Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η McDonald’s έχασε τις εκτιμήσεις για τα κέρδη τριμήνου

Η McDonald’s έχασε τις εκτιμήσεις για τα κέρδη τριμήνου για πρώτη φορά σε δύο χρόνια, καθώς οι καταναλωτές δεν δελεάστηκαν από τις προσφορές και το μποϊκοτάζ στις αγορές της Μέσης Ανατολής έπληξε τις διεθνείς πωλήσεις της αλυσίδας fast food.

Η παγκόσμια αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων διολίσθησε για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο στο 1,9%, με την εταιρεία να αναφέρει ότι οι καταναλωτές έγιναν «πιο απαιτητικοί με κάθε δολάριο που ξοδεύουν». Οι αναλυτές είχαν εκτιμήσει αύξηση 2,35%, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 2,70 δολάρια, κάτω από τα εκτιμώμενα 2,72 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Τα έξοδα πώλησης, τα γενικά και διοικητικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10%, λόγω της επένδυσης της.

«Οι καταναλωτές είναι σίγουρα πολύ διακριτικοί στο πώς ξοδεύουν το δολάριό τους… Νομίζω ότι είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι όλες οι εισοδηματικές κατηγορίες αναζητούν αξία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s Chris Kempczinski σε τηλεφωνική επικοινωνία μετά την ανακοίνωση των κερδών.

Τα αποτελέσματα της McDonald’s ήρθαν επίσης σε αντίθεση με εκείνα άλλων αλυσίδων γρήγορου φαγητού, οι οποίες έχουν επίσης στηριχθεί σε στοιχεία μενού αξίας για να προσελκύσουν επιλεκτικούς πελάτες, οι οποίοι κάνουν λιγότερες επισκέψεις σε εστιατόρια.

Η Burger King-ιδιοκτήτρια Restaurant Brands International ξεπέρασε τις προσδοκίες για τα αποτελέσματα τριμήνου την Τρίτη, ενώ η Domino’s Pizza επωφελήθηκε από τις προσφορές στις πίτσες.

Η McDonald’s, όπως και οι ομοειδείς της, έχει αυξήσει τις τιμές κατά μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό κατά το τελευταίο έτος, ανταποκρινόμενη στην αύξηση του κόστους των αυγών και άλλων πρώτων υλών, ακόμη και όταν οι προϋπολογισμοί των χαμηλότερων εισοδημάτων παραμένουν τεντωμένοι.

«Είδαμε ότι η σχετική υπεροχή μας όσον αφορά την προσιτή τιμή έχει μειωθεί σε ορισμένες αγορές», πρόσθεσε ο Kempczinski.

Οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της McDonald’s το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 2,5% στις Ηνωμένες Πολιτείες, σημαντικά χαμηλότερα από την αύξηση 12,6% πέρυσι και ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για αύξηση 2,55%.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις από εταιρείες που έχουν πάρει άδεια από τα McDonald’s, οι οποίοι αποτελούσαν το 10% των συνολικών εσόδων της το 2023, μειώθηκαν κατά 0,2%, αντισταθμίζοντας τις θετικές τάσεις από την Ιαπωνία, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 0,98% για τη μονάδα αυτή.

Τον Μάρτιο, ο οικονομικός διευθυντής της McDonald’s, Ian Borden, είχε προειδοποιήσει για μια διαδοχική πτώση των διεθνών πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο, η οποία επηρεάστηκε από τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή και την υποτονική κινεζική οικονομία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το μποϊκοτάζ και οι διαμαρτυρίες, λόγω της φιλοϊσραηλινής τους στάσης

Δυτικές μάρκες όπως η McDonald’s και η Starbucks έχουν έρθει αντιμέτωπες με διαμαρτυρίες και εκστρατείες μποϊκοτάζ εναντίον τους λόγω της θεωρούμενης φιλοϊσραηλινής τους στάσης. Το προηγούμενο τρίμηνο, η Starbucks μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις των πωλήσεών της, εν μέρει χτυπημένη από τις χαμηλότερες πωλήσεις και την κίνηση στα καταστήματα στη Μέση Ανατολή.

Η McDonald’s αντιμετώπισε αντιδράσεις από τα franchises της σε ορισμένες μουσουλμανικές χώρες τον Οκτώβριο μετά από μια κίνηση των ισραηλινών εστιατορίων της εταιρείας να δίνουν δωρεάν γεύματα στον ισραηλινό στρατό. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η εταιρεία αγόρασε το 30ετές franchise της στο Ισραήλ από την Alonyal Ltd.

Τον Δεκέμβριο, η McDonald’s Μαλαισίας μήνυσε ένα κίνημα που προωθεί το μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ για «ψευδείς και δυσφημιστικές δηλώσεις» που, όπως λέει, έβλαψαν την επιχείρησή της.

«Ο αντίκτυπος του πολέμου στη Μέση Ανατολή θα ασκήσει πίεση σε όλες τις αμερικανικές μάρκες διεθνώς και αυτό παραμένει ένας άγνωστος παράγοντας που θα δημιουργήσει κίνδυνο για τις επιχειρήσεις που παράγουν λειτουργικά έσοδα από την περιοχή αυτή», δήλωσε ο αναλυτής της Northcoast Research, Jim Sanderson.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!