THEPOWERGAME
Σε μια χρονιά που τα καταστήματα της χώρας έμειναν επί μήνες κλειστά, η «Πλαίσιο» κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 11,8%. Ο όμιλος μάλιστα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που παρουσίασε για το 2020, ενίσχυσε τα κέρδη του, αύξησε το προσωπικό του και πλέον προτίθεται να διανείμει αυξημένο μέρισμα στους μετόχους του.
Πώς τα κατάφερε, όμως, ο όμιλος σε μια πρωτοφανή κατάσταση, όχι μόνον για τη χώρα, αλλά και για ολόκληρο τον πλανήτη; Την απάντηση δίνει ο ίδιος ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Πλαίσιο», κ. Γιώργος Γεράρδος. «Η ηγετική θέση της «Πλαίσιο» στην κατηγορία των μεγάλων επιχειρήσεων», είπε χαρακτηριστικά, «συμπληρώθηκε από την ισχυρή βελτίωση των πωλήσεων στις μικρές επιχειρήσεις και τους τελικούς καταναλωτές».
«Η νέα αυτή πραγματικότητα», συνέχισε ο κ. Γεράρδος, «μας οδήγησε στο να επενδύσουμε στην πολυδιάστατη γνώση των ανθρώπων μας αφού αξιοποιήσαμε μεγάλο μέρος του κόσμου μας από τα καταστήματα, αντί αναστολής, σε άλλα κανάλια κι έτσι όχι μόνο αντιμετωπίσαμε την αυξημένη ζήτηση αλλά στηρίξαμε τη στρατηγική multichannel (πολυκαναλική) που ήδη μετράει 25 χρόνια στην «Πλαίσιο».
Από τη δική του πλευρά, ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «Πλαίσιο», κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος, χαρακτήρισε το 2020 ως μια χρονιά που ο κλάδος της λιανικής πέρασε πρωτόγνωρες αλλαγές. Όπως ανέφερε, «σημασία έχουν οι επενδύσεις σε σοβαρές logistics και e‐commerce υποδομές, η αξιοπιστία στις παραδόσεις και σε κάθε υπόσχεση προς τον πελάτη, η ευελιξία και η ταχύτητα αντίδρασης που έχει η εταιρική ομάδα. Το «Πλαίσιο» είναι ακριβώς αυτό: μια εταιρεία που ανέκαθεν επένδυε σε σοβαρές τεχνολογικές και logistics υποδομές, που έχει εμμονή με την ειλικρίνεια και την αξιοπιστία προς τον πελάτη και ελαφριές εταιρικές δομές, με εύφλεκτα και ουσιαστικά αντανακλαστικά. Αυτός είναι κι ο λόγος των καλών αποτελεσμάτων: Αύξηση πωλήσεων, με αιχμή του δόρατος την αυξημένη ζήτηση για τεχνολογία λόγω τηλε‐εργασίας και τηλε‐εκπαίδευσης, αξιοσημείωτη αύξηση νέων πελατών και σημαντική αύξηση πωλήσεων οικιακών συσκευών».
Μια ματιά στα στατιστικά δεδομένα της επιχείρησης φανερώνουν τη στρατηγική της εταιρείας. Παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα «Πλαίσιο» έμειναν κλειστά για περίπου τρεις μήνες η επιχείρηση εξυπηρέτησε:
- 6.500.000 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο
- 52.000.000 επισκέψεις στο Plaisio.gr
- 1.500.000 παραδόσεις, έχοντας επενδύσει έξυπνα στα logistics
- περισσότερους από 350.000 νέους πελάτες
Έτσι μέσα στο 2020, η «Πλαίσιο» σημείωσε πωλήσεις ύψους 354,6 εκατ. ευρώ, έναντι 317,1 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 11,8%. Όπως αναφέρει η εταιρεία, ήταν η μεγαλύτερη ανάπτυξη που σημειώθηκε στα έσοδα του ομίλου από το 2007.
Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε και η σημαντική αύξηση πωλήσεων οικιακών συσκευών, με ρυθμό ανάπτυξης 80% για το β’ εξάμηνο του έτους (για το οποίο υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία). Παράλληλα, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 20% στα 3,6 εκατ. ευρώ με την καθαρή κερδοφορία να ενισχύεται κατά 59,7% στα 3,1 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία παρουσίασε ταμειακά διαθέσιμα ύψους 58,5 εκατ. ευρώ, έναντι 39,2 εκατ. το 2019, αναδεικνύοντας την ευρωστία του ομίλου.
Στη βελτίωση αυτή των μεγεθών της εταιρείας αναμφίβολα συνέβαλε το ανθρώπινο δυναμικό. Η «Πλαίσιο», ως μια καθαρά ανθρωποκεντρική εταιρία, γνωρίζει πολύ καλά πως η πραγματική, ουσιαστική πρόοδος έρχεται μέσα από την εξέλιξη των υπαλλήλων της. Ακόμα και εν μέσω πανδημίας, η «Πλαίσιο» προσέφερε στους ανθρώπους της την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, δίνοντάς τους ταυτόχρονα την ευκαιρία να εξελιχθούν με νέους ρόλους στην εταιρεία. Συγκεκριμένα, σημείωσαν συνολικά 46.812 ώρες ψηφιακής εκπαίδευσης, ενώ 60 συνεργάτες κατέκτησαν υψηλότερη θέση.
Παρ’ όλες τις δυσμενείς συνθήκες, η «Πλαίσιο» όχι μόνο συνέχισε να συμπεριφέρεται κοινωνικά υπεύθυνα (corporate social responsibility, CSR) υλοποιώντας τις ήδη προγραμματισμένες για το 2020 ενέργειες, αλλά δημιούργησε και περαιτέρω ευκαιρίες για να ενισχύσει τον σημαντικό πυλώνα της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα:
- Στο πλαίσιο στήριξης της τηλε-εκπαίδευσης προχώρησε σε δωρεά tablet σε 87 σχολεία ακριτικών και δύσκολα προσβάσιμων περιοχών τον περασμένο Μάιο
- Δημιούργησε την πρώτη STEM Library σε δημόσιο σχολείο της Αττικής, μία αίθουσα εσωτερικώς σχεδιασμένη με έμφαση στη λειτουργικότητα και την προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης, πλήρως αναδιαμορφωμένη στα πρότυπα της μεθοδολογίας STEM (Φυσικές Επιστήμες – Τεχνολογία – Μηχανική – Μαθηματικά) και εξοπλισμένη με 3D εκτυπωτή, διαδραστικό πίνακα και προτζέκτορα, VR γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, laptops, STEM εκπαιδευτικά παιχνίδια, οπτικοακουστικό και DIY (Do It Yourself) υλικό, για χειροτεχνίες και κατασκευές.
- Δημιούργησε την ομάδα αγωνιστικής Ρομποτικής Plaisiobots, η οποία αποτελείται αποκλειστικά από παιδιά συνεργατών της εταιρείας και απέσπασε το χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής & μας έκανε εθνικά υπερήφανους.