THEPOWERGAME
Σε επενδυτικό «hot spot» των Ισραηλινών αγοραστών έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η Λευκάδα λόγω κυρίως των χαμηλών τιμών της σε σχέση με το υπόλοιπο Ιόνιο αλλά και της ήπιας της τουριστικής της ανάπτυξης. Παράλληλα, στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος έχει μπει δυναμικά και η Πάλαιρος της Αιτωλοακαρνανίας, η οποία συγκεκριμένα αποτελεί πόλο έλξης τόσο για τους Βορειοευρωπαίους όσο για τους Έλληνες αγοραστές.
Η απόβαση των Ισραηλινών στη Λευκάδα
Η Λευκάδα αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο powergame.gr ο Κωνσταντίνος Ροκόφυλλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Paleros Bay, καθώς δεν έχει υψηλού επιπέδου τουριστικές υποδομές, όπως αυτές που υπάρχουν στην Κέρκυρα και στην Ζάκυνθο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στο νησί έντονη δραστηριότητα στην κατασκευή πολυτελών βιλών. Ειδικότερα, τα παραθαλάσσια οικόπεδα που αποτελούν τα απόλυτα «φιλέτα» του νησιού είναι είδος προς εξαφάνιση, καθώς έχουν αγοραστεί σωρηδόν κυρίως από Ισραηλινούς. Οι εν λόγω επενδυτές αποκτούν τις παραθαλάσσιες εκτάσεις με σκοπό να χτίσουν συνολικά δύο με τρεις βίλες, όπου στη συνέχεια τις διαθέτουν στην αγορά για βραχυχρόνια μίσθωση. Οι τιμές μάλιστα ενός οικοδομήσιμου οικοπέδου πλησίον της θάλασσας μπορεί να φτάνει στο νησί και το μισό εκατομμύριο.
Η διαμάχη δίχως τέλος για την επένδυση στο κάστρο
Στη Λευκάδα επίσης που λείπουν σε μεγάλο βαθμό οι πεντάστερες τουριστικές επενδύσεις, για χρόνια σέρνεται η διαμάχη του Δήμου του νησιού με την εταιρεία Notion– Ανάπτυξη Ακινήτων Α.Ε., του γνωστού επιχειρηματία του τουριστικού κλάδου Γιώργου Νικητίδη. Η υπόθεση αφορά τη διαμόρφωση της παραλίας στην είσοδο της Λευκάδας και την πλήρη ανακαίνιση των εγκαταστάσεων του Τουριστικού Περιπτέρου -όπως ονομάζεται-, η οποία έχει «παγώσει», καθώς η υπόθεση έχει οδηγηθεί στα δικαστήρια.
Στον χώρο αυτόν, που αποτελεί τη βιτρίνα του νησιού, υπάρχουν σήμερα εγκαταλειμμένες οι πρώην λουτρικές εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν στη δεκαετία του ‘60 και που λόγω της μηδενικής συντήρησης στα 55 χρόνια της ύπαρξης τους, σε συνδυασμό με τις διαβρώσεις που έχουν υποστεί, βρίσκονται πλέον σε κακή στατική κατάσταση. Ακόμη, η μη λειτουργία τους επί 15 χρόνια και η ανύπαρκτη οριοθέτηση και φύλαξη είχαν οδηγήσει τον ευρύτερο χώρο σε μια εικόνα σκουπιδότοπου.
Η Notion η οποία ανέλαβε το έργο ξεκίνησε την εκπόνηση των σχετικών μελετών για μια επένδυση που θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα 3 εκατ. ευρώ, καθώς δεν προέβλεπε μόνο την πλήρη ανακατασκευή των δύο κτιρίων με τη δημιουργία ενός εστιατορίου και αποδυτηρίων, αλλά στόχευε και στην αναβάθμιση του ευρύτερου χώρου. Η εν λόγω προσπάθεια ωστόσο έπεσε σε τοίχο λόγω των μπαράζ αντιδράσεων τόσο από τους τοπικούς φορείς όσο και από τον Δήμο με αποτέλεσμα η υπόθεση να έχει καταλήξει στα δικαστήρια.
Η Πάλαιρος πόλος έλξης για τους Βορειοευρωπαίους
Στην απέναντι όχθη ακριβώς βρίσκεται η εξαιρετικά ανερχόμενη περιοχή της Παλαίρου, όπου σύμφωνα με τον κ. Ροκόφυλλο αποτελεί πόλο έλξης κυρίως για τους Βορειοευρωπαίους, οι οποίοι «βολιδοσκοπούν» την περιοχή για αγορά πολυτελών κατοικιών. Για τους Βορειοευρωπαίους, μάλιστα, η Πάλαιρος αποτελεί ιδανικό επενδυτικό προορισμό, καθώς έχει την καλύτερη πρόσβαση στα νησιά του Ιονίου και ειδικότερα στο Little Ionian, όπως ονομάζεται κυρίως από τους Άγγλους η πολυνησία μεταξύ Λευκάδας, Κεφαλονιάς, Καλάμου και Αιτωλοακαρνανίας. Ακόμη, απέχει είκοσι πέντε λεπτά από το αεροδρόμιο του Ακτίου της Πρέβεζας. Όπως υποστηρίζει, μάλιστα, ο κ. Ροκόφυλλος, πλέον προσεγγίζει και το ενδιαφέρον και των Ελλήνων επενδυτών, καθώς παραδόθηκε ο οδικός άξονας της Αμβρακίας Οδού, οπότε η πρόσβαση των Ελλήνων έγινε ευκολότερη.
Μία ακόμη επένδυση που αναμένεται να αναβαθμίσει αισθητά την περιοχή είναι η επέκταση της μαρίνας Παλαίρου. Η εν λόγω μαρίνα χωροθετήθηκε από την Κυβερνηση και παραδόθηκε με σύβαση στο δήμο Ακτίου – Βόνιτσας, όπου σύντομα ετοιμάζει να βγάλει στον αέρα διεθνή διαγωνισμό για να βρει τους επενδυτές οι οποίοι θα προχωρήσουν την κατασκευή και την αξιοποίησής της. Σ’ αυτήν τη φάση «μπαζώνεται» η χερσαία ζώνη της που υπολογίζεται ότι είναι περίπου 30 στρέμματα και σύμφωνα με το σχέδιο που υπάρχει προβλεφθεί η κατασκευή 7.000 τ.μ. που αφορά εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία και εστίαση. Μάλιστα, η εν λόγω μαρίνα βρίσκεται σε ένα εξαιρετικό σημείο, καθώς αποτελεί το «κλειδί» για την πρόσβαση σε όλα τα νησιά του Ιουνίου.