THEPOWERGAME
Τα κέρδη της ByteDance Ltd. εκτινάχθηκαν κατά περίπου 60% το 2023, ξεπερνώντας την ανάπτυξη των διαδικτυακών ανταγωνιστών της Tencent Holdings Ltd. και της Alibaba Group Holding Ltd., σε ένα σημάδι της ανθεκτικότητας της ιδιοκτήτριας του TikTok, απέναντι στην οικονομική ύφεση.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων εκτινάχθηκαν σε περισσότερα από 40 δισ. δολάρια από περίπου 25 δισ. δολάρια το 2022, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν συζητώντας ιδιωτικές πληροφορίες. Η πιο πολύτιμη startup στον κόσμο αύξησε επίσης τις πωλήσεις της σε σχεδόν 120 δισ. δολάρια από 80 δισ. δολάρια, είπαν οι άνθρωποι.
Τα αποτελέσματα σηματοδοτούν την πρώτη φορά που η ByteDance ξεπέρασε την αρχηγική αντίπαλο Tencent τόσο σε έσοδα όσο και σε κέρδη, καθώς αξιοποίησε τις δημοφιλείς πλατφόρμες σύντομων βίντεο για να επεκταθεί στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο και να διατηρήσει την παγκόσμια δημοτικότητά της. Αν και τα εσωτερικά στοιχεία της ByteDance δεν έχουν ελεγχθεί ανεξάρτητα, υποδηλώνουν ότι ο διαφημιστικός κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έγινε ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τεχνολογικούς γίγαντες στον κόσμο το 2023.
Εκπρόσωπος της ByteDance δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
H ιδιοκτήτρια του TikTok και της αντίστοιχης κινεζικής πλατφόρμας Douyin, εδραίωσε πέρυσι τη θέση του ως ένας από τους ηγέτες του κινεζικού διαδικτύου, μαζί με την Tencent και την Alibaba, οι οποίες αγωνίστηκαν να αναζωπυρώσουν την ανάπτυξη σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας και επιφυλακτικότητας των καταναλωτών στη χώρα.
Στην εγχώρια αγορά, η Douyin μεταμορφώνεται σε μια all-in-one πλατφόρμα παρόμοια με το WeChat της Tencent, με τα πρόσθετα χαρακτηριστικά της να καταπατούν τα χωράφια του ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba και να ανταγωνίζονται την Meituan για παραγγελίες παράδοσης τροφίμων. Ακόμα και με τα ισχυρά αποτελέσματα, η ByteDance αποφάσισε να αναθεωρήσει τη διοίκηση των δραστηριοτήτων της στην Κίνα τον Φεβρουάριο, με την Kelly Zhang να αποχωρεί από τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου χωρίς σχέδια για τον διορισμό διαδόχου.
Στο εξωτερικό, η επιτυχημένη ανάπτυξη του TikTok Shop σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Νοτιοανατολική Ασία έχουν ξεκλειδώσει νέες πηγές εσόδων πέρα από το ψηφιακό μάρκετινγκ. Η TikTok επιδιώκει να δεκαπλασιάσει το μέγεθος της επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ φέτος. Έχει 170 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα.
Αυτό συμβαίνει παρά την υπαρξιακή κρίση της TikTok στην πιο προσοδοφόρα αγορά της. Τον Μάρτιο, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ψήφισε νομοσχέδιο για την απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ εκτός αν η ByteDance πουλήσει το πολύτιμο περιουσιακό της στοιχείο, αν και το μέτρο αντιμετωπίζει λιγότερο σίγουρη έκβαση στη Γερουσία. Η προεδρική ρεβάνς μεταξύ του Τζο Μπάιντεν και του Ντόναλντ Τραμπ αργότερα μέσα στο έτος, μαζί με την αντίδραση του Πεκίνου, θα μπορούσε επίσης να περιπλέξει τα πράγματα.
Όπως και οι ομότιμοί της στην Κίνα, η ByteDance έχει αρχίσει να διαλύει τα ριψοκίνδυνα στοιχήματα τους τελευταίους μήνες. Έχει περικόψει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στις μονάδες ανάπτυξης τυχερών παιχνιδιών και επιχειρηματικού λογισμικού, οι οποίες παρέσυραν την κερδοφορία και απέτυχαν σε μεγάλο βαθμό να ανταποκριθούν στις υποσχέσεις τους. Αντ’ αυτού, η εταιρεία προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά στη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη, κατασκευάζοντας τα δικά της chatbots και ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο.
Το πολυαναμενόμενο χρηματιστηριακό ντεμπούτο της ByteDance παραμένει μια μακρινή πιθανότητα, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένο έλεγχο στις ΗΠΑ. Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία προσφέρθηκε να εξαγοράσει από τους επενδυτές μετοχές ύψους έως και 5 δισ. δολαρίων, με αποτίμηση 268 δισ. δολαρίων. Στο αποκορύφωμά της, η ByteDance αποτιμήθηκε σε περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια δολάρια σε κάποιες ιδιωτικές συναλλαγές.