THEPOWERGAME
Η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI) κυριάρχησε στις συζητήσεις της ταξιδιωτικής βιομηχανίας το 2023, υποσχόμενη να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε, κλείνουμε και βιώνουμε τα ταξίδια. Το 2024 οι ταξιδιωτικές εταιρείες επιταχύνουν τις επενδύσεις τους σε εφαρμογές GenAI, αναζητώντας τρόπους να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους και να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους.
Παράλληλα, η ανάπτυξη πιο προηγμένων γλωσσικών μοντέλων (LLM) από την OpenAI (με την υποστήριξη της Microsoft) και από ανταγωνιστές όπως Google, Amazon, Anthropic, Perplexity, Cohere, Stability.ai και άλλοι, συνεχίζει να επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ανταγωνίζονται οι εταιρείες στην αγορά.
Οι προκλήσεις
Ο αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για την εφαρμογή της GenAI σε όλα, από την αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές μέχρι τις λειτουργίες back-end. Όπως επισημαίνει έρευνα της Phocuswright, ο κλάδος θα πρέπει να αξιοποιήσει όσα έχει μάθει μέχρι στιγμής για να επικεντρωθεί στις πιο επωφελείς περιπτώσεις χρήσης της AI και να αποφύγει τη σπατάλη πόρων σε αυτές που δεν έχουν σαφή απόδοση επένδυσης.
Κι αυτό γιατί, παρά τις επιτυχίες τους, τα LLM αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως οι «ψευδαισθήσεις», οι οποίες μπορούν να έχουν σοβαρές συνέπειες. Η Air Canada, για παράδειγμα, καλείται να αποζημιώσει πελάτη για εσφαλμένες πληροφορίες που παρείχε ένα chatbot της. Η υπόθεση αναδεικνύει νέες πιθανές γκρίζες ζώνες του νόμου, καθώς η Air Canada υποστήριξε ότι το bot ήταν «ξεχωριστή νομική οντότητα» και «υπεύθυνο για τις δικές του ενέργειες». Πολλά στελέχη επιχειρήσεων έχουν εκφράσει ιδιαίτερη ανησυχία για τις «ψευδαισθήσεις» του μεγάλου γλωσσικού μοντέλου (LLM), το οποίο παράγει αποτελέσματα που είναι πραγματικά λανθασμένα ή άσχετα.
Μέχρι στιγμής οι ταξιδιώτες φαίνεται να είναι κάπως επιφυλακτικοί ως προς τις πληροφορίες που λαμβάνουν. Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία από την Europe Consumer Travel Report 2024, μόνο το 32-37% των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τα αποτελέσματα/απαντήσεις από την GenAI. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίσσεται γρήγορα και θα συνεχίσει να βελτιώνεται ραγδαία με την πάροδο του χρόνου.
Οι ευκαιρίες των ταξιδιωτικών εταιρειών
Για να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα, οι εταιρείες εξετάζουν προσεγγίσεις όπως η επαυξημένη ανάκτηση (RAG), η οποία βελτιώνει την ακρίβεια των απαντήσεων των LLM με αναφορά σε εξωτερικές βάσεις γνώσης των εταιρειών (π.χ. μια βάση δεδομένων μιας ταξιδιωτικής εταιρείας). Η RAG είναι μια ιδιαίτερα σημαντική έννοια, διότι ένας πελάτης που λαμβάνει ακούσια κακές πληροφορίες μπορεί να βλάψει άμεσα την εμπιστοσύνη που έχει κερδίσει με κόπο η ταξιδιωτική επιχείρηση.
Από την άλλη πλευρά, οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν στη διάθεσή τους πλήθος ιδιόκτητων δεδομένων σχετικά με τις προθέσεις και τις επιθυμίες των ταξιδιωτών, καθώς και πληροφορίες σχετικά με προορισμούς, αεροδρόμια, αεροπλάνα, ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και κρουαζιερόπλοια. Αυτές οι βάσεις δεδομένων παρέχουν στις ταξιδιωτικές εταιρείες πολύτιμες πληροφορίες, ενισχύοντας την ικανότητα των LLMs να παρέχουν ακριβείς και χρήσιμες υπηρεσίες.
Τα OpenAIs GPTs είναι ο ευκολότερος τρόπος για να πειραματιστούν οι ταξιδιωτικές εταιρείες με υλοποιήσεις RAG, καθώς μπορούν να εμπλουτίσουν το ChatGPT LLM με ιδιόκτητες πληροφορίες μέσω της απλής επικόλλησης περιεχομένου κειμένου ή της μεταφόρτωσης αρχείων. Για πιο προηγμένες εφαρμογές, μπορούν να εισαχθούν APIs μέσω των GPTs Actions. Για τον οδηγό του OpenAI για τη δημιουργία ενός GPT, κάντε κλικ εδώ. Επιπλέον, το OpenAI προσφέρει επίσης βοηθούς που λειτουργούν καθαρά μέσω API. Υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές λογισμικού στην αγορά, αλλά αυτό της OpenAI είναι από τα πιο εύκολα.
Και η ασφάλεια των δεδομένων
Παράλληλα, η ανησυχία για την ασφάλεια δεδομένων εντείνεται, καθώς τα LLM μαθαίνουν από τα επιχειρηματικά δεδομένα που τους παρέχονται. Εταιρείες, όπως η OpenAI, έχουν εισαγάγει επιχειρηματικές εκδόσεις των μοντέλων τους που εξασφαλίζουν την αποκλειστική χρήση των δεδομένων από τις επιχειρήσεις. Τον Αύγουστο του 2023 λανσαρίστηκε το ChatGPT Enterprise και τον Ιανουάριο του 2024 το ChatGPT Team, τα οποία υπόσχονται να μην εκπαιδεύουν τα μοντέλα τους σε κοινά επιχειρηματικά δεδομένα.
Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, η αποτελεσματική χρήση της GenAI στην ταξιδιωτική βιομηχανία εξαρτάται από την ικανότητα των εταιρειών να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που ανακύπτουν στη διαδικασία.
Διαβάστε επίσης:
O πράκτορας της CIA και τα σενάρια που σπάνε ταμεία
H λογοτεχνική αυτοκρατορία της Ρις Γουίδερσπουν
ΔΕΗ: Ανακοίνωσε πράσινο τιμολόγιο με έκπτωση 38% για τον Ιούνιο