THEPOWERGAME
Αντίθετα με την επιβράδυνση των πωλήσεων του μητρικού ομίλου BSH, στον απόηχο των προκλήσεων -πληθωριστικές πιέσεις, υψηλά επιτόκια κ.ο.κ.- η ελληνική θυγατρική BSH Οικιακές Συσκευές έκλεισε το 2023 με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 1,6%, στα 190,8 εκατ. ευρώ, διατηρώντας την 1η θέση στην αγορά ηλεκτρικών συσκευών και προβλέποντας περαιτέρω ανάπτυξη.
Ειδικότερα, για το 2024 εκτιμά ότι θα αντισταθμίσει σε μεγάλο βαθμό την πτώση της ζήτησης ψυγείων, μετά τη λήξη του προγράμματος «Ανακυκλώνω, αλλάζω συσκευή». Σημειώνεται ότι η αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών επιβραδύνεται με διψήφιο ποσοστό (20%-25% σε αξία και περίπου 15%-16% σε τεμάχια), λόγω ακριβώς της μεγάλης πτώσης των πωλήσεων σε ψυγεία και καταψύκτες, που φτάνει το 50%-60%.
Τα vouchers ευνόησαν την αγορά, αλλά κυρίως όσους μπήκαν στην αρχή του προγράμματος. Ενδεικτικά στα ψυγεία, σύμφωνα με στελέχη της BSH, εκδόθηκαν περίπου 352.000 κουπόνια και εξαργυρώθηκαν 250.000, ενώ στους καταψύκτες εκδόθηκαν περίπου 95.000 και εξαργυρώθηκαν περίπου 50.000, με τις καθυστερήσεις στην πίστωση των επιδοτήσεων να βαίνουν προς εξομάλυνση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BSH, το 2023 η ελληνική αγορά, με όρους αξίας, εμφάνισε αύξηση 14% στις κουζίνες, 6% στα πλυντήρια πιάτων, 3% σε πλυντήρια-στεγνωτήρια και 2% στις μικροσυσκευές, ενώ στην κατηγορία ψύξης σημειώθηκε πτώση 3%. Αντίστοιχα, οι τάσεις στις πωλήσεις της BSH διαμορφώθηκαν σε αύξηση 11% στην κατηγορία μαγείρεμα, 16% στα πλυντήρια, 18% στα πλυντήρια πιάτων και 21% στις συσκευές ψύξης.
Η εταιρεία προβάλλει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μεταξύ άλλων, την τεχνική υποστήριξη που παρέχει. Απασχολεί 52 δικούς της τεχνικούς σε 5 κέντρα εξυπηρέτησης πελατών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Λευκωσία και συνεργάζεται επιπλέον με 115 συμβεβλημένους συνεργάτες, προσφέροντας εγγύηση διαθεσιμότητας ανταλλακτικών 15 χρόνια στις μεγάλες συσκευές και 10 χρόνια στις μικροσυσκευές και τα κλιματιστικά.
Εκτιμά δε ότι φέτος θα κερδίσει μερίδια, χάρη αφενός στις υπηρεσίες που προσφέρει και αφετέρου στα νέα καινοτόμα προϊόντα και τις εντοιχισμένες συσκευές που λανσάρει, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν σε συνέντευξη Τύπου χθες ο Γιάννης Γρατσώνης, CEO BSH Οικιακές Συσκευές, και ο Γιώργος Φενδάκης, managing director & CFO της εταιρείας, που έχει παρουσία σε όλες τις κατηγορίες ηλεκτρικών συσκευών και ελέγχει συνολικό μερίδιο γύρω στο 33%.
Νέες τάσεις και καινοτομίες
Τα στελέχη της BSH βλέπουν αναδυόμενες τάσεις, στο πλαίσιο της στροφής των καταναλωτών σε συσκευές που ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες και συνδεσιμότητα. Τέτοιες είναι π.χ. η αύξηση της ζήτησης για στεγνωτήρια, με τις πωλήσεις στην αγορά να φτάνουν τα 4.000 τεμάχια τον μήνα. Η ηγεσία της BSH εκτιμά ότι η τάση θα διατηρηθεί όσο η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται από την κλιματική αλλαγή (σκόνη, ρύπανση, υγρασία, λασποβροχή κ.λπ.). Νέα τάση είναι και η επένδυση σε εντοιχιζόμενες ηλεκτρικές συσκευές, καθώς και προϊόντα μεγάλης διάρκειας ζωής. Οπότε η BSH αναπτύσσει ανάλογες λύσεις για να απαντήσει στην καταναλωτική ζήτηση με τα σήματά της, όπως η Bosh, που είναι η ναυαρχίδα της, το σήμα Pitsos, που διατηρεί τη δυναμική του και μετά τις ανακατατάξεις στην εταιρεία, με τη διακοπή της παραγωγικής δραστηριότητας και την πώληση του ομώνυμου εργοστασίου, αλλά και τα σήματα Neff, Siemens και Gaggenau.
Η BSH, σύμφωνα με τα στελέχη της, διαθέτει στην ελληνική αγορά νέα καινοτόμα προϊόντα, όπως η επαναφορτιζόμενη σκούπα Unlimited 7 aqua (που κάνει και σφουγγάρισμα), σε μια κατηγορία που η BSH κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, οι κουζινομηχανές MUM Σειρά 6, με ψηφιακή ζυγαριά και προηγμένη τεχνολογία αισθητήρων, πλυντήρια, στεγνωτήρια και φούρνους σειράς 8, που καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, αλλά και ψυγεία.
BSH: Οι επιδόσεις της πολυεθνικής
Τέλος, σημειώνεται ότι σε επίπεδο ομίλου η BSH Home Appliances Group το 2023 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 14,8 δισ. ευρώ. Απασχολεί 60.000 εργαζόμενους και διαθέτει για επενδύσεις 4% του τζίρου της. Για έρευνα και ανάπτυξη (R&D) πέρυσι διέθεσε το ποσό-ρεκόρ των 848 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 5,7% του κύκλου εργασιών της. Η πανδημία οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης, όπως αποτυπώθηκε στην αύξηση των πωλήσεων του ομίλου το 2021 και το 2022, αλλά το 2023 μια σειρά από προκλήσεις οδήγησαν σε επιβράδυνση (-7%). Παραμένει, ωστόσο, Νο1 εταιρεία στην Ευρώπη, παρά την πτώση πωλήσεων στην περιοχή το 2023 κατά 6,3%. Επίσης, διατήρησε τα μερίδιά της στις ΗΠΑ, ενώ στην Κίνα είναι ο μεγαλύτερος μη τοπικός κατασκευστής.