Γ.Δ.
1426.07 -1,45%
ACAG
-0,85%
5.85
BOCHGR
-0,65%
4.6
CENER
-2,90%
9.7
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
-1,69%
2.615
OPTIMA
-1,39%
12.74
TITC
-1,41%
34.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+0,85%
0.474
ΑΔΜΗΕ
-1,67%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,67%
3
ΑΛΦΑ
-2,41%
1.4995
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-4,10%
10.52
ΑΣΚΟ
-2,17%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.428
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,23%
4.53
ΑΤΤΙΚΑ
+0,88%
2.29
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-0,58%
1.715
ΒΙΟΣΚ
-1,58%
1.555
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,36%
17.46
ΔΑΑ
-0,18%
7.576
ΔΑΙΟΣ
+0,61%
3.28
ΔΕΗ
-2,17%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+0,19%
31.98
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
1.706
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-0,74%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.89
ΕΛΠΕ
-1,56%
6.93
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-0,47%
1.682
ΕΛΧΑ
-2,66%
1.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,85%
1.195
ΕΤΕ
-0,31%
7.626
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-1,23%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-2,60%
1.9695
ΕΧΑΕ
-2,43%
4.425
ΙΑΤΡ
0,00%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,43%
0.338
ΙΛΥΔΑ
-3,89%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-1,73%
4.815
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-2,10%
1.12
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-2,41%
3.04
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+0,31%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,72%
0.401
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.178
ΚΟΥΕΣ
-1,92%
5.1
ΚΡΙ
-0,75%
13.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,06%
0.792
ΛΑΜΔΑ
-1,33%
7.44
ΛΑΜΨΑ
-1,03%
38.6
ΛΑΝΑΚ
-5,38%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,51%
2.61
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-4,38%
3.71
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.32
ΜΕΡΚΟ
+1,85%
44
ΜΙΓ
-0,73%
3.38
ΜΙΝ
-9,32%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,89%
20.82
ΜΟΝΤΑ
-4,11%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,11%
2.675
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-1,30%
25.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,75%
1.98
ΜΠΤΚ
-8,82%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,75%
33.98
ΝΑΚΑΣ
-1,42%
2.78
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-3,26%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,15%
0.398
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
-0,37%
26.95
ΟΛΥΜΠ
-2,46%
2.38
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,86%
0.81
ΟΤΕ
-2,67%
15.32
ΟΤΟΕΛ
-2,18%
10.76
ΠΑΙΡ
-0,98%
1.01
ΠΑΠ
+1,74%
2.34
ΠΕΙΡ
-1,77%
3.723
ΠΕΡΦ
-1,35%
6.56
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,06%
3.73
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,59%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-2,86%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
-0,85%
1.745
ΣΑΡ
-1,84%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.655
ΣΠΕΙΣ
-2,80%
6.24
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.5
ΤΖΚΑ
-1,20%
1.235
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,24%
1.59
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.246
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
-5,83%
0.565

Ταχιάος: Οι επόμενες περιοχές που θα πάει το Μετρό Θεσσαλονίκης

Τη δέσμευση της κυβέρνησης πως το μετρό Θεσσαλονίκης θα επεκταθεί κατά προτεραιότητα προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, εν όψει της ημερίδας παρουσίασης της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, τη Δεύτερα (20/5), διαβεβαιώνοντας, παράλληλα, ότι τον Νοέμβριο θα παραδοθεί η βασική γραμμή του μετρό.

Η επέκταση του μετρό μελετάται στο πλαίσιο της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, στην πράξη μίας Γενικής Συγκοινωνιακής Μελέτης για το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Περιαστικής Ζώνης, η οποία με ευθύνη της Ελληνικό μετρό Α.Ε., εκπονείται για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια και πρόκειται να παρουσιαστεί τη Δευτέρα, 20 Μαΐου, με την παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος στο εισαγωγικό μέρος της εκδήλωσης θα απευθύνει χαιρετισμό.

Τα συμπεράσματα της μελέτης που έγιναν γνωστά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν στην εξασφάλιση χρηματοδότησης για τις Μεταφορές από ευρωπαϊκούς πόρους και Προγράμματα. Ταυτόχρονα, καταδεικνύουν τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα κάθε μεταφορικού έργου υποδομής στην πόλη.

Στο επίκεντρο το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη αφορά στο σύνολο των μεταφορών στο Πολεοδομικό συγκρότημα, μελετώντας διάφορα εναλλακτικά σενάρια μετακινήσεων, ώστε να καταλήξει στην βέλτιστη λύση για τις μετακινήσεις στην πόλη, με κορμό το μετρό, το μέσο σταθερής τροχιάς που κρίθηκε ότι αποτελεί την πιο ρεαλιστική επιλογή. Έχει, επίσης, λάβει υπ’ όψιν της το σύνολο των έργων, που σε διαφορετικές περιόδους έχουν συζητηθεί στην πόλη, τα οποία έχει αξιολογήσει, αλλά και αυτά τα οποία εκτελούνται, έχοντας ως στόχο την απεξάρτηση από το -ιδιωτικής χρήσεως- αυτοκίνητο, ως βασικό μέσο μετακίνησης και τους σχεδιασμούς των δήμων για έργα ανακούφισης του κυκλοφοριακού, όπως πεζοδρομήσεις και δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι συντελεστές της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναλύσουν λεπτομερώς τα συμπεράσματα της έρευνας τους, ενώ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο αρμόδιος για τις υποδομές υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, θα παρουσιάσουν τις κατευθύνσεις στις οποίες οδηγείται η πολιτική ηγεσία, αξιοποιώντας τα στοιχεία που προέκυψαν.

