Γ.Δ.
1396.84 -0,06%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,85%
8.31
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+0,88%
2.295
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
+0,40%
37.25
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,92%
1.5325
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.36
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,37%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,82%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,25%
17.8
ΔΑΑ
+1,25%
8.08
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
+0,17%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-0,96%
6.735
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+1,78%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,39%
6.868
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1,91%
2.001
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.25
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+0,96%
4.735
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,57%
0.875
ΙΝΤΕΚ
-1,06%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
2.605
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,22%
0.92
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,04%
19.12
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,57%
31.58
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,96%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,67%
15.11
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.95
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-2,12%
3.553
ΠΕΡΦ
-1,14%
5.22
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,70%
3.545
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Πόρτο Χέλι: To Six Senses, οι business του Κόλσον και το μέλλον της περιοχής

Σε «πεντάστερο» προορισμό έχει εξελιχθεί την τελευταία πενταετία το δημοφιλές θέρετρο της Πελοποννήσου, το Πόρτο Χέλι, όπου σε μία ακτογραμμή 180 χλμ. έχει συγκεντρωθεί η εγχώρια και η διεθνής οικονομική ελίτ. Στόχο πλέον αποτελεί η περιοχή να αποκτήσει 12μηνη τουριστική σεζόν πριν από το τέλος της δεκαετίας, χωρίς ωστόσο να χάσει τη γραφικότητά της. Την ώρα που στα σκαριά βρίσκονται μεγάλα projects, όπως το «Six Senses PortoHeli», ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρούν και οι επενδύσεις του Ιρλανδού Κροίσου Πολ Κόλσον, ενώ στα «αζήτητα» έμεινε για ακόμη μια φορά το «στοιχειωμένο» ακίνητο στην περιοχή «Βερβερόντα».

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στο powergame.gr οι επικεφαλής της Golden Land Goutos, αυτήν τη στιγμή το Πόρτο Χέλι βρίσκεται σε επενδυτικό αναβρασμό, καθώς τα οικόπεδα στα παραθαλάσσια σημεία είναι ήδη κατειλημμένα, ενώ διαθέτει μεγάλο αριθμό ακινήτων-φιλέτων σε λόφους με θέα τη θάλασσα. Οι τιμές μάλιστα των ακινήτων ποικίλλουν, καθώς αυτά που είναι παραθαλάσσια μπορεί να κοστίζουν πάνω από ένα εκατομμύριο, ενώ τα οικόπεδα που βρίσκονται πιο πίσω κυμαίνονται από 100.000 έως 300.000, με το κόστος κατασκευής, ωστόσο, να ανέρχεται κατά μέσο όρο στις 4.000 ευρώ το τ.μ.

Όπως υποστηρίζουν οι διαχειριστές της εταιρείας Golden Land Goutos, Άρης, γιος του Βαγγέλη Γούτου και ο ξάδελφος του, Άρης, γιος του Κώστα Γούτου, στο Πόρτο Χέλι θα δημιουργηθεί το φθηνότερο Six Senses παγκοσμίως, καθώς ο μέσος όρος πώλησης των βιλών θα ανέρχεται στις 15.000 ευρώ το τ.μ., ποσό που δεν υπάρχει πουθενά αλλού σε παραθαλάσσιο μέρος του εξωτερικού. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία επένδυση που υλοποιείται εκεί που βρισκόταν το πρώην «Costa Perla», το οποίο διέθετε 230 δωμάτια, ενώ το νέο ξενοδοχείο θα διαθέτει 62. Σ’ αυτήν τη φάση γίνονται κάποιες πρόδρομες εργασίες υποστυλώσεων, επειδή το έργο είναι δίπλα στη θάλασσα, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει γκρεμιστεί το υφιστάμενο ξενοδοχείο, ώστε να ξεκινήσουν και επισήμως οι κατασκευαστικές, έχοντας ως χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2026. Ακόμη, η εταιρεία βρίσκεται στη φάση του διαγωνισμού για τον κεντρικό κατασκευαστή.

