Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Λιανεμπόριο: Προσδοκίες στην πασχαλινή αγορά μετά το “κακό” α’ τρίμηνο

Σε αύξηση εσόδων προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος την περίοδο του Πάσχα, μετά και την καταβολή των Δώρων στον ιδιωτικό τομέα, που τονώνει παραδοσιακά τη ζήτηση προς το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας.

Το αποτέλεσμα μένει να φανεί στο ταμείο με την ολοκλήρωση της σεζόν, αλλά ήδη καταγράφονται δεδομένα, με επιρροές από τις πληθωριστικές πιέσεις και τη ζήτηση από ξένους επισκέπτες της χώρας, δεδομένου ότι έχει ανοίξει νωρίτερα η τουριστική περίοδος, λόγω και των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων αποσπούν το μεγαλύτερο μερίδιο του εορταστικού τζίρου, ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις στις κεντρικές αγορές πετυχαίνουν καλύτερες επιδόσεις από αυτές στην περιφέρεια, στοιχείο που αναδεικνύει τις πολλές ταχύτητες στην αγορά. Πολυεθνικές όπως η Zara και τα άλλα σήματα του ισπανικού ομίλου Inditex, η H&M, ελληνικά πολυκαταστήματα και μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και καλλυντικών καταγράφουν αύξηση της εμπορικής κίνησης τις τελευταίες ημέρες. Είναι όμως ζητούμενο εάν η αγορά θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, όπου έχει τεθεί ο πήχης τα τελευταία χρόνια για τον εορταστικό τζίρο.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα στο λιανεμπόριο αυξήθηκε κατακόρυφα το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Απριλίου, που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, ειδικά στα εμπορικά κέντρα και στα εκπτωτικά καταστήματα, ενώ η εμπορική κίνηση, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα κλιμακώνεται μέχρι το Μεγάλο Σάββατο. Το «καλάθι του Πάσχα» και το «καλάθι των νονών», που θεσμοθετήθηκαν για να συγκρατήσουν τις τιμές, είναι στη διάθεση των καταναλωτών μέχρι 4 και 6 Μαΐου αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να ανατρέπουν το γενικό σκηνικό. Ειδικά στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις έχουν εδραιωθεί, με σχεδόν διψήφια αύξηση του κόστους στα περισσότερα είδη για το πασχαλινό τραπέζι, ενώ αντίθετα στα παιχνίδια και τα παιδικά είδη οι επιχειρηματίες μιλούν ακόμη και για μειώσεις τιμών.

Διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος, ειδικά στην περίπτωση των χαμηλόμισθων, κατευθύνεται στα σούπερ μάρκετ. Ως αποτέλεσμα, στερούνται έσοδα άλλοι κλάδοι του λιανεμπορίου. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης του πληθωρισμού τον Μάρτιο διαμορφώθηκε σε 3,2%, με την αύξηση σε είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά να ανέρχεται σε 5,3%. Ενδεικτικές ήταν οι αυξήσεις σε ελαιόλαδο 67,2%, φρούτα 12,7% και αναψυκτικά-χυμούς 11,4%. Αυτές οι τάσεις έχουν αποτέλεσμα στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκπτωτικές αλυσίδες και καταστήματα με προϊόντα χαμηλού κόστους, με παράλληλη μείωση των δαπανών για ένδυση, υπόδηση και άλλα είδη εκτός τροφίμων.

Κάποιες προσδοκίες καλλιεργούνται στις επιχειρήσεις εστίασης, που ήδη απολαμβάνουν αυξημένη επισκεψιμότητα σε σχέση με πέρυσι, ειδικά στο κέντρο της Αττικής, αλλά και σε δημοφιλή νησιά και τουριστικούς προορισμούς, όπου ο τουρισμός κάνει ήδη διαφορά στους τζίρους των επιχειρήσεων εστίασης και λιανεμπορίου. Κάποιες ανησυχίες εξακολουθούν να εκφράζουν οι επαγγελματίες για τα πακέτα «all inclusive», που στερούν τζίρο από ταβέρνες και εστιατόρια τοπικών αγορών.

Σημειώνεται τέλος ότι η αγορά δεν ξεκίνησε καλά στο α’ τρίμηνο του 2024, με ενδεικτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο, που δείχνουν μείωση 3,8% του τζίρου και 9,8% του δείκτη όγκου πωλήσεων. Την τάση επιβεβαίωσε στις αρχές Απριλίου ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ), στο πλαίσιο παρουσίασης της έρευνας που διενεργεί σε συνεργασία με το ΟΠΑ. Ο ίδιος εκφράζει ελπίδες για τόνωση της αγοράς κατά τις εορταστικές ημέρες του Πάσχα, σε συνέχεια μιας περιόδου χαμηλής ζήτησης, από τον Φεβρουάριο, γεγονός που αποδίδεται στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα, στην κακή ψυχολογία των καταναλωτών, αλλά και στις υποχρεώσεις των επαγγελματιών, με επίκεντρο τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS και τον Κώδικα Δεοντολογίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!