Γ.Δ.
1391.53 -0,44%
ACAG
-0,56%
5.34
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,12%
8.25
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
-0,44%
2.265
OPTIMA
+0,16%
12.78
TITC
+0,94%
37.45
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,98%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-2,19%
3.58
ΑΛΦΑ
-1,57%
1.538
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,85%
9.525
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,37%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
-0,93%
2.12
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-1,45%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.52
ΔΑΑ
-0,38%
7.95
ΔΑΙΟΣ
-5,46%
3.46
ΔΕΗ
-0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.37
ΕΕΕ
+1,15%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-0,28%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+0,78%
1.814
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,64%
6.85
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
2.003
ΕΧΑΕ
-1,04%
4.265
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-0,34%
0.877
ΙΝΤΕΚ
-0,35%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+6,33%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+0,59%
1.016
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
-2,79%
13.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-1,24%
0.717
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.1
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,41%
2.455
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,50%
24.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,17%
29.95
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,57%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,20%
15.04
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.2
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,93%
3.56
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.26
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.955
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,37%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
-1,11%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,11%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,84%
3.54
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

“Αποθήκες” αυτοκινήτων τα λιμάνια της Ευρώπης

Σε υπαίθρια πάρκινγκ για εισαγόμενα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί τα λιμάνια στην Ευρώπη, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες και διανομείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβράδυνση των πωλήσεων και την έλλειψη οδηγών φορτηγών. Στελέχη ευρωπαϊκών λιμανιών, μιλώντας στους Financial Times, επισημαίνουν τη συσσώρευση κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως μία από τις βασικές αιτίες του προβλήματος, με ορισμένες εταιρείες να έχουν κλείσει χρονοθυρίδες παράδοσης πλοίων, χωρίς να έχουν παραγγείλει περαιτέρω μεταφορά. Σε άλλες περιπτώσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά δυσκολεύονται να παραγγείλουν φορτηγά λόγω της έλλειψης οδηγών και εξοπλισμού για τη μετακίνηση των οχημάτων.

«Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύουν τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, τα παραλαμβάνουν στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων» σχολίασε ο Οργανισμός Λιμένος Αμβέρσας-Βρυξελλών, του οποίου το λιμάνι στη Ζεεμπρούγκε είναι το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη για εισαγωγές αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε: «Όλα τα μεγάλα λιμάνια αυτοκινήτων παλεύουν με τη συμφόρηση».

Η Κίνα πίσω από το κομφούζιο με τα αυτοκίνητα στα λιμάνια

Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι οι κινεζικές αντιπροσωπείες δεν πωλούσαν τα οχήματά τους στην Ευρώπη τόσο γρήγορα όσο περίμεναν, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην υπερφόρτωση των λιμανιών της περιοχής. «Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν τα λιμάνια σαν πάρκινγκ αυτοκινήτων» ανέφερε ένας διευθυντής της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας το 2023 ήταν κατά 58% υψηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, προκαλώντας σημαντική αναδιαμόρφωση της αγοράς οχημάτων. Κατά τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, στους κορυφαίους προορισμούς εξαγωγής κινεζικών αυτοκινήτων με μπαταρία, plug-in υβριδικά και οχήματα υδρογόνου περιλαμβάνονταν το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ολλανδία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια για έως και 18 μήνες, ενώ ορισμένα λιμάνια ζήτησαν από τους εισαγωγείς να προσκομίσουν αποδείξεις για την περαιτέρω μεταφορά, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου. Ένας ειδικός σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτων σημείωσε ότι πολλά από τα εκφορτωμένα οχήματα απλώς παρέμεναν στα λιμάνια μέχρι να πωληθούν σε διανομείς ή τελικούς χρήστες. «Επικρατεί χάος» υπογράμμισε ένα άλλο στέλεχος, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να περιγράψει το… κομφούζιο στις εφοδιαστικές αλυσίδες αυτοκινήτων στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Σημειώνεται ότι η διόγκωση των κινεζικών παραγγελιών έφερε στο προσκήνιο νέους «παίκτες» από την ασιατική χώρα στον κλάδο της αυτοκίνησης, οι οποίοι όμως ως νεοεισερχόμενοι αδυνατούν να βρουν μεταφορικές εταιρείες, που θα δώσουν προτεραιότητα στις δικές τους παραγγελίες σε σχέση με τις αντίστοιχες παλαιότερων «παραδοσιακών» δυνάμεων. Αποτέλεσμα: Χιλιάδες αυτοκίνητα να παραμένουν παρκαρισμένα, προκαλώντας «έμφραγμα» στα λιμάνια της Ευρώπης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!