THEPOWERGAME
«Πού πηγαίνουν οι μελλοντικοί μονόκεροι για να συναντήσουν τους επόμενους μεγάλους επενδυτικούς αγγέλους;». Το ερώτημα βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Cherub, μιας διαδικτυακής κοινότητας που παρέχει τη δυνατότητα σε startups να γνωρίσουν τους μελλοντικούς επενδυτές τους. Και αντίστροφα.
Η έμπνευση ήρθε από τα σάιτ γνωριμιών και μάλιστα ένα συγκεκριμένο, το Raya, που εξελίχθηκε και σε χώρο επαγγελματικής δικτύωσης. Όπως εξηγούν στο techcrunch οι συνιδρύτριες της startup, Ζακλίν Τζόνσον και Αντζελίν Βουόνγκ, η ιδέα γεννήθηκε την ώρα που αναρωτιόνταν πόσο δύσκολο είναι οι επιχειρηματίες να βρουν τον δρόμο τους και να αναζητήσουν επαφές στον χώρο των επενδυτικών αγγέλων.
Όπως είπε η Ζακλίν Τζόνσον, η οποία ίδρυσε επίσης την Create & Cultivate, μία «media company για φιλόδοξες γυναίκες», «μπορείς να εγγραφείς στην πλατφόρμα ως επιχειρηματίας ή να εγγραφείς ως επενδυτικός άγγελος και να έχεις πρόσβαση και προς τις δύο πλευρές και να εκδηλώσεις το ενδιαφέρον σου με τα αντίστοιχα tags». «Έτσι, για παράδειγμα, αν εγώ μπω στην εφαρμογή και ενδιαφέρομαι για επιχειρήσεις γυναικών επιχειρηματιών στον χώρο των συσκευασμένων καταναλωτικών αγαθών (CPG) που βγάζουν μία σειρά ή έχουν συγκεκριμένη ειδίκευση, θα μου έρθει ροή με προτάσεις που θα έχουν την κοντινότερη αντιστοίχιση σε αυτό που αναζητώ».
Πριν από τη Cherub και την Create & Cultivate, η Τζόνσον είχε πουλήσει την προηγούμενη startup της (με το όνομα No Subject) το 2016 και είχε επενδύσει και η ίδια σε μία σειρά εταιρειών, μεταξύ αυτών στην εταιρεία αποσκευών Away. Η συνιδρύτρια, Αντζελίν Βουόνγκ, εργάστηκε στον τομέα ανάπτυξης προϊόντων της διαδικτυακής εταιρείας πώλησης ακινήτων Opendoor.
Πώς λειτουργεί
Οι επενδυτές και οι επιχειρηματίες που συμμετέχουν στην κοινότητα, η οποία αποτελείται από μέλη, μπορούν να δουν ποιος ενδιαφέρεται γι’ αυτούς και να ξεκινήσουν επικοινωνία μόνο αν το ενδιαφέρον είναι αμοιβαίο. «Χρησιμοποιούμε τη μηχανική των εφαρμογών γνωριμιών κατά κάποιον τρόπο», λέει η Τζόνσον. «Έτσι, αστειευόμενες αποκαλούμε (την εφαρμογή) τη Raya για τις συμφωνίες».
Τα βήματα για το Cherub έγιναν σταδιακά. Πέρυσι οι ιδρύτριες ξεκίνησαν ένα εβδομαδιαίο newsletter, το οποίο μέσα σε τρεις εβδομάδες έφερε 1.500 συνδρομές. Το περασμένο καλοκαίρι έγινε δοκιμή με 40 εταιρείες, δίνοντας στους επενδυτές τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Και οι σαράντα έλαβαν προτάσεις ενδιαφέροντος, από αυτές οι μισές κατέληξαν σε μία εισαγωγή, όπου οι επενδυτές εκφράζουν το ενδιαφέρον τους να παρακολουθήσουν μία παρουσίαση από τον ιδρυτή. Το 25% αυτών των παρουσιάσεων οδήγησε σε χρηματοδότηση εντός τριών μηνών ή λιγότερο, με συλλογική συγκέντρωση 1,1 εκατ. δολάρια σε κεφάλαια.
Από αυτές τις συμφωνίες, το 40% έγινε με νέους επενδυτικούς αγγέλους, δηλαδή με διαπιστευμένους επενδυτές που δεν είχαν κάνει στο παρελθόν άλλη οικονομική συμφωνία. Αυτήν τη στιγμή η Cherub έχει 100 startups στην πλατφόρμα, που έχουν κέρδη της τάξης των 50.000 έκαστη. Ο σχεδιασμός είναι οι startups να φτάσουν τις 500, με μία επιπλέον λίστα αναμονής ακόμη 1.500.
Η υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν στους επενδυτές και με μία μίνιμουμ συνδρομή στις startups της τάξης των 480 δολαρίων τον χρόνο, προκειμένου να εγγραφούν και να αποκτήσουν πρόσβαση σε στοιχεία για τον αριθμό όσων είδαν το προφίλ τους, ενώ για περισσότερες λειτουργίες η συνδρομή αυξάνεται στα 950 δολάρια τον χρόνο. Η Cherub έχει συνεργασίες με «θερμοκοιτίδες» και «επιταχυντές» για startups, όπως εκείνοι που διατηρούν οι Andreessen Horowitz, Dream Ventures και New York Fashion Tech Lab.
Παρόμοιες υπηρεσίες με τη Cherub προσφέρουν και άλλες πλατφόρμες, όπως η AngelList, που απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη εμπειρία στις επενδύσεις σε startup και προτίθενται να διαθέσουν μεγάλα ποσά, η ισραηλινή OurCrowd, η Angel Squad του Hustle Squad και το The Syndicate του ομογενούς επενδυτικού άγγελου Τζέισον Καλακάνης, αλλά και άλλες, όπως οι Wefunder και Republic, που επιτρέπουν μικρότερες επενδύσεις, ξεκινώντας από τα 100 δολάρια.