Γ.Δ.
1417.73 +0,76%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,61%
9.86
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,92%
2.695
OPTIMA
-0,17%
11.88
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.42
ΑΒΕ
-0,91%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,37%
0.72
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+1,60%
1.585
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,60%
11.44
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
+1,81%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+4,17%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,75%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-2,02%
2.43
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.54
ΔΑΑ
+0,62%
7.764
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,98%
11.29
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,19%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-0,95%
4.16
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+4,02%
2.33
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,77%
7.9
ΕΛΣΤΡ
+3,32%
2.18
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
1.704
ΕΛΧΑ
-0,54%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,38%
1.29
ΕΤΕ
+0,60%
7.744
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,55%
5.44
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.3585
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,24%
1.188
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-2,06%
1.19
ΙΝΤΚΑ
+1,55%
3.28
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+0,37%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,63%
0.473
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.232
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,23%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-2,27%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
23.18
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
+1,11%
2.735
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,75%
36.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+0,49%
20.6
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,82%
14.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.9
ΟΤΕ
+1,62%
13.78
ΟΤΟΕΛ
-0,53%
11.34
ΠΑΙΡ
-1,40%
1.06
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,97%
3.552
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,43%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
-0,36%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,92%
6.48
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.59
ΤΖΚΑ
-1,80%
1.365
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,24%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

ΕΕ: Πτώση 5,2% στις πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο

Αρνητικό πρόσημο κατέγραψε η ευρωπαϊκή αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Τον τρίτο μήνα της φετινής χρονιάς, η πτώση του όγκου των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων ήταν 5,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον περασμένο Μάρτιο οι συνολικές πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 1 εκατ. μονάδες.

Αξίζει να τονισθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο περασμένος Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας της χρονιάς που σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων.

Η μειωμένη ζήτηση και η πτωτική τάση στον όγκο των πωλήσεων οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Οι κυριότεροι παράγοντες είναι ο πληθωρισμός, η ακρίβεια και η διακοπή των οικονομικών κινήτρων για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ανακοίνωσε ότι ο χρόνος των εορτών του Πάσχα επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του περασμένου μήνα στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών: Γερμανία (-6,2%), Ισπανία (-4,7%), Ιταλία (-3,7%) και Γαλλία (-1,5%).

Τον περασμένο Μάρτιο σημειώθηκε αλλαγή στη σύνθεση της αγοράς των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία υποχώρησαν, και το μερίδιο τους ήταν 13% από 13,9% πέρσι, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν έως και 29% από 24,4% που ήταν πέρσι. Τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη και ντίζελ κατέλαβαν λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς (47,8%, από 51,8% πέρσι).

Ειδικότερα, τον Μάρτιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 11,3% στις 134.397 μονάδες, αντανακλώντας την ευρύτερη ύφεση της αγοράς. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 13,9% τον Μάρτιο του 2023 σε 13% τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών BEV, το Βέλγιο (+23,8%) και η Γαλλία (+10,9%) παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ενώ η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση 28,9%, κυρίως λόγω της διακοπής των οικονομικών κινήτρων. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με συνολικά 332.999 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 3,8% από το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα ξεχώρισαν, σημειώνοντας άνοδο 12,6% στις ταξινομήσεις τον Μάρτιο, παρά τη γενική πτώση της αγοράς. Η Γαλλία και η Ιταλία, δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές HEV, κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις 29,6% και 8,3%, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η Γερμανία σημείωσε οριακή μείωση 0,3%. Αυτό το τμήμα έφτασε σε πωλήσεις 299.426 μονάδων, καταλαμβάνοντας το 29% της αγοράς, από 24,4% τον Μάρτιο του 2023.

Ωστόσο, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών μειώθηκαν κατά 6,5% τον περασμένο μήνα, με τη Γερμανία και το Βέλγιο να σημειώνουν πτώση 4,5% και 15,3% αντίστοιχα. Η Γαλλία αντιμετώπισε την τάση με μέτρια αύξηση 3,6%. Τον Μάρτιο, τα plug-in υβριδικά κυκλοφόρησαν 73.029 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.

Τον Μάρτιο του 2024 , από όλα τα τμήματα κινητήρων, η βενζίνη και το ντίζελ επηρεάστηκαν σημαντικά από τη συνολική ύφεση της αγοράς. Οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν κατά 10,2%, με αξιοσημείωτες μειώσεις στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (-17,7%), της Ισπανίας (-10,1%) και της Γερμανίας (-3,4%). Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε ανάπτυξη, με άνοδο 5,7%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 37,4% σε 35,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους.

Η ύφεση στην αγορά των αυτοκινήτων με κινητήρα που καταναλώνει ντίζελ ήταν ακόμη πιο έντονη, με πτώση 18,5% τον Μάρτιο. Σημαντικές μειώσεις σημειώθηκαν στις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (-32,1%), Ισπανία (-38%) και Ιταλία (-27,6%), ενώ η Γερμανία σημείωσε μόνο μια μικρή μείωση της τάξης του 0,5%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ ανήλθαν σε 128.227 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,4%, σημειώνοντας μείωση από το περσινό 14,4%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!