Γ.Δ.
1415.44 +0,60%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,51%
9.85
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+1,03%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
11.39
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,92%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.54
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,36%
11.22
ΔΟΜΙΚ
-1,55%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,46%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,89%
7.91
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,86%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,55%
7.656
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,55%
5.44
ΕΥΡΩΒ
-1,30%
2.043
ΕΧΑΕ
-0,72%
4.81
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+1,55%
1.18
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.56
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.25
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,24%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
5.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,59%
6.78
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,35%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,64%
36.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,16%
14.84
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,67%
0.908
ΟΤΕ
+1,55%
13.77
ΟΤΟΕΛ
-0,53%
11.34
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,19%
3.56
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,55%
4.56
ΡΕΒΟΙΛ
+5,00%
2.1
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.59
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

ΕΕ: Νόμος για μείωση εκπομπών διοξειδίου άνθρακα από φορτηγά

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα την τελική τους έγκριση σε έναν νόμο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, ο οποίος θα απαιτεί τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 να μην έχουν εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με το Reuters.

Ο νόμος θα επιβάλει τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα βαρέα οχήματα κατά 90% έως το 2040. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν ένα μεγάλο ποσοστό φορτηγών χωρίς CO2 – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και εκείνων που λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο – για να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν CO2 το 2040.

Τα περισσότερα φορτηγά στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν σήμερα με ντίζελ, το οποίο παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους που συνδέονται με καρκίνο του πνεύμονα και αναπνευστικές ασθένειες. Τα βαρέα οχήματα παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.

Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους κατά 45% έως το 2030 – αντικαθιστώντας τον υφιστάμενο στόχο του 30% – και κατά 65% έως το 2035.

Από το 2030, το 90% των νέων αστικών λεωφορείων που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές, οι οποίες θα αυξηθούν στο 100% το 2035.

Η ευρωπαϊκή ομάδα αυτοκινήτου ACEA χαρακτήρισε την πολιτική της ΕΕ ως την πιο φιλόδοξη στον κόσμο και δήλωσε ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο αν οι κυβερνήσεις τους συνδυάσουν με την ταχεία ανάπτυξη 50.000 δημόσιων σημείων φόρτισης για φορτηγά μέχρι το 2030.

Η πολιτική της ΕΕ για τα φορτηγά CO2 έχει πλέον λάβει την έγκριση των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει σε νόμο.

Αυτό συμβαίνει παρά τις πρόσφατες καταγγελίες της Γερμανίας και των κεντροδεξιών βουλευτών της ΕΕ, οι οποίοι ήθελαν η πολιτική να επιτρέπει την πώληση περισσότερων φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2040, εφόσον λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Στη ψηφοφορία της Δευτέρας, μόνο η Ιταλία, η Πολωνία και η Σλοβακία τάχθηκαν κατά της πολιτικής, ενώ η Τσεχική Δημοκρατία απείχε, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος της ΕΕ.

Για να κερδίσουν την υποστήριξη της Γερμανίας, οι χώρες της ΕΕ πρόσθεσαν τον περασμένο μήνα ένα προοίμιο στο νόμο, το οποίο ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει στο μέλλον κανόνες για να προσμετρώνται στους στόχους τα φορτηγά που κινούνται με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.

Διαβάστε επίσης:

Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας

Μιχαηλίδου: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προωθεί τη διαφάνεια

ΡΑΑΕΥ: Σε διαβούλευση η μεθοδολογία εσόδου του Great Sea Interconnector

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!