THEPOWERGAME
Στην ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και τα έργα υποδομών, που το 2021 μπαίνουν στην πρώτη γραμμή, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Θέμα 104,6 FM και στον Γιάννη Πρετεντέρη.
«Σήμερα έχουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα. Είχαμε παραλάβει 850 λεωφορεία στο δρόμο και τρόλεϊ. Σήμερα έχουμε πάνω από 1.250. Δηλαδή έχουμε μία αύξηση στην Αθήνα του 50%. Στη Θεσσαλονίκη σχεδόν διπλασιάσαμε τον αριθμό των λεωφορείων», σημείωσε καταρχάς ο κ. Καραμανλής.
Απάντησε δε στους ισχυρισμούς του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν ακύρωσε καμία κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το διαγωνισμό του κ.Τσίπρα. Ο διαγωνισμός του κ.Τσίπρα είχε πρόβλημα για αυτό κατέπεσε στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών. Έχουμε καταθέσει όλα τα πρακτικά στη Βουλή», υπενθύμισε ο κ. Καραμανλής
Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για 800 καινούρια λεωφορεία
Υπενθύμισε ότι ήδη είναι «στον αέρα» το πρώτο μέρος του διαγωνισμού για την προμήθεια 800 καινούριων λεωφορείων, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Υπολογίζουμε ότι θα έχουμε τα καινούρια λεωφορεία μέσα στους επόμενους 18 μήνες», εκτίμησε και σημείωσε ότι εν τω μεταξύ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει σε άλλες γρήγορες λύσεις για ενίσχυση του στόλου, όπως η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και η μίσθωση οχημάτων (leasing). Λύσεις του εξαμήνου όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα.
«Έχουμε δώσει το 20% των περιφερειακών δρομολογίων στα ΚΤΕΛ. Και επίσης έχουν αρχίσει να εντάσσονται άλλα 300 νεότερα λεωφορεία με τη διαδικασία της εκμίσθωσης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο. Έχει γίνει και με πολύ μεγάλη επιτυχία στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε αρκετά προβλήματα αλλά η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από αυτή που ήταν πριν έξι με οκτώ μήνες», σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Ανέφερε ότι παρατηρούνται προβλήματα σε 16 συγκεκριμένα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ, τα οποία ενισχύονται και πρόσθεσε: «Εμείς δεν λέμε ότι είναι όλα τέλεια, το αναγνωρίζουμε. Έχουμε επίγνωση της κατάστασης. Κάθε μέρα όμως είμαστε από πάνω και κάνουμε μια διαχείριση κρίσης. Αλλά μέσα σε 18- 20 μήνες έχουν γίνει ότι δεν έχουν γίνει σε μια δεκαετία.»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι έχουν δημιουργηθεί 655 νέες θέσεις εργασίας σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και μάλιστα οδηγών και τεχνικών.
Οι υποδομές στην πρώτη γραμμή
«Το 2021 οι υποδομές θα μπουν στην πρώτη γραμμή», δήλωσε επίσης ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι η Κυβέρνηση έχει ξεμπλοκάρει μία σειρά από μεγάλα έργα.
Όσον αφορά στο Πάτρα- Πύργος, αναμένεται μέσα στο επόμενο εξάμηνο η οριστική έγκριση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος είχε σπάσει σε οκτώ κομμάτια επί της προηγούμενης Κυβέρνησης, προκειμένου να ευνοηθεί συγκεκριμένος επιχειρηματίας- επίδοξος καναλάρχης και η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ ενέταξε ξανά το έργο στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού για να το σώσει.
Ο Ε65, ένα εμβληματικό έργο το οποίο έχει να κάνει και με την απολιγνιτοποίηση της δυτικής Μακεδονίας, πήρε και αυτό το πράσινο φως και εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής: «Έχουμε ήδη στείλει τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Θα περάσει από τη Βουλή και θα ξεκινήσει, δηλαδή θα δούμε μπουλντόζες μέσα στο καλοκαίρι».
Τα σιδηροδρομικά έργα της επόμενης 15ετίας
Η γραμμή 4 του Μετρό ξεκινάει άμεσα, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής. «Θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται το επόμενο τρίμηνο», σημείωσε και υπενθύμισε ότι η Γραμμή 4 μήκους 13 χλμ και προϋπολογισμού σχεδόν 1,5 δισ ευρώ, θα έχει 15 νέους σταθμούς, ξεκινώντας από το Άλσος Βεΐκου και καταλήγοντας στα Ιλίσια και στου Γουδή.
«Η κλιματική αλλαγή μας έχει χτυπήσει την πόρτα και πλέον πρέπει η πολιτεία να σχεδιάσει πολύ σοβαρά αντιπλημμυρικά έργα», επισήμανε δε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σημείωσε επίσης ότι: «Μέσα στο καλοκαίρι ξεμπλοκάρουμε τα έργα της επόμενης δεκαπενταετίας. Μιλάμε για σιδηροδρομικά έργα της τάξεως των 3 με 5 δισ ευρώ, διότι κάποτε πρέπει να ενώσουμε τα λιμάνια μας με το σιδηρόδρομο, δηλαδή η Ελλάδα να παίξει ένα ρόλο, να γίνει κόμβος υποδομών και να μπούμε επιτέλους στη βιομηχανία των logistics, η οποία είναι μία πολλά υποσχόμενη βιομηχανία για τη χώρα μας.»
Λύση είναι ο εμβολιασμός
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα στοιχεία που δείχνουν ότι η επιχείρηση Ελευθερία συνεχίζεται με υποδειγματικό τρόπο, καθώς έχουν πραγματοποιηθεί γύρω στα τρία εκατομμύρια εμβολιασμούς και ο στόχος της κυβέρνησης είναι στα τέλη Μαΐου να πλησιάσουμε τα πέντε εκατομμύρια εμβολιασμούς.
Σημείωσε επίσης ότι το 95% των ασθενών που νοσηλεύονται στις ΜΕΘ δεν έχουν εμβολιαστεί και επανέλαβε αυτό που έχει πει και ο Πρωθυπουργός: «Αυτή τη στιγμή η λύση είναι ο εμβολιασμός.»