THEPOWERGAME
Στα 20,3 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ΟΛΘ Α.Ε. το 2023, αυξημένα κατά 8,9%, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Συγκεκριμένα, με την από 17.04.2024 έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου για το έτος 2023 αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. ευρώ, από 85,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα 59,8 εκατ. ευρώ), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρας – ακτοπλοΐας) σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα (στα 3,9 εκατ. και 0,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα), ενώ ο τερματικός σταθμός συμβατικού φορτίου σημείωσε μείωση εσόδων κατά 21,5%, (στα 20,2 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα από την θυγατρική στην Σόφια διαμορφώθηκαν σε μη σημαντικά επίπεδα.
Αναφορικά με τις επιδόσεις του Ομίλου, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα 37,6 εκατ. ευρώ, τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 3,4% στα 34,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2023 ξεπέρασε τα 9,2 εκατ. ευρώ, και αφορούσε κατά βάση νέο Σταθμό Κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος», αποκατάσταση βαθών, επισκευή και αναβάθμιση κρηπιδωμάτων, αναβαθμίσεις υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος, αγορά εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων και συστημάτων ασφάλειας ISPS.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε 1,3 ευρώ/μετοχή (έναντι 1,45 ευρώ/μετοχή του προηγούμενου έτους), εισήγηση του Δ.Σ. προς έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της 10ης Μαΐου 2024. Θα ακολουθήσει και αναλυτική Ανακοίνωση για τον τρόπο διανομής του, κατά πάγια πολιτική της Εταιρείας.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ., κ. Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε: «Η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού και οι πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε. ισχυροποιούν διαρκώς τον ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο λιμενικό κλάδο. Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των 71,3 εκατ. ευρώ από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των συνεργατών μας, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που έχει καταγραφεί ποτέ στον Λιμένα (520.048 TEU). Επιπλέον, το 2023 ενισχύσαμε την εξωστρέφειά μας, με τη δυναμική συμμετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. σε εθνικού και διεθνούς κύρους εκθέσεις, και με πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διοργανώσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως το 7ο “Posidonia Sea Tourism Forum” και το 1ο “Southeast Europe Connectivity Forum”. Με όραμα να λειτουργούμε ως κάτι περισσότερο από ένα Λιμάνι και με διεθνή προσανατολισμό, το 2024 στοχεύουμε σε πρωτοβουλίες και ενέργειες που προωθούν τη μέγιστη ικανοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών του Λιμένα και της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις με συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώνεται ότι το σχήμα “ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.” αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου “6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής” όπως εγκρίθηκε σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε.».