Γ.Δ.
1411.8 +0,34%
ACAG
+1,55%
5.89
CENER
-0,71%
9.73
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,55%
2.705
OPTIMA
-0,67%
11.82
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,85%
1.418
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+16,44%
0.85
ΑΛΜΥ
-0,56%
2.645
ΑΛΦΑ
+0,45%
1.567
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,53%
11.32
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,08%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,22%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,98%
16.56
ΔΑΑ
+0,44%
7.75
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,27%
11.15
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,91%
2.35
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,20%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,38%
7.87
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,86%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,05%
7.694
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,92%
5.46
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
2.059
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-3,19%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
1.17
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,86%
3.29
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,81%
1.24
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,45%
6.77
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,60%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,30%
23.36
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,30%
35.92
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
-0,40%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-1,21%
2.45
ΟΠΑΠ
+0,75%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,18%
13.72
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,60%
3.539
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.81
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,18%
1.124
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+0,11%
4.54
ΡΕΒΟΙΛ
+4,50%
2.09
ΣΑΡ
-1,07%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.55
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Απόβαση κινεζικών EVs στην Τουρκία

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery, προκειμένου οι κινέζικες μάρκες να πραγματοποιήσουν επενδύσεις σε εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων. Τα νέα εργοστάσια που προγραμματίζουν οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν στην Τουρκία, θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση των κινέζικων μοντέλων στην τουρκική και την ευρωπαϊκή αγορά τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Παράλληλα, η Τουρκία βρίσκεται και σε χωριστές διαπραγματεύσεις με την κινεζική εταιρεία SAIC, στην οποία ανήκει η MG και η Great Wall. «Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατό. Έχουμε κάνει πολύ δρόμο και με τους δύο» δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Φατίχ Κασίρ στο Bloomberg σε συνέντευξή του στην Άγκυρα.

Η συγκεκριμένη κίνηση θα μπορούσε να δώσει στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία τελωνειακής ένωσης. Η Τουρκία αποτελεί μια σημαντική αγορά από μόνη της, με τα EV να αποτελούν το 7,5% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023.

Στόχος 180.000 EVs έως το 2025 στην Τουρκία

Η εθνική ρυθμιστική αρχή της αγοράς ενέργειας της Τουρκίας αναμένει ότι ο αριθμός των EV στη χώρα θα αυξηθεί και θα πλησιάσει τις 180.000 μονάδες έως το 2025. Ο ερευνητής BMI προβλέπει ότι το μερίδιο των EVs στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων της Τουρκίας θα φτάσει το 30,4% το 2032.

Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είδε έναν χώρο όπου θα μπορούσε να εγκατασταθεί το δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της κινεζικής μάρκας το 2025, εκτός από το εργοστάσιο που κατασκευάζεται ήδη στην Ουγγαρία.

Οι ευρωπαϊκές επενδύσεις μπορεί να βοηθήσουν την BYD να αποφύγει τυχόν νέους δασμούς εισαγωγής που προκύπτουν από έρευνα της ΕΕ για κρατικές επιδοτήσεις στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Τουρκία επιβάλλει επίσης πρόσθετους φόρους στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στο εξωτερικό.

Η Άγκυρα προσπαθεί να προστατεύσει την Togg -την πρώτη εγχώρια κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας- από τον εσωτερικό ανταγωνισμό μέχρι να κυριαρχήσει μια νέα τούρκικη μάρκα στην εγχώρια αγορά. Η αγορά αυτοκινήτων της Τουρκίας είναι η τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του Automotive News Europe. Σημειώνεται ότι η Togg και η κινεζική εταιρεία Farasis Energy κατασκευάζουν επίσης ένα εργοστάσιο μπαταριών στη βορειοδυτική πόλη της Προύσας στην Τουρκία στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας.

Σε κάθε περίπτωση, μια τελική επενδυτική απόφαση από οποιαδήποτε από τις δύο κινεζικές εταιρείες θα ήταν πολύ σημαντική για την τουρκική κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί εδώ και χρόνια να αξιοποιήσει την τοποθεσία της που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις στον μεταποιητικό της τομέα, χωρίς μέχρι στιγμής μεγάλη επιτυχία. Μια αξιοσημείωτη απώλεια ήταν η απόφαση του Ομίλου Volkswagen να εγκαταλείψει μια προγραμματισμένη επένδυση στο εργοστάσιο, καθώς η στρατιωτική δράση της Τουρκίας στη βόρεια Συρία προκάλεσε διεθνή κατακραυγή το 2019.

Διαβάστε επίσης:

Viva: Τι λέει η δικαστής για τη διαμάχη JP Morgan και WRL

JYSK: Τα μεγέθη και το πλάνο για το αντίπαλο δέος της ΙΚΕΑ

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το πρόγραμμα Απόλλων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!