THEPOWERGAME
Μπορεί να έχασαν τη μάχη με τη L’Oreal για την απόκτηση του δημοφιλούς στην Αυστραλία brand «Aesop», όμως οι κληρονόμοι της γαλλικής εταιρείας περιποίησης Clarins δείχνουν αποφασισμένοι να εκμεταλλευτούν την αναγνώριση που τους έφερε ο διαγωνισμός και να κυνηγήσουν νέες εξαγορές για να ενισχύσουν τη δυναμική του ομίλου τους.
Όπως, μάλιστα, αναφέρει η Prisca Courtin, πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου και εγγονή του ιδρυτή της Clarins, η Famille C Participations, ο βραχίονας που δημιουργήθηκε από την οικογένεια Courtin για την επένδυση των μερισμάτων από το γνωστό brand, «διαθέτει αρκετά μετρητά και πιστωτική ικανότητα για να πραγματοποιήσει δύο ακόμα μεγάλες εξαγορές μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Ελπίζουμε ότι έως το 2026 θα μπορέσουμε να εντοπίσουμε νέα εμπορικά σήματα, που θα συμπληρώσουν αυτά που έχουμε ήδη στον κλάδο της ομορφιάς». «Δεν κάνουμε βραχυπρόθεσμες επενδύσεις. Προτιμούμε να τοποθετούμαστε με ισχυρά brands, που μιλούν στις επόμενες γενιές, που έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους Boomers», συμπλήρωσε.
Ποια είναι η Prisca Courtin
Η 37χρονη Courtin είναι επικεφαλής της Famille C, η οποία έχει χτίσει τα τελευταία έξι χρόνια ένα χαρτοφυλάκιο εταιρειών καλλυντικών και τεχνολογίας, και πιο πρόσφατα και ξενοδοχείων πολυτελείας.
Ίδρυσε τη Famille C το 2018 (10 χρόνια μετά την απόφαση της οικογένειας να αποσύρει την Clarins από το χρηματιστήριο του Παρισιού, όπου διαπραγματευόταν για 25 χρόνια) και έχει επενδύσει σε τέσσερις μάρκες καλλυντικών, συμπεριλαμβανομένων των πλειοψηφικών μεριδίων στην ILIA και την Pai, οι οποίες έχουν ετήσια έσοδα περίπου 150 εκατομμυρίων ευρώ και 10 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Clarins αυξήθηκαν κατά 9% πέρυσι στο 1,83 δισεκατομμύριο ευρώ (1,97 δισεκατομμύρια δολάρια), με σχεδόν το 95% αυτών να προέρχεται εκτός της Γαλλίας.
Tα καλλυντικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, ένα ποσοστό που η οικογένεια σκοπεύει να διατηρήσει σταθερό, έτσι ώστε τα brands να μπορούν να λάβουν την απαραίτητη υποστήριξη από την Clarins σε τομείς όπως η έρευνα, η ανάπτυξη, το ανθρώπινο δυναμικό και η πλοήγηση στο περίπλοκο κανονιστικό τοπίο της βιομηχανίας.
Οι υπόλοιπες επενδύσεις της Famille C
Όπως γράφει το bloomberg, η Famille C κατέχει επίσης μερίδια σε 12 τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Omi, που δραστηριοποιείται στην 3D μοντελοποίηση προϊόντων, η κατασκευάστρια βιώσιμων χρωστικών PILI και η εξειδικευμένη στα μικροβιακά εργαστήρια Spore.Bio -επενδύοντας έτσι σε όλες τις τεχνολογίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην περιποίηση της επιδερμίδας.
Πρόσφατα έκανε στροφή στα ξενοδοχεία, πραγματοποιώντας μια επένδυση 130 εκατομμυρίων ευρώ στον όμιλο ξενοδοχείων Evok Collection.
«Η επέκταση στα πολυτελή ξενοδοχεία δεν ήταν μέρος του αρχικού σχεδίου που είχε χαράξει η οικογένεια», ανέφερε, καθώς η εντολή που της δόθηκε ήταν να επενδύσει σε νέες μάρκες, σε καινοτόμες τεχνολογίες που θα βοηθήσουν την Clarins και σε ακίνητα.
Η αγοραπωλησία ακινήτων δεν ευοδώθηκε, όμως η είσοδος της Famille C στην ξενοδοχειακή βιομηχανία προέκυψε από μια συνεργασία μεταξύ της Clarins και της Evok σε ένα spa στο Brach Hotel στο Παρίσι.
«Μας προσέγγισαν για να βοηθήσουμε στη χρηματοδότηση ενός ξενοδοχείου στις Άλπεις. Ήθελαν να αποκτήσουν το ακίνητο, όμως χρειάζονταν κεφάλαια», είπε ερωτώμενη για την Evok.
Η οικογένεια προχώρησε στην επένδυση, αλλά οι συνεργάτες αναζητούν ακόμα μία τοποθεσία στο χιονοδρομικό κέντρο των γαλλικών Άλπεων.