Γ.Δ.
1401.09 +0,25%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+0,94%
37.45
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,85%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-1,09%
3.62
ΑΛΦΑ
-2,37%
1.5255
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,85%
9.525
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-2,91%
1.335
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,39%
18
ΔΑΑ
+0,78%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,43%
11.7
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
-0,70%
1.414
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,49%
1.628
ΕΛΠΕ
-1,62%
6.69
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,57%
1.76
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,96%
6.898
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,78%
2.024
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.872
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
+0,76%
2.64
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,36%
1.445
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.6
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.24
ΜΟΝΤΑ
-5,79%
3.58
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.48
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,74%
24.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.5
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,83%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-2,61%
2.24
ΟΠΑΠ
+2,16%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,47%
15.23
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,79%
3.565
ΠΕΡΦ
+0,57%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,32%
0.32
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+2,38%
0.516
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Κατά της μείωσης κομίστρου το 93% των οδηγών ταξί

Αρνητικά τάσσεται το 93% των οδηγών ταξί στην Αττική απέναντι στη χαμηλότερη τιμή από το υφιστάμενο κόμιστρο, όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Κ. Κεπαπτσόγλου.

Στην έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου προέκυψαν σημαντικά στοιχεία  που αφορούν τις επαγγελματικές δραστηριότητες των οδηγών ταξί. Αναλύοντας τα ευρήματα, η FREENOW αποκαλύπτει τάσεις, προοπτικές αλλά και προκλήσεις μέσα από την εμπειρία των 13 χρόνων λειτουργίας της στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα, επτά στους δέκα οδηγούς στην Αττική και σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς στην υπόλοιπη Ελλάδα εργάζονται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα και τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα. Το στοιχείο αυτό είναι χαρακτηριστικό της ανάγκης για εκσυγχρονισμό του κλάδου, προκειμένου να επέλθει ισορροπία της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, καθώς τα αυξημένα κόστη πιέζουν τους οδηγούς να εργάζονται περισσότερο για να τα βγάλουν πέρα.

Αντίστοιχα, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι ψηφιακές εφαρμογές όχι μόνο τυγχάνουν σημαντικής ζήτησης από τους επιβάτες, αλλά συμβάλλουν καθοριστικά στη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των οδηγών ταξί. Επιπρόσθετα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο αριθμός των ταξί στις ελληνικές πόλεις καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών, με το αναγκαίο ζητούμενο να είναι η αύξηση των διαδρομών ανά όχημα σε περιόδους αιχμής.

Σκιαγραφώντας το προφίλ των οδηγών, η έρευνα αποκαλύπτει πληροφορίες για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της αγοράς ταξί υπογραμμίζοντας τις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Συγκεκριμένα:

Το προφίλ των οδηγών

Σήμερα στην Αττική, το 54% δηλώνει πως οδηγεί και έχει στην ιδιοκτησία του ταξί, με το  46% να είναι οδηγοί. Τρεις στους πέντε οδηγούς στην Αττική έχουν επαγγελματική εμπειρία ως οδηγοί ταξί από 6 έως 20 χρόνια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ελλάδα έχει εμπειρία από 16 έως 30 χρόνια. Στην Αττική, το 65% των οδηγών εργάζεται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 88%. Ανεξαρτήτως γεωγραφικής κατανομής σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς ταξί εργάζονται τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα με το 46% στην Αττική και το 44% στην υπόλοιπη Ελλάδα να εργάζεται 7 ημέρες την εβδομάδα.

Ο όγκος δουλειάς

Έξι στους δέκα οδηγούς διανύουν καθημερινά στην Αττική από 150 έως 220 χιλιόμετρα, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 15% διανύει από 220 έως 250 χιλιόμετρα. Στην υπόλοιπη Ελλάδα οι περισσότεροι οδηγοί (περίπου 70%) δεν ξεπερνούν τα 150 χιλιόμετρα ημερησίως. Κατά δήλωση των οδηγών, στην Αττική, οι κούρσες που αναλαμβάνονται είναι περισσότερες συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα, αφού ένας στους δύο οδηγούς αναλαμβάνει 10 με 14 κούρσες, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα που ένα αντίστοιχο ποσοστό οδηγών αναλαμβάνει μόλις 5 με 9 κούρσες. Η FREENOW, ως μία πλατφόρμα που εκσυγχρονίζει τον παραδοσιακό τομέα των ταξί, αποτελεί άλλη μία ευκαιρία για τους επαγγελματίες οδηγούς να αποκτήσουν επιπλέον πελατολόγιο και περισσότερες διαδρομές με φερέγγυο τρόπο γεμίζοντας τα κενά τους χιλιόμετρα.

