Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Επενδύσεις εκατομμυρίων μετατρέπουν τις μαρίνες σε “πεντάστερες“

Σημαντικά αναμένεται να αναβαθμιστεί το προσεχές διάστημα ένας μεγάλος αριθμός μαρινών της χώρας, οι οποίες για χρόνια παρέμεναν στην πλειοψηφία τους πλήρως εγκαταλελειμμένες, εξυπηρετώντας μόνο ένα μικρό αριθμό σκαφών. Πρόκειται για επενδύσεις εκατομμυρίων που θα μετατρέψουν τις μαρίνες σε «πεντάστερους» προορισμούς, οι οποίες πια θα αποτελούν «πόλο έλξης» τόσο για τους ξένους όσο για τους Έλληνες.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ριζική αναβάθμιση του Αγίου Κοσμά, που υλοποιείται στο πλαίσιο της μεγάλης επένδυσης του Ελληνικού. Προ ολίγων ημερών μάλιστα το υπουργείο Τουρισμού έδωσε το «πράσινο» φως στην έγκριση στα σχέδια της επένδυσης και συνεπώς και στην ένταξή του στη σχετική επιδότηση από Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ). Υπενθυμίζεται ότι η Lamda Development έχει σχεδιάσει τη ριζική αλλαγή της σε μια μαρίνα που θα φιλοξενεί super yachts και θα εξυπηρετεί εκατοντάδες θέσεις σκαφών.

Αναλυτικά, η «θαλάσσια έκταση» θα είναι 528 στρεμμάτων, ενώ η χερσαία θα αγγίζει τα 32 στρέμματα. Σύμφωνα με το πλάνο αναμένεται να ελλιμενίζονται σκάφη αναψυχής και mega yachts, ενώ σε γενικές γραμμές προβλέπονται χρήσεις και χώροι, υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και μη. Ακόμη στα σχέδια είναι στη νέα μαρίνα να υπάρχουν γραφεία, καταστήματα παροχής, στεγασμένος χώρος εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα (ναυτιλιακών ειδών, πώλησης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης – mini market), κατάστημα εστίασης και στάθμευσης.

Η Lamda Development μέσω της θυγατρικής τους της Lamda Marinas Investments, έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο μαρινών, έτσι ώστε και μελλοντικά να περάσει το κατώφλι του Χρηματιστηρίου. Ήδη, ένα μεγάλο βήμα για τα έργα της μαρίνας Κέρκυρας, που αποτελεί το πιο πρόσφατο απόκτημά της. Συγκεκριμένα, το  Ελεγκτικό Συνέδριο ολοκλήρωσε τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης και συντήρησης, με αποτέλεσμα να ανοίξει διάπλατα ο δρόμος για την εκκίνηση του έργου. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή υψηλών προδιαγραφών μαρίνας 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τμ, με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης. Η επένδυση μάλιστα θα φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ.

Θετικές εξελίξεις υπήρχαν και για το μέλλον της μαρίνας Πύλου, η οποία του τελευταίους μήνες έχει βρεθεί σε έναν κυκεώνα προσφυγών που έχει ξεκινήσει ο Δήμος της Πύλου, καθυστερώντας κατά πολύ την επένδυση. Ωστόσο πριν ένα μήνα ακριβώς συστάθηκε η εταιρεία «ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», που αποτελεί, επί της ουσίας, το SPV που θα αναλάβει τη σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Πύλου για 40 έτη. Υπενθυμίζεται ότι ο επενδυτής είναι το σχήμα των εταιρειών D Marin – ΤΕΜΕΣ.

Η συνολική αξία της συμφωνίας για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει εφάπαξ καταβλητέο ποσό 550.000 ευρώ κατά την έναρξη της παραχώρησης, συν ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας. Ο νέος παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις της τάξης των 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και της επιχειρησιακής ικανότητας της μαρίνας. Η τελευταία έχει δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 130 τουριστικών σκαφών με μήκος από 8 έως 30 μέτρα.

