THEPOWERGAME
Η πανδημία Covid-19 -και οι επιπτώσεις αυτής- αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα για τη διαμόρφωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το έτος 2020.
Ο όγκος πωλήσεων εμφάνισε μείωση κατά 9% συμπεριλαμβανομένων πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ o όγκος πωλήσεων εγχώριας αγοράς μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου, με βασικούς παράγοντες επιρροής το ανενεργό κανάλι της κρύας αγοράς για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν καθολικά στην εστίαση και τη δραματική πτώση του τουρισμού.
Αντίστοιχα, επηρεάστηκε αρνητικά και ο τζίρος της εταιρείας, σημειώνοντας πτώση 31% λόγω αλλαγής στην σύνθεση των πελατών λόγω των περιοριστικών μέτρων για το 1/3 της χρονιάς.
Η πορεία των εξαγωγών κατά το 2020 κυμάνθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά τη δυσκολία των συνθηκών, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% της παραγωγής της με τα ελληνικά σήματα Mythos και FIX Hellas, αυξάνοντας το μερίδιο τους στον συνολικό όγκο πωλήσεων.
Κατά την αρχή του 2020, η εταιρεία προχώρησε σε δύο νέα λανσαρίσματα στις κατηγορίες της light lager μπύρας και της μπύρας χωρίς αλκοόλ, με τα σήματα Mythos Ice και Mythos 0.0% αντίστοιχα, την πορεία των οποίων ανέκοψε η πανδημία.
Παράλληλα, το φθινόπωρο του 2020, η εταιρεία παρουσίασε στην ελληνική αγορά δύο ακόμα νέες προτάσεις, τόσο σε συσκευασία υφιστάμενου προϊόντος όσο και σε νέο προϊόν, με τη νέα φιάλη της Carlsberg και τη νέα Guinness IPA αντίστοιχα.
Παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούσαν, προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον συνεχή εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό των συστημάτων της και σε εξοπλισμό σχετικά με την Υγεία & Ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της.
H Ολυμπιακή Ζυθοποιία επενδύει στην ανάπτυξη και την καινοτομία, στην υγεία και την ασφάλεια, καθώς και σε πρωτοβουλίες που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στις τοπικές κοινότητες όπου δραστηριοποιείται αλλά και στην κοινωνία ευρύτερα.
Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τους σημαντικότερους δείκτες απόδοσης για τις χρήσεις 2020 και 2019:
Βασικά Οικονομικά Μεγέθη και Αριθμοδείκτες | 2020 | 2019 |
Όγκος Πωλήσεων (χιλ. HL) | 1.111 | 1.226 |
Καθαρά Έσοδα Πωλήσεων (€ εκατ.) | 109,3 | 158,5 |
Λειτουργικά Κέρδη (EBIT σε € εκατ.) | -4,47 | 15,78 |
Κυκλοφορούν Ενεργητικό / Σύνολο Ενεργητικού | 14% | 16% |
Σύνολο κυκλοφορούντος Ενεργητικού/ Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις | 22% | 31% |
(Λειτουργικά Κέρδη+ Αποσβέσεις) / Συνολικό Δανεισμό | 4% | 30% |
Ίδια Κεφάλαια/ Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων και Υποχρεώσεων | 8% | 14% |
Μικτά Αποτελέσματα / Καθαρές Πωλήσεις | 26% | 36% |
Ίδια Κεφάλαια/ Σύνολο Υποχρεώσεων | 9% | 16% |