THEPOWERGAME
Η αιφνιδιαστική επίσκεψη του Έλον Μασκ στην Κίνα φαίνεται ότι απέδωσε άμεσα καρπούς, καθώς η Tesla ξεπέρασε δύο βασικά εμπόδια, για να εισαγάγει το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα Baidu για τις λειτουργίες χαρτογράφησης και πλοήγησης για να αναπτύξει αυτό που αποκαλεί Full-Self Driving.
Η Tesla έχει επίσης εκκαθαρίσει μια βασική απαίτηση για την ασφάλεια των δεδομένων και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στην Κίνα, η οποία θα βοηθήσει να αμβλυνθούν ορισμένες από τις ανησυχίες σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας των δεδομένων της.
Οι κινήσεις αυτές έρχονται μετά το απροειδοποίητο ταξίδι που πραγματοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, στην Κίνα την Κυριακή, ζητώντας έγκριση για λογισμικό υποβοήθησης οδήγησης που θα μπορούσε να βοηθήσει να ανακοπεί η πτώση των εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Tesla στις ΗΠΑ χρεώνει 8.000 δολάρια για την αγορά του FSD άμεσα ή 99 δολάρια το μήνα για συνδρομή. Ο Μασκ συναντήθηκε την Κυριακή με τον Li Qiang, ο οποίος ως γραμματέας του Κινεζικού ΚΚ για τη Σαγκάη βοήθησε την εταιρεία να δημιουργήσει το κορυφαίο πλέον εργοστάσιό της παγκοσμίως.
Ωστόσο η Tesla στην Κίνα αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από εγχώριους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD και η Li Auto. Το μερίδιο της Tesla στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας συρρικνώθηκε σε περίπου 6,7% το δ’ τρίμηνο του 2023, από 10,5% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg που βασίζονται στα δεδομένα της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Τα Advanced driver-assistance συστήματα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στην Κίνα, με πολλούς τοπικούς «παίκτες», όπως η Xpeng, η Xiaomi και η Huawei, να αξιοποιούν τέτοια χαρακτηριστικά ως ένα σημείο πώλησης για οχήματα.
Επίσης, η Tesla προέρχεται από την πρώτη ετήσια μείωση των τριμηνιαίων εσόδων της από το 2020, έχοντας πουλήσει λιγότερα αυτοκίνητα ακόμη και μετά τη μείωση των τιμών. Η αιφνιδιαστική επίσκεψη του Musk στην Κίνα είναι «μια στιγμή καμπής», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Wedbush Securities, Dan Ives, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg. «Αυτό θα μπορούσε να ανοίξει το FSD στην Κίνα, το οποίο θεωρώ ότι ξεκλειδώνει αυτό που πραγματικά θα μπορούσε να είναι η χρυσή ευκαιρία γι’ αυτούς όσον αφορά το FSD στην Κίνα, το οποίο ήταν ένα κομμάτι που έλειπε από το παζλ».