Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τα ψιλά γράμματα στα συμβόλαια της κινητής τηλεφωνίας

Σειρά παρατυπιών περιέχουν τα περισσότερα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας. Αυτό συμβαίνει επειδή ο προκαθορισμός των επιλογών από τους παρόχους για λογαριασμό του χρήστη καταστρατηγεί τις βασικές επιδιώξεις της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η Vodafone «καθοδηγεί» τους χρήστες να εξαιρούνται από τη διάθεση των στοιχείων τους, ακόμη και στις δημόσιες αρχές της χώρας, όπως είναι η υπηρεσία 112, που στόχο έχει τη διάσωση ζωών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Η πρώτη παρατυπία στα συμβόλαια έχει να κάνει με τη διαδικασία opt-out από τους τηλεφωνικούς καταλόγους. Ο νόμος (ν. 3471/2006) επιβάλλει ότι ο καταναλωτής βρίσκεται εξαρχής στους τηλεφωνικούς καταλόγους και πρέπει ο ίδιος να επιλέξει την εξαίρεσή του από αυτούς (opt-out). Στην πράξη, ωστόσο, συμβαίνει το αντίθετο.

Τα συμβόλαια που αποστέλλουν οι πάροχοι στους συνδρομητές υποστηρίζουν τη διαδικασία opt-in. Δηλαδή ο πάροχος καθορίζει να βρίσκονται εκτός των τηλεφωνικών καταλόγων και πρέπει οι ίδιοι οι χρήστες να επιλέξουν να εισέλθουν σε αυτούς. Αυτό ισχύει τόσο για τα συμβόλαια της Vodafone όσο και της Nova, όπως φαίνεται από τις παράπλευρές εικόνες.

Και δεν είναι οι μόνες παρατυπίες των δύο εταιρειών. Τα προκαθορισμένα από τις δύο επιχειρήσεις συμβόλαια «επιβάλλουν» την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, προωθητικών ενεργειών κ.λπ. από τους ίδιους τους παρόχους, αλλά όχι από τρίτους. Ο νόμος ο σχετικός με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) επιβάλλει ότι οι πάροχοι για οποιαδήποτε ενέργεια στο επίπεδο αυτό θα πρέπει να ενημερώνουν τον καταναλωτή, ώστε αυτός να τοποθετηθεί ρητώς.

Αυτό σπανίως συμβαίνει, όπως καλά γνωρίζουν οι περισσότεροι χρήστες κινητών. Αντίθετα, τα συμβόλαια της κινητής πηγαινοέρχονται με τις προεπιλογές των παρόχων, τις οποίες σπανίως οι χρήστες κοιτάζουν ή/και αλλάζουν. Έτσι, τα συμβόλαια καθίστανται νομικά ορθά, καθώς φέρουν την υπογραφή του χρήστη-καταναλωτή. Στην πράξη, ωστόσο, ο καταναλωτής δεν έχει δει καν το συμβόλαιο και οι επιλογές που καταχωρίσθηκαν ήταν εκείνες που επέλεξε εξαρχής ο πάροχος.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Nova και η Vodafone στα συμβόλαιά τους ακολουθούν εντελώς διαφορετική στρατηγική όσον αφορά τη διάθεση των στοιχείων του χρήστη στις δημόσιες αρχές. Η Nova έχει εκ των προτέρων επιλέξει να παρέχονται τα στοιχεία του χρήστη του κινητού τηλεφώνου στην αρμόδια αρχή έκτακτης ανάγκης, ενώ η Vodafone όχι.

Η τακτική αυτή εξαίρεσης των χρηστών-καταναλωτών από τους ενοποιημένους τηλεφωνικούς καταλόγους βασικό στόχο έχει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την «περιφρούρηση» της πελατειακής βάσης των εταιρειών. Καθένας, και κυρίως η Vodafone και η Nova, που δεν ήταν οι φορείς διαχείρισης του ενοποιημένου καταλόγου, δεν ήθελαν να δίνουν τα στοιχεία των πελατών τους στον φορέα διαχείρισης, που είναι ο ΟΤΕ και πλέον και η Cosmote, μετά τη συγχώνευση των δύο επιχειρήσεων.

Βεβαίως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η χρήση των ενοποιημένων τηλεφωνικών καταλόγων πολύ μικρή σημασία έχει πλέον για τους καταναλωτές. Κανένας σήμερα δεν ψάχνει καταλόγους για να βρει τηλέφωνα και διευθύνσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, καθοριστικό ρόλο είχαν οι πολιτικές των παρόχων, οι οποίες, επιλέγοντας την εξαίρεση της διάθεσης των στοιχείων στους τηλεφωνικούς καταλόγους, ουσιαστικά αναίρεσαν τον βασικό λόγο ύπαρξής τους, αφού καθένας γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να βρει τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν. Έτσι, άλλαξε όλη η φιλοσοφία δημιουργίας και λειτουργίας των τηλεφωνικών καταλόγων.

Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι τα στοιχεία των καταλόγων αυτών δεν είναι χρήσιμα. Οι επιχειρήσεις τα θέλουν, με στόχο τα δεδομένα τους ν’ αξιοποιηθούν σε προωθητικές ενέργειες, θέματα marketing κ.λπ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!