Γ.Δ.
1397.67 +0,00%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
+0,23%
4.39
CENER
+1,21%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,16%
12.74
TITC
+1,35%
37.6
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,44%
1.54
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,01%
9.54
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
-0,39%
5.15
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,05%
17.94
ΔΑΑ
+0,65%
8.032
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-1,64%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,33%
33.54
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,50%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-1,25%
6.715
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,71%
6.916
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,64%
2.027
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,28%
0.3005
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,23%
0.878
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,24%
0.972
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+3,48%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.22
ΜΟΝΤΑ
-4,21%
3.64
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,91%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,45%
31.54
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,67%
29.8
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+2,16%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
+1,07%
15.17
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,24%
3.585
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.975
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Stellantis: Ταχεία αύξηση εξαγωγών κινεζικών EVs στην Ευρώπη

Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis αναμένει να αυξήσει γρήγορα τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής εκτός της χώρας μέσω μιας νέας κοινοπραξίας με την Leapmotor, που θα ξεκινήσει αργότερα φέτος.

Οι δύο εταιρείες δήλωσαν την Τρίτη ότι οι πωλήσεις των οχημάτων της Leapmotor που κατασκευάζονται στην Κίνα θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο μέσω των δικτύων διανομής της Stellantis, συμπεριλαμβανομένων των αντιπροσώπων στην Ευρώπη – Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Ρουμανία.

Παράλληλα σχεδιάζουν να επεκταθούν στην Ινδία και την Ασία και τον Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και τη Νότια Αμερική από τα τέλη του 2024.

Τα σχέδια επέκτασης δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος διανομή στις ΗΠΑ, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, μετά από συνέντευξη Τύπου στο Hangzhou της Κίνας, όπου εδρεύει η Leapmotor. Ο ίδιος επικαλέστηκε, μεταξύ άλλων, τους νέους αμερικανικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τρίτη νέους αυστηρούς δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του τετραπλασιασμού των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, από 25% σε 100%.

«Υπάρχει πολύ περιορισμένη κινεζική προσφορά στην αμερικανική αγορά, οπότε δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», δήλωσε ο Tavares. «Υπάρχουν πολλά στην Ευρώπη, επειδή βλέπουμε ότι η Ευρώπη έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση για το πρόβλημα αυτό… Φαίνεται ότι οι ΗΠΑ επιδιώκουν έναν πολύ ισχυρό προστατευτισμό. Ενώ, προς το παρόν, βλέπω ότι η Ευρώπη διατηρεί την αγορά λογικά ανοιχτή».

Τα σχέδια επέκτασης της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον έξι EV μέχρι το 2027, σύμφωνα με παρουσίαση της Stellantis και της Leapmotor. Τα αυτοκίνητα, αρχικά οικονομικά οχήματα, αναμένεται να συμπληρώνουν την τρέχουσα γκάμα οχημάτων της Stellantis, δήλωσαν οι εταιρείες.

Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες χώρες. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά, κινεζικής κατασκευής οχήματα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποβαθμίζοντας τα εγχώριας παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα.

«Από την άποψη της Stellantis, η θέση μας είναι ότι ανταγωνιζόμαστε. Ανταγωνιζόμαστε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ανταγωνιζόμαστε όσο πιο έντονα μπορούμε γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνουμε σε φόρμα για τον παγκόσμιο αγώνα στον οποίο συμμετέχουμε πλέον», δήλωσε ο Tavares.

Ο Tavares δήλωσε την Τρίτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες έχει αποκαλέσει προηγουμένως ως τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Stellantis, αναμένεται να αναπτυχθούν ραγδαία διεθνώς – με ή χωρίς τη βοήθεια της κοινοπραξίας.

«Είτε μου αρέσει είτε όχι, είτε με εμένα είτε χωρίς εμένα, η Leapmotor θα ήταν ούτως ή άλλως στην Ευρώπη… ίσως όχι τόσο γρήγορα, ίσως όχι τόσο έντονα, αλλά θα πήγαινε στην Ευρώπη», δήλωσε ο Tavares. «Αυτό που κάνω εγώ είναι απλώς να προσπαθώ να επωφεληθώ απέναντι σε μια δυναμική που έχει δημιουργηθεί από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες».

Οι κινεζικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 8% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο και θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 15% μέχρι το 2025, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπολείπονται των τιμών των τοπικών μοντέλων κατά περίπου 20% στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η εισροή των κινεζικών EVs ώθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να δρομολογήσει κυβερνητική στήριξη για τη βιομηχανία.

«Η συνεργασία μεταξύ της Leapmotor και της Stellantis αποδεικνύει υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια ολοκλήρωση της βιομηχανίας έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor Jiangming Zhu. «Πιστεύουμε ότι αυτή η συνεργασία μπορεί να δώσει ώθηση στη Leapmotor να γίνει μια σεβαστή εταιρεία ευφυών ηλεκτρικών οχημάτων παγκόσμιας κλάσης».

Η Stellantis κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με τη Leapmotor, η οποία ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος και περιλαμβάνει και επένδυση 1,5 δισ. ευρώ στη Leapmotor για μερίδιο περίπου 21% στην εταιρεία.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Stellantis έχει αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής και πώλησης, καθώς και κατασκευής προϊόντων της Leapmotor εκτός της ευρύτερης περιοχής της Κίνας.

Διαβάστε επίσης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!