Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Προτίμηση στα φορτηγά πλοία δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Πιο ενεργοί στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων, έναντι των δεξαμενόπλοιων, εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου τριμήνου οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, φέτος αποκτήθηκαν 42 φορτηγά πλοία, έναντι 48 που είχαν αποκτηθεί πέρυσι, αλλά πωλήθηκαν και 48 πλοία, έναντι 26 πωλήσεων που είχαν γίνει κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Επομένως, φαίνεται πως οι ελληνικές εταιρείες επιχειρούν να κεφαλαιοποιήσουν τις υψηλές τιμές που παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες στην αγορά, μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους, ώστε να προβούν σε περισσότερες αγορές, όταν οι τιμές μειωθούν και πάλι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv, η προτίμηση των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι τα φορτηγά πλοία ηλικίας από 11 έως 15 ετών, καθώς τα 29 πλοία (από τα 42 συνολικά) που αγοράστηκαν αφορούσαν αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Αντίστοιχα, από τα 48 που πωλήθηκαν, τα 26 ήταν αυτής της κατηγορίας. Τα πλοία των κλάσεων Capesize και Panamax ήταν τα δημοφιλέστερα, με 13 και 11 πωλήσεις αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, οι Έλληνες πώλησαν 16 πλοία και αγόρασαν 14 κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, αριθμοί που τους κατέταξαν στην πρώτη θέση των πωλητών και στη δεύτερη των αγοραστών σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια περίοδο του 2023 τα ελληνικά συμφέροντα είχαν πωλήσει 44 δεξαμενόπλοια και είχαν αγοράσει 23, ήταν δηλαδή πολύ πιο ενεργοί. Με βάση την ανάλυση της Xclusiv, κατά κανόνα, οι Έλληνες πωλούν τα παλιότερα δεξαμενόπλοιά τους, καθώς 10 από τα 16 πλοία που πωλήθηκαν φέτος ήταν ηλικίας μεγαλύτερης των 16 ετών. Αντίστοιχα, τα πλοία που αγοράζουν είναι νεότερα, καθώς τα 6 από τα 14 που αποκτήθηκαν (δηλαδή σχεδόν τα μισά) έχουν ναυπηγηθεί μετά το 2018.

Συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο υπολογίζεται ότι πάνω από 220 φορτηγά πλοία άλλαξαν «χέρια», αριθμός που αποτελεί αύξηση κατά 35% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, προσεγγίζοντας μάλιστα το επίπεδο του 2021, που ήταν και το υψηλό των τελευταίων ετών. Οι περισσότερες αγοραπωλησίες αφορούσαν τα πλοία της κλάσης Supramax, με 55 συμφωνίες, που αντιπροσωπεύουν μερίδιο της τάξεως του 25% του συνόλου. Ακολούθησαν τα μικρότερα πλοία της κλάσης Handysize, με 43 πωλήσεις, που αποτελούν το 19% του συνόλου. Αντίστοιχα, πωλήθηκαν και 31 πλοία της μεγαλύτερης κλάσης των Capesize φορτηγών πλοίων, που αποτελεί και τη δημοφιλέστερη κατηγορία για τους πλοιοκτήτες, καθώς τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται για τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και την Αυστραλία προς την Κίνα, που εξακολουθεί να αποτελεί και τον μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Xclusiv, οι φετινές πωλήσεις Capesize αποτελούν την καλύτερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας, για το πρώτο τρίμηνο, στοιχείο που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, αν υπολογιστεί ότι οι τιμές φέτος είναι αρκετά υψηλότερες. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος, μόνο κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου η τιμή πώλησης ενός Capesize ηλικίας 5 ετών έχει αυξηθεί κατά 21%. Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις των τιμών των πιο παλιών σε ηλικία πλοίων. Τα πλοία ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει αύξηση τιμών κατά 35%, ενώ το κόστος απόκτησης πλοίων ηλικίας 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 39%. Πρόκειται για μια εξέλιξη που αποτυπώνει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά για μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!