Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,34%
5.94
BOCHGR
0,00%
4.75
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
0,00%
2.37
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+0,88%
40
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,27%
1.708
ΑΒΕ
+3,85%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-1,61%
2.755
ΑΚΡΙΤ
+2,63%
0.78
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,17%
1.72
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,19%
10.4
ΑΣΚΟ
-0,94%
3.16
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.26
ΑΤΕΚ
+9,78%
0.494
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.23
ΒΙΟ
-1,02%
5.81
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+0,71%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.5
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,42%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+3,02%
3.075
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,49%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,49%
33.08
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.85
ΕΛΒΕ
-3,37%
4.88
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,90%
2.2
ΕΛΠΕ
-0,71%
7.645
ΕΛΣΤΡ
-0,94%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
-0,02%
8.046
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-1,06%
2.332
ΕΧΑΕ
-1,44%
4.78
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,62%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
-0,53%
1.89
ΙΝΚΑΤ
-1,76%
4.735
ΙΝΚΑΤΔ
-49,66%
0.03
ΙΝΛΙΦ
-1,49%
4.63
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-1,10%
3.14
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-2,17%
1.35
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,14%
1.43
ΚΟΥΕΣ
-1,14%
6.09
ΚΡΙ
-2,50%
15.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,98%
0.807
ΛΑΜΔΑ
-1,76%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+1,98%
1.03
ΛΕΒΚ
+1,50%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,50%
3.045
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
+2,13%
3.84
ΜΟΤΟ
+1,10%
2.75
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.77
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,35%
34.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,01%
0.8
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+7,27%
23.6
ΟΛΠ
+0,83%
30.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,46%
14.88
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+1,85%
1.1
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,21%
4.186
ΠΕΡΦ
-1,03%
5.79
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,42%
4.16
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-0,32%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,33%
6.6
ΠΡΟΦ
+0,37%
5.42
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,18%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-0,91%
0.652
ΣΠΥΡ
+5,96%
0.16
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,64%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.648
ΥΑΛΚΟ
-9,88%
0.146
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,50%
3.98
ΧΑΙΔΕ
-4,69%
0.61

Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει στα πρόστιμα από το 2025

Τον εξορθολογισμό των προστίμων στα τέλη κυκλοφορίας σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ από το επόμενο έτος. Όπως ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κ. Χατζηδάκης, οι αλλαγές στα πρόστιμα αφορούν όσους καθυστερούν την εξόφληση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη δημιουργία ενός κλιμακωτού συστήματος, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Όσο νωρίτερα θα γίνεται η εξόφληση των τελών μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο στα τέλη κυκλοφορίας. Σήμερα επιβάλλεται πρόστιμο ισόποσο με τα τέλη κυκλοφορίας από την 1η ημέρα καθυστέρησης, ενώ από του χρόνου θα επιβάλλεται κλιμακωτά.

Παράλληλα, ειδική ομάδα εξετάζει και αλλαγές στο πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης. Το νέο σύστημα, που, όπως φαίνεται, θα εφαρμοστεί στα τέλη του 2025, θα είναι ριζικά τροποποιημένο σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων, αλλά κυρίως θα αναζητηθεί το πλαίσιο κοστολόγησης των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in.

Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό είναι τα δημοσιονομικά περιθώρια που έχει η επιτροπή. Και αυτό καθώς τα τελευταία χρόνια ανανεώνεται με γοργούς ρυθμούς ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων με νεότερης τεχνολογίας, για τα οποία οι ιδιοκτήτες τους  πληρώνουν μειωμένα έως και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Πριν όμως από την παρουσίαση των νέων τελών κυκλοφορίας, η κυβέρνηση αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή τη διάταξη για τα τέλη με τον μήνα. Εντός του Μαΐου οι 150.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που τα είχαν θέσει σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για έναν μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας και θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, από Μάιο μέχρι και Αύγουστο, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, δηλαδή από τον Ιούνιο μέχρι και τον Δεκέμβριο, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.

Σημειώνεται ότι πριν από την άρση της ακινησίας θα πρέπει οι ιδιοκτήτες οχημάτων να έχουν ασφαλισμένα τα οχήματα τους με συμβόλαιο ασφάλισης του οχήματος. Η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αυτόματα εάν υπάρχει ενεργό ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω web service με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να κάνουν ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCARτης Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για το διάστημα που θα επιλέξουν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!