Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα ψιλά γράμματα στα συμβόλαια της κινητής τηλεφωνίας

Σειρά παρατυπιών περιέχουν τα περισσότερα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας. Αυτό συμβαίνει επειδή ο προκαθορισμός των επιλογών από τους παρόχους για λογαριασμό του χρήστη καταστρατηγεί τις βασικές επιδιώξεις της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η Vodafone «καθοδηγεί» τους χρήστες να εξαιρούνται από τη διάθεση των στοιχείων τους, ακόμη και στις δημόσιες αρχές της χώρας, όπως είναι η υπηρεσία 112, που στόχο έχει τη διάσωση ζωών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Η πρώτη παρατυπία στα συμβόλαια έχει να κάνει με τη διαδικασία opt-out από τους τηλεφωνικούς καταλόγους. Ο νόμος (ν. 3471/2006) επιβάλλει ότι ο καταναλωτής βρίσκεται εξαρχής στους τηλεφωνικούς καταλόγους και πρέπει ο ίδιος να επιλέξει την εξαίρεσή του από αυτούς (opt-out). Στην πράξη, ωστόσο, συμβαίνει το αντίθετο.

Τα συμβόλαια που αποστέλλουν οι πάροχοι στους συνδρομητές υποστηρίζουν τη διαδικασία opt-in. Δηλαδή ο πάροχος καθορίζει να βρίσκονται εκτός των τηλεφωνικών καταλόγων και πρέπει οι ίδιοι οι χρήστες να επιλέξουν να εισέλθουν σε αυτούς. Αυτό ισχύει τόσο για τα συμβόλαια της Vodafone όσο και της Nova, όπως φαίνεται από τις παράπλευρές εικόνες.

Και δεν είναι οι μόνες παρατυπίες των δύο εταιρειών. Τα προκαθορισμένα από τις δύο επιχειρήσεις συμβόλαια «επιβάλλουν» την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, προωθητικών ενεργειών κ.λπ. από τους ίδιους τους παρόχους, αλλά όχι από τρίτους. Ο νόμος ο σχετικός με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ) επιβάλλει ότι οι πάροχοι για οποιαδήποτε ενέργεια στο επίπεδο αυτό θα πρέπει να ενημερώνουν τον καταναλωτή, ώστε αυτός να τοποθετηθεί ρητώς.

Αυτό σπανίως συμβαίνει, όπως καλά γνωρίζουν οι περισσότεροι χρήστες κινητών. Αντίθετα, τα συμβόλαια της κινητής πηγαινοέρχονται με τις προεπιλογές των παρόχων, τις οποίες σπανίως οι χρήστες κοιτάζουν ή/και αλλάζουν. Έτσι, τα συμβόλαια καθίστανται νομικά ορθά, καθώς φέρουν την υπογραφή του χρήστη-καταναλωτή. Στην πράξη, ωστόσο, ο καταναλωτής δεν έχει δει καν το συμβόλαιο και οι επιλογές που καταχωρίσθηκαν ήταν εκείνες που επέλεξε εξαρχής ο πάροχος.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Nova και η Vodafone στα συμβόλαιά τους ακολουθούν εντελώς διαφορετική στρατηγική όσον αφορά τη διάθεση των στοιχείων του χρήστη στις δημόσιες αρχές. Η Nova έχει εκ των προτέρων επιλέξει να παρέχονται τα στοιχεία του χρήστη του κινητού τηλεφώνου στην αρμόδια αρχή έκτακτης ανάγκης, ενώ η Vodafone όχι.

Η τακτική αυτή εξαίρεσης των χρηστών-καταναλωτών από τους ενοποιημένους τηλεφωνικούς καταλόγους βασικό στόχο έχει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την «περιφρούρηση» της πελατειακής βάσης των εταιρειών. Καθένας, και κυρίως η Vodafone και η Nova, που δεν ήταν οι φορείς διαχείρισης του ενοποιημένου καταλόγου, δεν ήθελαν να δίνουν τα στοιχεία των πελατών τους στον φορέα διαχείρισης, που είναι ο ΟΤΕ και πλέον και η Cosmote, μετά τη συγχώνευση των δύο επιχειρήσεων.

Βεβαίως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η χρήση των ενοποιημένων τηλεφωνικών καταλόγων πολύ μικρή σημασία έχει πλέον για τους καταναλωτές. Κανένας σήμερα δεν ψάχνει καταλόγους για να βρει τηλέφωνα και διευθύνσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, καθοριστικό ρόλο είχαν οι πολιτικές των παρόχων, οι οποίες, επιλέγοντας την εξαίρεση της διάθεσης των στοιχείων στους τηλεφωνικούς καταλόγους, ουσιαστικά αναίρεσαν τον βασικό λόγο ύπαρξής τους, αφού καθένας γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να βρει τα στοιχεία που τον ενδιαφέρουν. Έτσι, άλλαξε όλη η φιλοσοφία δημιουργίας και λειτουργίας των τηλεφωνικών καταλόγων.

Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι τα στοιχεία των καταλόγων αυτών δεν είναι χρήσιμα. Οι επιχειρήσεις τα θέλουν, με στόχο τα δεδομένα τους ν’ αξιοποιηθούν σε προωθητικές ενέργειες, θέματα marketing κ.λπ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!