THEPOWERGAME
Η Google παρουσίασε μια σειρά από ενημερώσεις αναφορικά με τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για πελάτες cloud, τονίζοντας ότι η τεχνολογία είναι πλέον απόλυτα ασφαλής και έτοιμη για χρήση στον εταιρικό τομέα, παρά τις πρόσφατες «αναποδιές» στα εργαλεία που απευθύνονται σε καταναλωτές.
Στο ετήσιο συνέδριο cloud της εταιρείας στο Λας Βέγκας, ο διευθύνων σύμβουλος του Cloud, Τόμας Κούριαν, έδειξε πώς το ισχυρότερο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της Google, το Gemini, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία διαφημίσεων, την απόκρουση απειλών κυβερνοασφάλειας και τη δημιουργία σύντομων βίντεο και podcast.
Οι εταιρικοί πελάτες θα μπορούν να συνδέουν τις απαντήσεις των ερωτημάτων του Gemini με αξιόπιστες πηγές πληροφοριών, γνωστές ως grounding. Η εταιρεία επεκτείνει τη χρήση των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google ως πηγή για τις απαντήσεις του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης, παρέχοντας έτσι μεγαλύτερη ακρίβεια και φρεσκάδα, δήλωσε ο Κούριαν.
«Οι επιχειρήσεις έχουν δοκιμάσει μαζί μας μια σειρά από σενάρια με γενετική AI- τώρα τα αναπτύσσουν στην παραγωγή», δήλωσε ο Κούριαν σε συνέντευξή του στο Bloomberg ενόψει των ανακοινώσεων. «Οι δυνατότητες να κάνουμε πράγματα όπως η γείωση, η βελτίωση της ορθότητας των απαντήσεων – με όλα αυτά, βήμα προς βήμα, οι άνθρωποι έχουν αποκτήσει άνεση, βλέπουν την αξία, και ως αποτέλεσμα την αναπτύσσουν».
Η Google, μια μονάδα της Alphabet Inc., υπολείπεται της Amazon.com Inc. και της Microsoft Corp. στο cloud computing, αλλά η αγορά είναι ένα από τα καλύτερα στοιχήματα του τεχνολογικού γίγαντα για ανάπτυξη, καθώς ωριμάζει η βασική διαφημιστική επιχείρηση αναζήτησης. Η Google ανέφερε ως το πρώτο πλήρες έτος κερδοφορίας στη μονάδα cloud της το 2023 και ελπίζει να χρησιμοποιήσει την ικανότητά της στην τεχνητή νοημοσύνη για να καλύψει το χάσμα με τους αντιπάλους της. Αφού το ChatGPT της OpenAI εμφανίστηκε στο προσκήνιο στα τέλη του 2022 και αγκαλιάστηκε γρήγορα από φοιτητές και το ευρύ κοινό, η Google και οι ανταγωνιστές της στο cloud βλέπουν το 2024 ως τη χρονιά που η τεχνολογία θα κατακτήσει τον εταιρικό κόσμο.
Η κούρσα μεταξύ των τεχνολογικών μεγαθηρίων έχει ξεκινήσει. Ο κύριος αντίπαλος της Google στην τεχνητή νοημοσύνη, η startup OpenAI που υποστηρίζεται από τη Microsoft, φλερτάρει και αυτή με εταιρικούς πελάτες. Η OpenAI έχει πλέον περισσότερους από 600.000 εγγεγραμμένους χρήστες στο ChatGPT Enterprise, από περίπου 150.000 τον Ιανουάριο.
Η επιχειρηματική ώθηση της Google ακολουθεί μετά από κάποιες αποτυχίες στην καταναλωτική αγορά. Τον Φεβρουάριο, το κορυφαίο προϊόν τεχνητής νοημοσύνης, Gemini, το οποίο εισάγει τεράστιους όγκους ψηφιακών μέσων για να εκπαιδεύσει λογισμικό που προβλέπει και παράγει περιεχόμενο ως απάντηση σε κάθε προτροπή ή ερώτημα, δέχτηκε σφοδρή κριτική αφού έβγαλε ιστορικά ανακριβείς εικόνες. Ο διευθύνων σύμβουλος, Σουντάς Πιτάι, κατηγόρησε τις απαντήσεις ως «εντελώς απαράδεκτες» και η εταιρεία με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνια σταμάτησε να δέχεται προτροπές για εικόνες ανθρώπων στη γεννήτριά της, ενώ εργάζεται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Ο Κουριάν παρουσίασε τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στον επιχειρηματικό χώρο ως μια πολύ διαφορετική ιστορία. Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Gemini για να δημιουργήσουν εικόνες για διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά το επαγγελματικό εργαλείο διαθέτει 19 διαφορετικούς ελέγχους για να βοηθήσει τους εμπόρους να διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενο είναι σύμφωνο με το εμπορικό σήμα τους, δήλωσε ο Κούριαν.
Παρά τις αντιδράσεις σχετικά με τις εικόνες Gemini, το Google Cloud συνέχισε να επιτρέπει στους εταιρικούς πελάτες να δημιουργούν εικόνες ανθρώπων χρησιμοποιώντας την εταιρική έκδοση του εργαλείου – και κανένας πελάτης δεν παραπονέθηκε για τα αποτελέσματα, δήλωσε ο Κούριαν.