Σε ό,τι αφορά τα δωμάτια που θα διαθέτει το ξενοδοχείο, το μικρότερο θα είναι 53 τ.μ. και το μεγαλύτερο 330 τ.μ. Επίσης, θα κατασκευαστούν 12 αυτόνομες βίλες, που θα ξεκινούν από 600 τ.μ. και θα φτάνουν μέχρι και 1.100 τ.μ., οι οποίες μάλιστα αναμένεται να πωληθούν με μέσο όρο 15.000 ευρώ το τ.μ. Παράλληλα, και τα δωμάτια του ξενοδοχείου αναμένεται να ενοικιάζονται σε υψηλές τιμές, τις οποίες σύντομα θα ανακοινώσει και επίσημα η εταιρεία.

Σύμφωνα με τους ίδιους, «η Six Senses είναι ίσως ο κορυφαίος operator αυτήν τη στιγμή παγκοσμίως και επενδύει στην ουσιαστική και αυθεντική απόλαυση των διακοπών, ανάλογα με το μέρος που βρίσκεται το εκάστοτε resort, και αυτό το θωρακίζει εστιάζοντας στη βιωσιμότητα, την απλότητα της ζωής, την ενσυναίσθηση και έτσι ουσιαστικά προσεγγίζει το ευ ζην. Έχουν τη λογική του zero waste και του farm-to-table στην προσέγγιση των f&b τους, την ανάδειξη των πρωτογενών παραγόντων του τόπου στα υλικά, οπότε και θα δημιουργήσουν ένα project που ταιριάζει και στη δική μας ολιστική φιλοσοφία».

Στο πλαίσιο αυτό, στο project θα υπάρχουν φάρμες καλλιέργειας και η μετακίνηση θα γίνεται με ηλεκτρικά οχήματα του γκολφ, καθώς δεν θα επιτρέπονται αυτοκίνητα. Στόχος, επίσης, είναι η πρόσβαση σ’ αυτό να γίνεται από τη θάλασσα. Υπενθυμίζεται ότι το έργο προωθεί ομάδα επενδυτών με ξένα και εγχώρια κεφάλαια, συμπεριλαμβανομένων του fund της Taconic Capital με σύμβουλο τη Cedar Capital και τη CBE capital, ο οποίες έχουν και οι τρεις έδρα το Λονδίνο και την οικογένεια Γούτου.

Οι business του Πολ Κόλσον

Η εταιρεία Golden Land Goutos έχει αναλάβει το asset management για τον Πολ Κόλσον, τον γνωστό Ιρλανδό δισεκατομμυριούχο που έχει ήδη αγοράσει αρκετά ακίνητα στην περιοχή. Υπενθυμίζεται ότι ο Κόλσον έχει αγοράσει το ιδιωτικό αεροδρόμιο του Τάσου Αλεξίου, ενώ οι επενδύσεις του στη Ριβιέρα της Ελλάδας συνεχίστηκαν με την αγορά δύο εκ των γνωστότερων ξενοδοχείων της περιοχής, των τετράστερων AKS HinitsaBay και AKS PortoHeli.

Ο Πολ Κόλσον έχει συγκεντρώσει 650 στρέμματα με την ενοποίηση του AKS HinitsaBay με το κτήμα Αλεξίου, στα οποία θα δημιουργηθεί ένα σύνθετο τουριστικό project. Συγκεκριμένα, θα διατηρηθεί το υφιστάμενο ξενοδοχείο, αλλά από τα 220 δωμάτια θα μείνουν τα 80, ενώ θα δημιουργηθεί και ένας μικρός αριθμός βιλών. Το έργο τώρα βρίσκεται στη φάση ελέγχου και αδειοδοτήσεων, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις και θα είναι έτοιμο τέλη 2026 με αρχές 2027.