Το «συγκοινωνιακό ψηφιακό μοντέλο» που περιλαμβάνεται στη μελέτη και έχουν στη διάθεσή τους το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να τεκμηριωθεί η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα οποιασδήποτε πρότασης επέκτασης του μετρό, αλλά και κάθε νέας πρότασης συγκοινωνιακού έργου στο μέλλον, καθώς οι παράμετροι αυτές αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την διασφάλιση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίησή τους.

Γιατί το Μετρό Θεσσαλονίκης επεκτείνεται βορειοδυτικά

Από τη μελέτη προκύπτει ότι οι Δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική και ως εκ τούτου, προκρίνεται ως πρώτη προτεραιότητα η επέκταση του μετρό στις περιοχές αυτές. Παράλληλα, καταγράφεται και η ανάγκη κάλυψης με μετρό των περιοχών της Τούμπας και της Χαριλάου, στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Ως μόνη βιώσιμη λύση, προκύπτει ο σχεδιασμός μίας δεύτερης γραμμής μετρό και η επέκταση της υπό παράδοση βασικής γραμμής, της οποίας η πληρότητα αναμένεται να επιτευχθεί από τους πρώτους μήνες λειτουργίας.

«Η πρώτη προτεραιότητα για την πόλη είναι αδιαμφισβήτητα οι βορειοδυτικές συνοικίες. Οι αριθμοί δεν επαληθεύουν αυτό που πολλοί νομίζουν, δηλαδή το αεροδρόμιο. Προέχουν οι μετακινήσεις μέσα στη Θεσσαλονίκη που κατά βάση είναι μονοκεντρική χωρίς να μοιάζει πως αυτό μπορεί να ανατραπεί μέσα στα προσεχή χρόνια. Το μετρό είναι ένα έργο αρθρωτό, δεν ολοκληρώνεται μεμιάς, ούτε είναι εύκολο να δεσμευτούν σε μια μόνο χρηματοδοτική περίοδο όλοι οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την πλήρη ανάπτυξή του. Έτσι γίνεται παντού, και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος, καταλήγοντας: «Πρέπει όμως να υπάρχει ένας μπούσουλας. Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης μας οδηγεί να πάρουμε βιώσιμες πολιτικές αποφάσεις, έχοντας στα χέρια μας τα πιο έγκυρα δεδομένα. Τώρα που πλησιάζουμε στην παράδοση της βασικής γραμμής, είναι πλέον η κατάλληλη ώρα για αυτές».

Το Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά σε αριθμούς

Το –υπό ολοκλήρωση- βασικό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,54 χλμ., το οποίο θα παραδοθεί τον Νοέμβριο, εκτείνεται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΝΣΣ) έως το Αμαξοστάσιο Πυλαίας και περιλαμβάνει 13 σταθμούς. Η υπό κατασκευή επέκταση του βασικού έργου προς Καλαμαριά μήκους υποδομής 4,32 χμ, εκτείνεται από τον Σταθμό 25ης Μαρτίου μέχρι τον Σταθμό Μίκρα και περιλαμβάνει 5 Σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα.

Ο εξυπηρετούμενος ημερήσιος φόρτος από το βασικό έργο εκτιμήθηκε στην τάξη των 191.000 επιβατών (15.550 επιβάτες κατά τις ώρες αιχμής) με μέγιστη χωρητικότητα του δικτύου της υπό ολοκλήρωση γραμμής τους 18.000 επιβάτες, ενώ από την Επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά περί τους 95.000 επιβάτες (7.750 επιβάτες κατά τις ώρες αιχμής).

Mε την ολοκλήρωση του πλέγματος των συγκοινωνιακών παρεμβάσεων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί το ποσοστό των μετακινούμενων με δημόσια μέσα μεταφοράς (μετρό και λεωφορεία) από 15% σε πλέον του 50%. Συνεπώς, θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά το κέντρο της πόλης, το οποίο αποτελεί και τον πιο συχνό προορισμό των μετακινουμένων.

Μετρό Θεσσαλονίκης με δύο γραμμές και 46 σταθμούς έως το 2040

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, ο στόχος είναι έως το 2040 να καλύπτεται το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης από δύο γραμμές μετρό με 46 σταθμούς που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν την αναμενόμενη ζήτηση των 678.000 επιβατών ημερησίως. Στις δημόσιες συγκοινωνίες προστίθενται, επίσης, τα λεωφορεία που θα λειτουργούν με ενιαίο με το μετρό εισιτήριο και ο Δυτικός Προαστιακός, που δημοπρατείται πολύ σύντομα, ενώ έχει ληφθεί υπ’ όψιν και η προοπτική της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στα πέραν των δημοσίων συγκοινωνιών κυκλοφοριακά έργα της Θεσσαλονίκης, η μελέτη αποφαίνεται ότι είναι απαραίτητη η κατασκευή του Flyover, με δεδομένο ότι σύντομα οι φόροι της περιφερειακής οδού θα υπερβούν τη χωρητικότητα της, ενώ δεν επιβεβαιώνεται η σκοπιμότητα έργων που έχουν συζητηθεί παλιότερα, όπως η εξωτερική περιφερειακή και η ζεύξη του Θερμαϊκού.

Διαβάστε επίσης:

Αύξηση 17,1% στις εισαγωγές φρούτων και λαχανικών το α’ τρίμηνο

Η ενεργοβόρος τεχνητή νοημοσύνη και ο φόβος για ελλείψεις

Σακελλαροπούλου: Τιμάμε την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!