Γ.Δ.
1444.89 -0,74%
ACAG
-0,86%
5.76
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
-1,95%
9.07
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,12%
8.3
NOVAL
0,00%
2.355
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
-0,26%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,17%
1.524
ΑΒΕ
-0,44%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-1,16%
2.55
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-0,98%
4.55
ΑΛΦΑ
-2,01%
1.562
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
10.2
ΑΣΚΟ
-1,39%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-2,22%
2.2
ΒΙΟ
-2,00%
5.39
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.87
ΒΙΟΣΚ
-2,84%
1.54
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.36
ΔΑΑ
-0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,53%
11.57
ΔΟΜΙΚ
-1,18%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,54%
1.65
ΕΕΕ
0,00%
32.8
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.778
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.14
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,60%
1.874
ΕΛΠΕ
-1,70%
7.22
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.874
ΕΛΧΑ
-2,60%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.18
ΕΤΕ
-2,26%
7.536
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-1,02%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
2.171
ΕΧΑΕ
-1,42%
4.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.33
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.95
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.745
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-2,45%
0.956
ΙΝΤΕΚ
-0,68%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,86%
2.875
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.175
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+0,93%
0.433
ΚΟΥΑΛ
-0,86%
1.156
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.77
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
-1,05%
2.83
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,44%
2.81
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,17%
20.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
0,00%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-1,03%
25.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,41%
33.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.816
ΞΥΛΚ
0,00%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
0,00%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,33%
15.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.789
ΟΤΕ
-0,69%
14.47
ΟΤΟΕΛ
-1,14%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
-1,66%
3.85
ΠΕΡΦ
0,00%
5.47
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,97%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
-2,31%
1.69
ΣΑΡ
-0,19%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.8
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
0,00%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-2,11%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Fourlis: Νέα εταιρική δομή και επιστροφή στις ρίζες (retail)

Δέσμευση στους νέους οικονομικούς στόχους που έχει ανακοινώσει στην επενδυτική κοινότητα για το retail σηματοδοτεί για τον όμιλο Fourlis η ολοκλήρωση της νέας δομής του, μετά την αυτονόμηση των δραστηριοτήτων σε real estate και logistics και την εστίαση στο λιανεμπόριο, που αποτελεί το DNA της επιχειρηματικής οικογένειας Φουρλής, η οποία αναπτύσσει σήμερα τρία ισχυρά σήματα: ΙΚΕΑ, Intersport και Holland & Barrett (H&B).

Στο πλαίσιο παρουσίασης της νέας ταυτότητας, έπειτα από 75 χρόνια παρουσίας της Fourlis στην αγορά, ο Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής του ομίλου, επανέλαβε τον στόχο που έχει θέσει για κύκλο εργασιών 750 εκατ. ευρώ με EBIT margin 8%, σταδιακά μέχρι το 2027, επίδοση που θα έρθει από οργανική ανάπτυξη με τα νέα καταστήματα.

Σημειώνεται ότι η καλή πορεία του 2023 συνεχίστηκε στο α’ τρίμηνο του 2024, διάστημα που σημειωτέον χαρακτηρίζεται «παραδοσιακά δύσκολο». Καταγράφεται άνοδος πωλήσεων ωθούμενη από την αύξηση του όγκου -λόγω και της μείωσης των τιμών σε πάνω από 2.000 προϊόντα της ΙΚΕΑ σε ποσοστό 8%-10%- και άνοδος της κερδοφορίας περί τις 100 μονάδες βάσης. Αυτή η τάση, σε συνδυασμό με τα θετικά μηνύματα των πρόσφατων μηνών, Απριλίου και Μαΐου, πρακτικά ενθαρρύνει τις προσδοκίες της διοίκησης για επίτευξη των οικονομικών στόχων. Υπενθυμίζεται ότι για το 2024 η διοίκηση έχει εκτιμήσει πωλήσεις περί τα 600 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι μια πενταετία μετά τη στρατηγική «vision 2025», που ανακοινώθηκε το 2018, ο όμιλος Fourlis έχει ολοκληρώσει την προσθήκη ενός νέου σήματος στο χαρτοφυλάκιό του (επιπλέον της ΙΚΕΑ στα είδη οικιακού εξοπλισμού και της Intersport στα αθλητικά είδη), τη Holland & Barrett, που σηματοδότησε την επέκτασή του στον τομέα των συμπληρωμάτων διατροφής και ευεξίας. Επιπλέον, την τελευταία πενταετία ανέπτυξε δύο συμπληρωματικές δραστηριότητες στη λιανική, το real estate μέσω της Τrade Estates και τα logistics μέσω της Trade Logistics. Σ’ έναν βαθμό αυτές οι δραστηριότητες ανεξαρτητοποιούνται, καθώς πλέον δεν παρέχουν υπηρεσίες μόνο στον όμιλο, αλλά και σε τρίτους. Είναι ενδεικτικό ότι η Trade Estates έχει εισαγάγει τις μετοχές της στο ΧΑ, ενώ η εισηγμένη Fourlis σχεδιάζει μείωση του ποσοστού της κάτω από 50% και από την πλευρά της η Trade Logistics έχει αναλάβει δύο σημαντικά συμβόλαια, της IKEA International με τη δημιουργία διεθνούς logistic center στην Αθήνα και μιας ακόμη μεγάλης εταιρείας που παρέχει προϊόντα στη χώρα και αναμένεται να ανακοινωθεί προσεχώς.

Η επανατοποθέτηση του ομίλου με απλοποιημένη δομή και εστίαση της εισηγμένης Fourlis στο retail διευκολύνει τους θεσμικούς επενδυτές στη συγκρισιμότητα με ομοειδείς εταιρείες και κάνει πιο προσιτή την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων.