Το δεύτερο ξενοδοχείο που έχει αποκτήσει ο Ιρλανδός λειτουργεί κανονικά, ήδη έχουν γίνει καλές αισθητικές παρεμβάσεις, ενώ στοχεύει να αναπτύξει περαιτέρω το συνεδριακό κέντρο. Ακόμη, από φέτος κιόλας αναμένεται να κατασκευαστούν θερινό σινεμά, παιδότοπος, γυμναστήριο, εστιατόρια, ενώ θα αξιοποιηθεί και η μπροστινή παραλία, με στόχο σταδιακά και έως το 2026 να αναβαθμιστεί σε πεντάστερο, επίσης με πολύ γνωστό operator.

Το «στοιχειωμένο» ακίνητο της Βερβερόντας

Την υπόθεση του διαγωνισμού του ακινήτου της Βερβερόντας σχολίασαν επίσης οι επικεφαλής της Golden Land Goutos, τονίζοντας ότι «η εκτίμηση του ΤΑΙΠΕΔ, παρ’ όλο που ήταν πολύ υψηλή, θα ήταν σωστή ως προς το ποσό που ζητούσε, εφόσον υπήρχε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο θα όριζε επακριβώς τι θα μπορούσε να δημιουργηθεί στην εν λόγω έκταση, η οποία παρά τη θέση της διέθετε λίγα καλά σημεία προς αξιοποίηση».

«Δεν υπάρχει σήμερα επιχειρηματίας που θα δώσει τόσα χρήματα, χωρίς να ξέρει τι μπορεί να γίνει στο εν λόγω οικόπεδο. Έτσι, αν δεν ήταν ένα green field project και υπήρχε η αδειοδότηση για μια συγκεκριμένη χρήση, η εκτίμηση του ΤΑΙΠΕΔ θα ήταν λογική. Επίσης, είχαμε ξεκαθαρίσει ότι μέρος της έκτασης θα το δίναμε στον δήμο, ώστε να τη χρησιμοποιήσει για κοινωφελείς χρήσεις, όπως παιδικές χαρές, σχολείο, νεκροταφείο ή παρκινγκ», όπως σχολιάζουν οι ίδιοι.

Ξεκαθάρισαν, μάλιστα, ότι «δεν ισχύουν όσα ακούστηκαν σχετικά με το ότι η τοπική κοινωνία αντιδρούσε στην αξιοποίησή του, καθώς η αποδοχή ήταν καθολική. Μάλιστα, το σενάριο για τη δημιουργία αεροδρομίου που προβλημάτιζε ιδιαίτερα τους πολίτες δεν υπήρχε ποτέ στα σχέδια». Για το αν θα ενδιαφέρονταν ξανά να συμμετάσχουν σε έναν πιθανό νέο διαγωνισμό, οι ίδιοι δεν το απέκλεισαν, αλλά τόνισαν ότι θα εξαρτηθεί από το αν θα υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και ένα νέο πλαίσιο.

Τέλος, σύμφωνα με όσα αναφέρουν: «Πριν από πέντε χρόνια προσπαθούσαμε να εξηγήσουμε και να περιγράψουμε πού είναι το Πόρτο Χέλι, αλλά πλέον έχει μπει στον επενδυτικό χάρτη. Ωστόσο, χρειαζόμαστε ακόμα πολλές περισσότερες υποδομές στην περιοχή, θέλουμε οι εργαζόμενοι να έχουν δουλειά όλο τον χρόνο και να μην αναγκάζονται να φεύγουν. Παράλληλα, πρέπει να επενδύσουμε και σε άλλους κλάδους, όπως αυτόν της αγροτικής ανάπτυξης, καθώς παράγουμε ήδη υψηλού επιπέδου προϊόντα. Δεν πρέπει να αφήσουμε την περιοχή να γίνει Μύκονος, πρέπει να την προστατεύσουμε, κάτι που το γνωρίζουν και οι επενδυτές που έρχονται στο Πόρτο Χέλι».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!