THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρείας κατασκευής πολυτελών τσαντών Hermès για το πρώτο τρίμηνο σημείωσαν άλμα 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και διαμορφώθηκαν στα 3,805 δισ. ευρώ (4,07 δισ. δολάρια). Το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέμεναν πωλήσεσις 3,68 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση εκτιμήσεων που συνέταξε η Visible Alpha.
Οι πωλήσεις του κατασκευαστή τσαντών Birkin, Hermès αυξήθηκαν σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιείται κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, βοηθούμενες την πελατεία υψηλού επιπέδου κατά τη διάρκεια ενός τριμήνου που αναμενόταν να είναι δύσκολο για τον τομέα της πολυτέλειας στο σύνολό του, σύμφωνα με την WSJ.
Σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 13%. Τα αποτελέσματα της Hermès είναι το τελευταίο σημάδι των τάσεων πόλωσης στον κλάδο, την ώρα που μεγάλα ευρωπαϊκά ονόματα πολυτελείας παλεύουν με την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων.
Μετά το τέλος της μεταπολιτευτικής έκρηξης των δαπανών πολυτελείας πέρυσι, ο κλάδος αναμενόταν να έχει υποτονικό ξεκίνημα για το 2024. Ωστόσο, η τάση διαφέρει μεταξύ των εταιρειών ανάλογα με τους καταναλωτές στους οποίους απευθύνονται περισσότερο, με τα ονόματα που προσελκύουν πλουσιότερους καταναλωτές να έχουν καλύτερες επιδόσεις.
Η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, που θεωρείται βαρόμετρο για τον κλάδο- ανακοίνωσε μείωση των τριμηνιαίων πωλήσεων, αλλά ορισμένοι αναλυτές δήλωσαν ότι το αποτέλεσμα φαίνεται καθησυχαστικό στο πλαίσιο μιας γενικής ομαλοποίησης της ανάπτυξης.
Η Brunello Cucinelli υποστήριξε τους στόχους της για το 2024 αφού ανακοίνωσε αύξηση των εσόδων του πρώτου τριμήνου με θετικά αποτελέσματα σε όλες τις περιοχές. Την Τετάρτη, η Prada δήλωσε ότι είχε ένα θετικό ξεκίνημα στο έτος, ενώ η Moncler σημείωσε πωλήσεις που ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών.
Η Hermès επωφελείται από την πελατεία υψηλού επιπέδου
Όσον αφορά την Hermès, ορισμένοι αναλυτές επεσήμαναν ότι επωφελείται από την ισχυρή τιμολογιακή δύναμη καθώς και από την πελατεία υψηλού επιπέδου, η οποία τείνει να είναι πιο ανθεκτική σε περιόδους μακροοικονομικής επιβράδυνσης.
Οι εταιρείες που απευθύνονται σε λιγότερο εύπορους καταναλωτές αντιμετωπίζουν ένα πιο δύσκολο περιβάλλον. Αυτή είναι η περίπτωση της ιδιοκτήτριας της Gucci, της Kering, η οποία σημείωσε πτώση των πωλήσεων, καθώς επιδιώκει να ανανεώσει το βασικό της εμπορικό σήμα.
Σε σταθερές τιμές συναλλάγματος, η Hermès σημείωσε διψήφια αύξηση σε όλες τις περιοχές της, συμπεριλαμβανομένης της Ασίας, αν και σημείωσε ότι η κίνηση ήταν πιο ήπια στην ευρύτερη Κίνα μετά την κινεζική πρωτοχρονιά.
Οι θετικές επιδόσεις της στην περιοχή έρχονται επίσης σε αντίθεση με εκείνες άλλων ομοειδών εταιρειών, όπως η Kering, καθώς ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους πολυτελείας αγωνίζονται σε μια στασιμότητα της κινεζικής οικονομίας.
Η πιο αργή από την αναμενόμενη ανάκαμψη από την πανδημία στη χώρα -μια από τις μεγαλύτερες αγορές για τον κλάδο- συνέβαλε επίσης στην εξομάλυνση των τάσεων ανάπτυξης, όπως και η μείωση του αριθμού των Κινέζων τουριστών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
Οι αναλυτές της Bank of America ανέμεναν ότι η κινεζική ζήτηση θα αποτελούσε τον μεγαλύτερο παράγοντα μεταβολής μεταξύ των καλύτερων και των χειρότερων επιδόσεων του κλάδου.
Μεσοπρόθεσμα, η εταιρεία δήλωσε ότι συνεχίζει να αναμένει αύξηση των εσόδων σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, παρά τις οικονομικές, γεωπολιτικές και νομισματικές αβεβαιότητες σε όλο τον κόσμο.