Γ.Δ.
1419.02 +0,85%
ACAG
+0,86%
5.85
CENER
+0,51%
9.85
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
+1,51%
12.08
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.408
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
+0,64%
1.57
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,69%
11.45
ΑΣΚΟ
+3,05%
3.04
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,83%
16.7
ΔΑΑ
+1,06%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,18%
11.2
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+1,28%
7.94
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
-0,97%
1.842
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.255
ΕΤΕ
+1,25%
7.794
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
2.074
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,86%
1.172
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.53
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
+1,19%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,95%
23.28
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,72%
27.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,87%
3.4
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,13%
35.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+1,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+0,82%
14.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
+0,30%
13.6
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,14%
3.558
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-0,18%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Stellantis: Ταχεία αύξηση εξαγωγών κινεζικών EVs στην Ευρώπη

Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis αναμένει να αυξήσει γρήγορα τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής εκτός της χώρας μέσω μιας νέας κοινοπραξίας με την Leapmotor, που θα ξεκινήσει αργότερα φέτος.

Οι δύο εταιρείες δήλωσαν την Τρίτη ότι οι πωλήσεις των οχημάτων της Leapmotor που κατασκευάζονται στην Κίνα θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο μέσω των δικτύων διανομής της Stellantis, συμπεριλαμβανομένων των αντιπροσώπων στην Ευρώπη – Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Ρουμανία.

Παράλληλα σχεδιάζουν να επεκταθούν στην Ινδία και την Ασία και τον Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και τη Νότια Αμερική από τα τέλη του 2024.

Τα σχέδια επέκτασης δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος διανομή στις ΗΠΑ, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, μετά από συνέντευξη Τύπου στο Hangzhou της Κίνας, όπου εδρεύει η Leapmotor. Ο ίδιος επικαλέστηκε, μεταξύ άλλων, τους νέους αμερικανικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τρίτη νέους αυστηρούς δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του τετραπλασιασμού των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, από 25% σε 100%.

«Υπάρχει πολύ περιορισμένη κινεζική προσφορά στην αμερικανική αγορά, οπότε δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», δήλωσε ο Tavares. «Υπάρχουν πολλά στην Ευρώπη, επειδή βλέπουμε ότι η Ευρώπη έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση για το πρόβλημα αυτό… Φαίνεται ότι οι ΗΠΑ επιδιώκουν έναν πολύ ισχυρό προστατευτισμό. Ενώ, προς το παρόν, βλέπω ότι η Ευρώπη διατηρεί την αγορά λογικά ανοιχτή».

Τα σχέδια επέκτασης της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον έξι EV μέχρι το 2027, σύμφωνα με παρουσίαση της Stellantis και της Leapmotor. Τα αυτοκίνητα, αρχικά οικονομικά οχήματα, αναμένεται να συμπληρώνουν την τρέχουσα γκάμα οχημάτων της Stellantis, δήλωσαν οι εταιρείες.

Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες χώρες. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά, κινεζικής κατασκευής οχήματα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποβαθμίζοντας τα εγχώριας παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα.

«Από την άποψη της Stellantis, η θέση μας είναι ότι ανταγωνιζόμαστε. Ανταγωνιζόμαστε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ανταγωνιζόμαστε όσο πιο έντονα μπορούμε γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνουμε σε φόρμα για τον παγκόσμιο αγώνα στον οποίο συμμετέχουμε πλέον», δήλωσε ο Tavares.

Ο Tavares δήλωσε την Τρίτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες έχει αποκαλέσει προηγουμένως ως τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Stellantis, αναμένεται να αναπτυχθούν ραγδαία διεθνώς – με ή χωρίς τη βοήθεια της κοινοπραξίας.

«Είτε μου αρέσει είτε όχι, είτε με εμένα είτε χωρίς εμένα, η Leapmotor θα ήταν ούτως ή άλλως στην Ευρώπη… ίσως όχι τόσο γρήγορα, ίσως όχι τόσο έντονα, αλλά θα πήγαινε στην Ευρώπη», δήλωσε ο Tavares. «Αυτό που κάνω εγώ είναι απλώς να προσπαθώ να επωφεληθώ απέναντι σε μια δυναμική που έχει δημιουργηθεί από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες».

Οι κινεζικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 8% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο και θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 15% μέχρι το 2025, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπολείπονται των τιμών των τοπικών μοντέλων κατά περίπου 20% στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η εισροή των κινεζικών EVs ώθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να δρομολογήσει κυβερνητική στήριξη για τη βιομηχανία.

«Η συνεργασία μεταξύ της Leapmotor και της Stellantis αποδεικνύει υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια ολοκλήρωση της βιομηχανίας έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor Jiangming Zhu. «Πιστεύουμε ότι αυτή η συνεργασία μπορεί να δώσει ώθηση στη Leapmotor να γίνει μια σεβαστή εταιρεία ευφυών ηλεκτρικών οχημάτων παγκόσμιας κλάσης».

Η Stellantis κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με τη Leapmotor, η οποία ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος και περιλαμβάνει και επένδυση 1,5 δισ. ευρώ στη Leapmotor για μερίδιο περίπου 21% στην εταιρεία.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Stellantis έχει αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής και πώλησης, καθώς και κατασκευής προϊόντων της Leapmotor εκτός της ευρύτερης περιοχής της Κίνας.

Διαβάστε επίσης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!