Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ναυτιλιακά καύσιμα: Γιατί οι εφοπλιστές προτιμούν το LNG

Υπερδιπλασιασμό του αριθμού των πλοίων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως καύσιμό τους και το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), πέραν του συμβατικού πετρελαίου, προβλέπουν έως το 2027 φορείς της ναυτιλίας. Η μείωση του κόστους του LNG κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών έχει αρχίσει να λειτουργεί ως σημαντικό δέλεαρ για τους πλοιοκτήτες, σε συνδυασμό φυσικά με τη μείωση των εκπομπών ρύπων που εξασφαλίζουν για τα πλοία τους, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Μέχρι σήμερα το LNG χρησιμοποιείται ως καύσιμο κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, αλλά και δεξαμενόπλοια, ιδίως δε όσα μεταφέρουν και LNG ως φορτίο. Σήμερα, σύμφωνα με τον φορέα SEA-LNG, που προωθεί τη χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου στην παγκόσμια ναυτιλία, ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων αριθμεί 400 μονάδες, μέγεθος που αντιστοιχεί σε μόλις 1% των εμπορικών πλοίων διεθνώς. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του 2027 προβλέπεται ότι ο αριθμός αυτός θα υπερδιπλασιαστεί, αγγίζοντας τα 1.000 πλοία.

Ασφαλώς, μαζί με τη μεγαλύτερη υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου για τη ναυτιλία, απαιτούνται και περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές. Αυτήν τη στιγμή οι εφοδιασμοί με LNG πραγματοποιούνται στους μεγάλους κόμβους πώλησης ναυτιλιακών καυσίμων, όπως για παράδειγμα στη Σιγκαπούρη. Ωστόσο, ακόμα και εκεί απαιτούνται περισσότερες φορτηγίδες, ώστε να καλύψουν τη ζήτηση, η οποία βαίνει συνεχώς αυξανόμενη λόγω και της μείωσης των τιμών του φυσικού αερίου.

Όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, σήμερα το LNG πωλείται περίπου 100 δολάρια/τόνο φθηνότερα, συγκριτικά με το πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), που αποτελεί την άλλη επιλογή για τα πλοία που χρησιμοποιούν και τους δύο τύπους καυσίμων. Πρόκειται για εντελώς διαφορετική εικόνα σε σχέση με εκείνη του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν το LNG κόστιζε έως και 1.000 δολάρια/τόνο ακριβότερα, με βάση τα στοιχεία της S&P Global Platts. Η αύξηση της παραγωγής και η σταδιακή μείωση της ζήτησης, μετά τον χειμώνα, έχουν συμβάλει στην πτώση των τιμών, καθιστώντας τη χρήση LNG πιο συμφέρουσα για τα πλοία αυτά. Μάλιστα, όπως προβλέπει η Rystad Energy, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον κατά το τρίτο τρίμηνο.

Αυτή η εξέλιξη αποτυπώνεται πλέον και με αριθμούς. Οι παγκόσμιες πωλήσεις LNG ως ναυτιλιακού καύσιμου άγγιξαν τα 1,9 εκατ. κυβικά μέτρα, ή τους 855.000 τόνους, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024. Μέχρι το τέλος του έτους δε, είναι αρκετά πιθανό το νούμερο αυτό να αγγίξει τα 7 εκατ. κυβικά μέτρα. Για παράδειγμα, στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με τα στοιχεία της λιμενικής αρχής Maritime and Port Authority of Singapore (MPA), τον Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων, για τέταρτο διαδοχικό μήνα, καθώς πωλήθηκαν 38.600 τόνοι -μέγεθος που αποτελεί και νέο ιστορικό υψηλό.

Εκτός από τις ναυτιλιακές εταιρείες που αξιοποιούν την τεχνολογία διπλής καύσης, τέτοια πλοία έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν και άλλοι φορείς, όπως για παράδειγμα ο βιομηχανικός κολοσσός BHP, εκ των μεγαλύτερων ομίλων εξόρυξης πρώτων υλών στον κόσμο. Η BHP, με έδρα την Αυστραλία, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους «παίκτες» στον τομέα των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος. Έτσι, έχει δημιουργήσει και ιδιόκτητο στόλο φορτηγών πλοίων, εκ των οποίων πέντε χρησιμοποιούν μηχανές διπλής καύσης.

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, πλέον τα πλοία αυτά αξιοποιούν σε ποσοστό 100% το LNG ως καύσιμο, για τη διαδρομή από το λιμάνι του Χέντλαντ στην Αυστραλία, μέχρι την Κίνα, που αποτελεί και τον βασικότερο προορισμό των φορτίων αυτών. Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιείται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Και υπογραμμίζουν ότι η μείωση των τιμών του LNG έχει λειτουργήσει ως «καταλύτης» για τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου στις θαλάσσιες μεταφορές.

Διαβάστε επίσης:

Tι λέει η αγορά για δυναμικό και μεσημεριανό τιμολόγιο

Μερίσματα 875 εκατ. ευρώ θα μοιράσουν φέτος οι συστημικές τράπεζες

Σε ψηφιακή τσιμπίδα το λαθρεμπόριο με νέο έργο 109 εκατ. ευρώ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!