THEPOWERGAME
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν τη Δευτέρα την τελική τους έγκριση σε έναν νόμο για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά, ο οποίος θα απαιτεί τα περισσότερα νέα βαρέα οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2040 να μην έχουν εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με το Reuters.
Ο νόμος θα επιβάλει τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα βαρέα οχήματα κατά 90% έως το 2040. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν ένα μεγάλο ποσοστό φορτηγών χωρίς CO2 – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων και εκείνων που λειτουργούν με καύσιμο υδρογόνο – για να αντισταθμίσουν τις υπόλοιπες πωλήσεις νέων οχημάτων που εκπέμπουν CO2 το 2040.
Τα περισσότερα φορτηγά στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν σήμερα με ντίζελ, το οποίο παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους που συνδέονται με καρκίνο του πνεύμονα και αναπνευστικές ασθένειες. Τα βαρέα οχήματα παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη.
Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει επίσης να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους κατά 45% έως το 2030 – αντικαθιστώντας τον υφιστάμενο στόχο του 30% – και κατά 65% έως το 2035.
Από το 2030, το 90% των νέων αστικών λεωφορείων που πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές, οι οποίες θα αυξηθούν στο 100% το 2035.
Η ευρωπαϊκή ομάδα αυτοκινήτου ACEA χαρακτήρισε την πολιτική της ΕΕ ως την πιο φιλόδοξη στον κόσμο και δήλωσε ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο αν οι κυβερνήσεις τους συνδυάσουν με την ταχεία ανάπτυξη 50.000 δημόσιων σημείων φόρτισης για φορτηγά μέχρι το 2030.
Η πολιτική της ΕΕ για τα φορτηγά CO2 έχει πλέον λάβει την έγκριση των χωρών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να περάσει σε νόμο.
Αυτό συμβαίνει παρά τις πρόσφατες καταγγελίες της Γερμανίας και των κεντροδεξιών βουλευτών της ΕΕ, οι οποίοι ήθελαν η πολιτική να επιτρέπει την πώληση περισσότερων φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2040, εφόσον λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.
Στη ψηφοφορία της Δευτέρας, μόνο η Ιταλία, η Πολωνία και η Σλοβακία τάχθηκαν κατά της πολιτικής, ενώ η Τσεχική Δημοκρατία απείχε, δήλωσε στο Reuters αξιωματούχος της ΕΕ.
Για να κερδίσουν την υποστήριξη της Γερμανίας, οι χώρες της ΕΕ πρόσθεσαν τον περασμένο μήνα ένα προοίμιο στο νόμο, το οποίο ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει στο μέλλον κανόνες για να προσμετρώνται στους στόχους τα φορτηγά που κινούνται με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2.
Διαβάστε επίσης:
Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας
Μιχαηλίδου: Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προωθεί τη διαφάνεια
ΡΑΑΕΥ: Σε διαβούλευση η μεθοδολογία εσόδου του Great Sea Interconnector