Το κρίσιμο θέμα της τιμής και η πολιτική της ΙΚΕΑ

Εστιάζοντας στο retail, ο Βασίλης Φουρλής έδωσε έμφαση στο θέμα της τιμής, που αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τον καταναλωτή σε χώρες που βρέθηκαν σε κρίση, όπως η Ελλάδα. Παρεμπιπτόντως, σημείωσε ότι Τουρκία, Ρουμανία και άλλες χώρες έχουν κάνει άλματα τις τελευταίες δεκαετίες, αντίθετα με την Ελλάδα, που σε περιβάλλον μηδενικών επιτοκίων και ραγδαίων εξελίξεων στην τεχνολογία δεν κατάφερε να εξελιχθεί στον ίδιο βαθμό, ως αποτέλεσμα της κρίσης που βίωσε. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φουρλής, ακόμη και οι μισθοί σε αυτές τις χώρες έχουν αυξηθεί πάνω από τους αντίστοιχους ελληνικούς.

Στο πλαίσιο αυτό, από τον Σεπτέμβριο ο όμιλος έχει προχωρήσει σε επιλεκτική μείωση τιμών σε σειρά κωδικών, αξιοποιώντας τις καλές συμφωνίες με τον όμιλο ΙΚΕΑ.

Μιλώντας για τον ανταγωνισμό στο λιανεμπόριο, σημείωσε ότι απαιτείται πολύ καλή τιμή αλλά και ποιότητα. «Βρισκόμαστε στην εποχή της νέας δημοκρατίας του καταναλωτή, ο οποίος δεν ψηφίζει μόνο με τα χρήματά του, αλλά και με τα σχόλιά του στα social media», τόνισε ο κ. Φουρλής, που αναφέρθηκε επίσης στην Omnichannel στρατηγική πωλήσεων, στην κοινωνική υπευθυνότητα, που είναι πλέον ανάγκη, και στην ψηφιοποίηση, η οποία βοηθά στη μείωση του κόστους με παροχή υψηλότερου επιπέδου υπηρεσιών.

Ο Δημήτρης Βαλαχής, διευθύνων σύμβουλος της Fourlis, μιλώντας για τη στρατηγική του ομίλου αναφέρθηκε σε 5 βασικούς πυλώνες:

  • Βελτιστοποιημένο δίκτυο καταστημάτων.
  • Επέκταση με νέα καταστήματα.
  • Επέκταση με city-stores.
  • Έμφαση στην omnichannel προσέγγιση.
  • Στρατηγική μείωσης τιμών.

Οι επενδύσεις στο δίκτυο

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις σε ετήσια βάση υπολογίζονται σε 15-18 εκατ. ευρώ. Ειδική έμφαση δίνεται στο νέο concept καταστημάτων ΙΚΕΑ και στη μετατροπή των μεγάλων (15.000 έως 25.000 τ.μ.) σε πυρήνες retail parks. Υπενθύμισε ότι σχεδιάζεται η ανάπτυξη 3 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα την επόμενη τριετία, φέτος στην Πάτρα, στο Ηράκλειο το 2025 και στο Ελληνικό το 2027. Εν τω μεταξύ, είναι στην τελική ευθεία και αναμένεται πριν από το καλοκαίρι η λειτουργία του ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», που αναμορφώθηκε, σε περιορισμένο χώρο 15.000 τ.μ., ώστε με άλλη τόση επιφάνεια να λειτουργήσουν 3 νέα καταστήματα, Intersport, H&B και ένα ακόμη ανεξάρτητο εμπορικό σήμα, ενισχύοντας τα έσοδα της Trade Estates.

O κλάδος λιανικής αθλητικών ειδών Intersport θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με περίπου 10 καταστήματα τον χρόνο. Έχουν ολοκληρωθεί οι επενδύσεις σε ανακαίνιση καταστημάτων και πλέον δίνεται έμφαση σε συνεργασίες με λιανέμπορους που εντάσσονται στο δίκτυο με έναν ευέλικτο τρόπο, ένα μοντέλο τύπου franchise που δοκιμάζεται αυτό το διάστημα. Δεν αποκλείεται επίσης η ενίσχυση του τομέα με νέα συνεργασία, προκειμένου η εταιρεία να κερδίσει περαιτέρω μερίδιο, σε μια αγορά της τάξης των 600-700 εκατ. ευρώ, όταν πριν από μια δεκαετία ήταν στα 250-300 εκατ. ευρώ.

Το νέο concept στον κλάδο ευεξίας και συμπληρωμάτων διατροφής, η Holland & Barrett, ξεκίνησε με 3 καταστήματα και πλέον επεκτείνεται σε εμπορικές πιάτσες αλλά και άλλες γειτονιές, όπως η Νέα Ιωνία, όπου αναμένεται να ανοίξει σύντομα κατάστημα, ενώ έχει μπεί με shop-in-shop στα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο να έχουν δημιουργηθεί πάνω από 10 τέτοια σημεία σε σύντομο χρόνο. Στο προσεχές διάστημα αναμένεται το άνοιγμα 4 καταστημάτων, εκ των οποίων 2 shop-in-shop. Σχεδιάζεται επίσης αντίστοιχο μοντέλο ανάπτυξης της H&B στο δίκτυο καταστημάτων Intersport. Ακόμη, προετοιμάζεται η επέκταση από το 2025 στη Ρουμανία, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση του κλάδου ευεξίας ανεξάρτητα από την Η&Β.

Διαβάστε επίσης:

Δόμνα Μιχαηλίδου: Προς τη σωστή κατεύθυνση οι πολιτικές μας

Αγίου Πνεύματος: Αντίστροφη μέτρηση για το επόμενο τριήμερο

Αλλάζει η αγορά διαχείρισης απορριμμάτων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!