Μια πραγματικά «πεντάστερη» επένδυση αναμένεται να υλοποιηθεί στη  μαρίνα της Ρόδου, παρά τις δυσκολίες και τις αντιδράσεις που υπάρχουν ήδη από τους τοπικούς φορείς. Πρόσφατα μάλιστα η αναβάθμιση της μαρίνας από την εταιρεία  «Μαρίνες Ρόδου Αναπτυξιακή και Διαχειριστική Μαρίνων Α.Ε.», πήρε και το επίσημο «πράσινο» φως από το υπουργείο Τουρισμού. Η εν λόγω μαρίνα θα φτάσει συνολικά τα 220 εκατ. ευρώ που αναμένεται να μετατραπεί σε έναν πεντάστερο τουριστικό πόλο. Το σύνθετο έργο, που πρόκειται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις, προβλέπει τη δημιουργία στην ευρύτερη περιοχή της μαρίνας ξενοδοχείου, πολυτελών βιλών και κατοικιών, καταστημάτων λιανικής και εστίασης και πολλαπλών χώρων ψυχαγωγίας. Αναλυτικά, ως προς τα λιμενικά έργα θα προστεθούν άλλες 180 θέσεις ελλιμενισμού στις 440 θέσεις που ήδη υπάρχουν, φτάνοντας στις 620 θέσεις, κάτι βέβαια που εξαρτάται πάντα, ανάλογα με το μέγεθος των σκαφών.

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις και με τη μαρίνα του Ναυπλίου, όπου η ανάπλαση της αναμένεται να αλλάξει όλη την όψη της πόλης. Η εν λόγω μαρίνα πέρασε από «σαράντα» κύματα, καθώς η αρχιτεκτονική μελέτη της, στήθηκε από την αρχή, αφού το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο δεν συμφωνούσε για τον τρόπο κατασκευής των κτιρίων, συμπεραίνοντας ότι δεν συνάδουν με την αρχαιολογική νομοθεσία για την Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου με τα εξέχοντα μνημεία της. Εν τέλει το νέο σχέδιο έγινε δεκτό και προβλέπει 210 θέσεις για ελλιμενισμό σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρων, ενώ θα παρέχει πλήθος υπηρεσιών για τους ναυτιλλομένους και τους επισκέπτες της πόλης.

Πρόκειται για το πρώτο έργο ΣΔΙΤ για μαρίνα, καθιστώντας το Ναύπλιο πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα. Οι υποδομές που προβλέπονται θα εξυπηρετήσουν τόσο τα σκάφη όσο και τις εμπορικές δραστηριότητες στη χερσαία περιοχή της μαρίνας, ενισχύοντας τον τουρισμό και την οικονομία του Ναυπλίου.

Μεγάλες προσδοκίες υπάρχουν και για τη μαρίνα του Αστακού, του γνωστού πλέον ως και   Nautilus project.  Πρόκειται να είναι μια σύνθετη επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα αποτελείται από μια σύγχρονη μαρίνα που θα διαθέτει 350 θέσεις ελλιμενισμού για superyachts και ένα μείγμα πολυτελών οικιστικών ακινήτων που θα πλαισιώνουν τη μαρίνα δημιουργώντας ένα «πεντάστερο» χωριό. Συγκεκριμένα, στο χερσαίο τμήμα θα υπάρχει ένα σημαντικός αριθμός βιλών και πολυτελών κατοικιών, ενώ θα δημιουργηθεί και ένα πεντάστερο ξενοδοχείο.  Ακόμη, το project θα αποτελείται και από μια σειρά εμπορικών αναπτύξεων, το οποίο θα συνδυάζει τις επιχειρήσεις με τη διασκέδαση, καθώς θα υπάρχουν υψηλού επιπέδου συνεδριακές εγκαταστάσεις και εκθέσεις τέχνης με βασικούς πυλώνες τη φιλανθρωπία, τη βιωσιμότητα και την εκπαίδευση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!