Οι οδηγοί στηρίζουν αλλαγές στο ρυθμιστικό παλίσιο

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το μοντέλο λειτουργίας του ταξί στην Ελλάδα, οι οδηγοί δείχνουν να στηρίζουν τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας, προς μια κατεύθυνση αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ειδικότερα:

  • Το 93% των οδηγών στην Αττική και το 61% στην υπόλοιπη Ελλάδα δε θα δέχονταν διαδρομές με χαμηλότερη τιμή από το υφιστάμενο κόμιστρο, προκειμένου να αυξήσουν το τζίρο τους.
  • Το 63% των οδηγών στην Αττική και το 73% στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι υπέρ της ελάχιστης χρέωσης.
  • Αρνητική άποψη κυριαρχεί ανάμεσα στους οδηγούς για την ύπαρξη μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή. Το 66% των οδηγών στην Αττική είναι αρνητικό στην επιβολή μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή, με το 15% να υποστηρίζει την ύπαρξη της. Αντίστοιχα, το 49% τάσσεται υπέρ της απουσίας μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή, με το 37% να τάσσεται κατά.
  • Μία σχετικά μεγάλη μερίδα οδηγών (34% στην Αττική και 43% στην υπόλοιπη Ελλάδα αντίστοιχα) δεν απορρίπτουν το ενδεχόμενο η εφαρμογή δυναμικής τιμολόγησης, να συνεισφέρει θετικά στον κλάδο.
  • Το 59% στην Αττική και 68% στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι υπέρ της επιδότησης κομίστρου με κάθε νόμιμο τρόπο ως κάτι θετικό για τον κλάδο.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, η Άσπα Τοπαλίδου, Γενική Διευθύντρια της FREENOW Ελλάδας σημείωσε: «Τα ταξί στη Ελλάδα αποτελούν κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα των αστικών μεταφορών και οφείλει η Πολιτεία να είναι δίπλα τους, απέναντι σε κάθε προσπάθεια αθέμιτου ανταγωνισμού. Ως η Νο.1 πλατφόρμα εύρεσης ταξί στηρίζουμε και επενδύουμε στον κλάδο, υποστηρίζοντας κάθε ρυθμιστικό μέτρο που θα βελτιώσει την εμπειρία του επιβάτη και τα εισοδήματα των οδηγών».

Ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, Καθηγητής Τομέα Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης και επικεφαλής του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τόνισε: «Τα ταξί δέχονται τελευταία έντονο ανταγωνισμό από τις επιχειρήσεις ψηφιακής διαμεσολάβησης που χρησιμοποιούν ιδιώτες οδηγούς ή επιχειρήσεις δικτύου μεταφορών. Το ρυθμιστικό πλαίσιο διεθνώς δεν επαρκεί στο να διαχειριστεί επαρκώς την δραστηριότητα των ανταγωνιστικών στα ταξί υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς. Η εφαρμογή ενός κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου γύρω από αυτές τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες είναι αναγκαία για την επίτευξη θεμιτού ανταγωνισμού, θα πρέπει όμως να συνοδευτεί και από μία ανανέωση του αντίστοιχου πλαισίου γύρω από τα ταξί, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους. Η ενσωμάτωση των ψηφιακών εφαρμογών στην λειτουργία των ταξί όχι μόνο αποτελεί απαίτηση των επιβατών, αλλά έχει και τη δυνατότητα να διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την επαγγελματική δραστηριότητα των οδηγών».

Διαβάστε επίσης:           

BriQ: Από 18 Ιουνίου η πληρωμή μερίσματος 0,1045 ευρώ

“Υγρός χρυσός” το ελαιόλαδο: Ξεπερνά τα 26 ευρώ το λίτρο

ΔΕΗ: Έκλεισε η χρηματοδότηση, προχωράει το καλώδιο East to Med data Corridor

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!