Γ.Δ.
1420.33 +0,95%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Η μανία της Gen Z να αγοράζει ρολόγια πολυτελείας

Εντυπωσιακά και άκρως αποκαλυπτικά είναι τα νούμερα πρόσφατης έκθεσης της Watchfinder & Co. όσον αφορά τη μανία της Gen Z, όχι απλά να αγοράζει ρολόγια, αλλά να ξοδεύει γενναιόδωρα ποσά σε πολυτελή ρολόγια, σε τόσο νεαρή ηλικία.

Η Gen Z γεννήθηκε μεταξύ 1997 και 2012 (που σημαίνει ότι σήμερα είναι 18-26 ετών) και αποτελεί περίπου το 20% του πληθυσμού των ΗΠΑ. Αυτοί οι άνθρωποι μόλις τώρα αρχίζουν να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους για κερδίζουν χρήματα. Ενώ προηγούμενες γενιές, όπως Gen Χ (1963-1980), ξόδευαν εκατοντάδες δολάρια σε ελβετικά μηχανικά ρολόγια, το έκαναν με πολλές τύψεις και περιόδους «ηθικής οδύνης». Τα μέλη της Gen Z, ωστόσο, επιδίδονται απροκάλυπτα στην αγορά ρολογιών πολυτελείας και οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί.

Σύμφωνα με την έκθεση, κατά το τελευταίο έτος το 41% της γενιάς Z απέκτησε ένα ρολόι πολυτελείας. Η μέση δαπάνη τους για ένα ρολόι ήταν 10.870 δολάρια, με τους millennials να ξοδεύουν, την ίδια ώρα, περίπου τα μισά από αυτά. Στην αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών, η Gen Z ξοδεύει μεταξύ 7.500 και 10.000 δολαρίων. Είναι εκπληκτικό ότι η Gen Z αγοράζει κατά μέσο όρο 2,4 νέα ρολόγια ετησίως και 1,43 μεταχειρισμένα ρολόγια.

Αν αναρωτιέστε πού βρίσκει η Gen Ζ όλα αυτά τα χρήματα για να αγοράσει ρολόγια, η έκθεση αναφέρει ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι 21% πιο πιθανό από τις προηγούμενες γενιές να χρησιμοποιήσουν τις επιλογές της πίστωσης και των δόσεων και είναι 48% πιο πιθανό να πουλήσουν κάτι άλλο πριν αγοράσουν ένα ρολόι. Σε πραγματικές συνθήκες, η Gen Z είναι «ρολογάδες» πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν το επόνο lux ρολόι τους. Είναι επίσης πολύ πιο πιθανό να πάρουν -και λογικά να ζητήσουν ή/και να φανεί ότι θέλουν- ρολόγια ως δώρα.

Ο Έντουαρντ Κάουμον της Watchfinder & Co. αναφέρει στο RobbReport ότι «είναι σαφές πως η Gen Z προηγείται των παλαιότερων γενεών όσον αφορά τις δαπάνες για ρολόγια. Καθώς φτάνουν σε γενέθλια-ορόσημα, αποφοιτήσεις και αρχίζουν ακόμη και να παντρεύονται, φαίνεται ότι αυτή η γενιά ενεργεί με βάση το εντεινόμενο ενδιαφέρον για πολυτελή ρολόγια που είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας -και αυτό έχει αποτέλεσμα την αγορά ή την κληρονομιά πολύτιμων ρολογιών από αυτήν την ηλικιακή ομάδα».

Το γούστο της γενιάς Ζ στα ρολόγια δεν είναι τόσο αξιοσημείωτο, ωστόσο, και τείνει προς το προβλέψιμο. Οι παράγοντες του influencing φαίνεται επίσης να υπαγορεύουν σε κάποιον βαθμό αυτές τις προτιμήσεις. Ο Κάουμον λέει ότι «η Rolex, φυσικά, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των διάσημων εμπορικών σημάτων της Gen Z. Η Cartier βιώνει επίσης πραγματική άνοδο το 2024, έπειτα από ένα κύμα εμφανίσεων διασημοτήτων με ρολόγια της εταιρείας, όπως ο Τζέικομπ Ελόρντι του Saltburn και ο Ντόναλντ Γκλόβερ του Mr & Mrs Smith. Ειδικά με μικρά και διακριτικά μοντέλα, όπως το Crash ή το Tank, βλέπουμε σίγουρα έντονο ενδιαφέρον για την Cartier από την Gen Z».

Αυτό που φαίνεται να είναι παρόμοιο μεταξύ παλαιότερων γενιών και της Gen Ζ είναι η ευθυγράμμιση του γούστου σε μέγεθος και στυλ. Aυτό έχει να κάνει, πιθανώς, με τη νεότερη γενιά, που επιδίδεται σήμερα γενικότερα σε ρετρό στυλ και με τη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων ρολογιών από κλασικές μάρκες.

Είναι ενδιαφέρον ότι η επιρροή της Gen Z θα μπορούσε να διαμορφώσει τις τάσεις σχεδιασμού ρολογιών στο μέλλον. Ο Κάουμον λέει ότι «οι μάρκες ρολογιών που επιθυμούν να επωφεληθούν από την προσοχή της Gen Z θα ήταν καλό να διατηρήσουν τα μεγέθη του καντράν σε μικρά μεγέθη και να εξετάσουν πώς το κομμάτι στο σύνολό του θα συνδυαστεί με τα τρέχοντα στυλ».

Μια τέτοια μοντέρνα γενιά, η Gen Z, ξοδεύει πολλά χρήματα για να συνδυάζει τα ρούχα της με Rolex και Cartiers. Η μόδα και τα ρολόγια, άλλωστε, έχουν μία «σχέση πάθους».

Η Watchfinder & Co. είναι ένας διαδικτυακός λιανοπωλητής μεταχειρισμένων ρολογιών που λειτουργεί από το 2002 και η εταιρεία πραγματοποίησε έρευνα σε 2.400 άτομα της Gen Z ηλικίας 18-26 ετών από τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Μαρτίου του 2024.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!