THEPOWERGAME
Σε τροχιά εκπλήρωσης του στόχου για υπερτριπλασιασμό των μεγεθών της την επόμενη τριετία βρίσκεται η Profile, με την εισηγμένη εταιρεία πληροφορικής να στηρίζει το αναπτυξιακό της πλάνο τόσο στις εξαγορές όσο και στην οργανική ανάπτυξη, με «όπλο» το λανσάρισμα νέων προϊόντων.
Στο πρώτο μέτωπο, αυτό των εξαγορών, η Profile, όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος της εισηγμένης, κ. Μπάμπης Στασινόπουλος, βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για εξαγορά εταιρείας του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, έχει ανοιχτά τα ραντάρ και για πιθανές κινήσεις εξαγορών, που μπορούν να της προσδώσουν υπεραξία και ευκαιρίες μεγέθυνσης.
«Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις είναι στρατηγικός πυλώνας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης σε νέες γεωγραφικές περιοχές και συμπληρωματικές τεχνολογίες. Θέλουμε να έχουμε ανάπτυξη με έναν scalable τρόπο, ώστε να μπορούμε να υποστηρίξουμε πολλαπλά έργα και πελάτες», ανέφερε χθες η διοίκηση της Profile.
Όπως εξήγησαν τόσο ο πρόεδρος της εταιρείας όσο και ο διευθύνων σύμβουλος, Ευάγγελος Αγγελίδης, η εταιρεία έχει στο ραντάρ της μια σειρά στόχων προς εξαγορά, εκ των οποίων 2-3 είναι πιο ώριμες, ενώ για μία εξ αυτών είναι προχωρημένες οι επαφές.
«Κοιτάμε για εξαγορές εκτός Ελλάδος. Στόχος, αφενός να μεγαλώσουμε τη γεωγραφική μας κάλυψη και αφετέρου το πελατολόγιο. Η Profile μπορεί να σηκώσει 50 εκατ. και να κάνει τις εξαγορές. Έχει τόσο καλό ισολογισμό που μπορεί να το κάνει. Το κάνουμε τα τελευταία χρόνια», τόνισε η διοίκηση.
O ρόλος του ΑΙ
Στο μέτωπο της οργανικής ανάπτυξης και της δημιουργίας νέων προϊόντων και λύσεων, η Profile εστιάζει το ενδιαφέρον της στην τεχνητή νοημοσύνη, έχοντας ήδη αναπτύξει προϊόντα στο συγκεκριμένο πεδίο (η νέα λύση AI.Adaptive, που είναι λειτουργική με τις Fintech πλατφόρμες του ομίλου, αποτελεί το επόμενο βήμα στην εξέλιξη των υφιστάμενων λύσεων). Έτερος στόχος, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Ευάγγελος Αγγελίδης, σε χθεσινή παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, είναι η ανάπτυξη εξελιγμένων προϊόντων στον χρηματοοικονομικό τομέα, όπου ήδη έχει μεγάλη εξειδίκευση.
Ισχυρό εργαλείο στη φαρέτρα της εταιρείας αποτελεί ο τομέας της πληροφορικής, με την Profile να έχει ήδη ένα ανεκτέλεστο έργο της τάξης των 130 εκατ.ευρώ. «Έχουμε υποβάλει προτάσεις για πολλά έργα του Δημοσίου, ενώ συνεχίζουμε την υλοποίηση των ήδη υφιστάμενων. Θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει τα μέγιστα στην ανάπτυξή μας», είπε ο κ. Στασινόπουλος, σημειώνοντας ότι στόχος της διοίκησης είναι να αναλάβει έργα τα οποία θα είναι επαναλαμβανόμενα και θα δώσουν αξία στην εταιρεία.
Αναφερόμενος στη μεγάλη κινητικότητα στην ελληνική αγορά πληροφορικής και στα deals των τελευταίων μηνών, όπως η εξαγορά της Entersoft από την Olympia Group και η συμφωνία Ι. Μίχου-General Atlantic για την εξαγορά των μετοχών της Epsilon Net, ο πρόεδρος της Profile επισήμανε ότι τα deals γίνονται με αποτιμήσεις 20 φορές πάνω από το EBITDA. Πρόκειται για κάτι νέο για τα ελληνικά δεδομένα, είπε ο κ. Στασινόπουλος, σημειώνοντας ότι -υπό αυτά τα δεδομένα- η αποτίμηση της Profile είναι χαμηλή.
Προβλέψεις για τα μεγέθη
Η διοίκηση της εισηγμένης, η οποία σε μια επταετία έχει διπλασιάσει τα μεγέθη της, δραστηριοποιούμενη σε πάνω από 50 αγορές του εξωτερικού, έδωσε χθες guidance για έσοδα της τάξης των 40 εκατ.ευρώ το 2024 και για 60 εκατ.ευρώ το 2026, όταν ο όμιλος είδε τζίρο στα επίπεδα των 30 εκατ.ευρώ το 2023. Η Profile, που μετρά πάνω από 300 πελάτες και επενδύει συστηματικά στο R&D το 20%-25% του τζίρου της, έχει 10 νομικές οντότητες υπό την ομπρέλα της, με τη βάση της να είναι στην Αθήνα.
Η Profile διαθέτει «βάση» και στη Θεσσαλονίκη, όπως και καθετοποιημένες μονάδες σε Λονδίνο, Παρίσι, Στοκχόλμη, Όσλο, Ντουμπάι, Λευκωσία, καθώς και ένα γραφείο που εξυπηρετεί πελάτες στην Καραϊβική και ένα στη Σιγκαπούρη.
Το 2023 η εταιρεία πέτυχε αύξηση 20% στα έσοδα της, περνώντας τα 30 εκατ. και αντίστοιχα στα EBITDA, που έκλεισαν στα 7,3 εκατ. ευρώ αυξημένα σχεδόν κατά 20%. Η διοίκηση της Profile, που έχει σημαντικό ποσοστό επαναλαμβανομένων εσόδων τα οποία άγγιξαν τα 17,3 εκατ. ευρώ το 2023, βλέπει επιτάχυνση του ρυθμού εσόδων από νέους πελάτες που έφτασαν τα 12,8 εκατ. ευρώ και προέρχονται από περίπου 40 projcts και 13 νέους πελάτες σημειώνοντας αύξηση κατά 51%.
«Έχουμε αποδείξει ότι μπορεί να αυξήσουμε τα μερίδια αγοράς μας, όπως δείχνει και η άνοδος των νέων συμβολαίων», ανέφερε η διοίκηση της εισηγμένης. «Ειδικά με τα έσοδα που θα έχουμε από τις τρεις νέες γραμμές προϊόντων και λύσεων, χωρίς να υπολογίζουμε τις εξαγορές σίγουρα, μιλάμε για υπερδιπλασιασμό των εσόδων», σημείωσε ο κ. Στασινόπουλος αναφερόμενος στις προοπτικές της επόμενης τριετίας.