Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Στα τάρταρα η φήμη του Μασκ: Οι Αμερικανοί σνομπάρουν τη Tesla

Οι επίδοξοι αγοραστές αυτοκινήτων της Tesla στις Ηνωμένες Πολιτείες συρρικνώνονται, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας πληροφοριών αγοράς Caliber, η οποία απέδωσε την πτώση εν μέρει στην πολωτική προσωπικότητα του διευθύνοντος συμβούλου Έλον Μασκ.  Η εταιρεία μόλις σήμερα ανακοίνωσε αύξηση στις τιμές όλων των αυτοκινήτων Model Y στις ΗΠΑ κατά 1.000 δολάρια. 

Ενώ η Tesla συνέχισε να σημειώνει ισχυρή αύξηση των πωλήσεων πέρυσι, υποβοηθούμενη από τις επιθετικές μειώσεις τιμών, η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να ανακοινώσει αδύναμες τριμηνιαίες πωλήσεις, ήδη από την Τρίτη.

Το «σκορ εξέτασης» της Caliber για την Tesla, που παρέχεται αποκλειστικά στο Reuters, έπεσε στο 31% τον Φεβρουάριο, λιγότερο από το μισό από το υψηλό του 70% τον Νοέμβριο του 2021, όταν άρχισε να παρακολουθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη μάρκα.

Η βαθμολογία της Tesla μειώθηκε κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες μόνο από τον Ιανουάριο, ενώ οι βαθμολογίες της Caliber για τη Mercedes, τη BMW και την Audi, οι οποίες παράγουν μοντέλα φυσικού αερίου καθώς και EV, αυξήθηκαν κατά την ίδια περίοδο, φτάνοντας το 44-47%.

Ο Μασκ στο παρελθόν έχει κατηγορήσει τα υψηλά επιτόκια για την ανάσχεση της καταναλωτικής ζήτησης για μεγάλα είδη όπως τα αυτοκίνητα. Η Caliber επικαλέστηκε ισχυρούς συσχετισμούς μεταξύ της φήμης της Tesla και της φήμης του Μασκ για τα αποτελέσματα.

«Είναι πολύ πιθανό ότι ο ίδιος ο Μασκ συμβάλλει στην πτώση της φήμης», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Caliber, Shahar Silbershatz, λέγοντας ότι η έρευνα της εταιρείας του δείχνει ότι το 83% των Αμερικανών συνδέει τον Μασκ με την Tesla.

Το Reuters μίλησε με πέντε ειδικούς σε θέματα μάρκετινγκ, δημοσκοπήσεων και αυτοκινήτων, οι οποίοι δήλωσαν ότι οι διαμάχες γύρω από την όλο και πιο δεξιά πολιτική και τις δημόσιες δηλώσεις του Μασκ επιβαρύνουν το εμπορικό σήμα και τη ζήτηση της Tesla.

Ο Μασκ χάνει πωλήσεις από την ενασχόλησή του με την πολιτική

«Είναι αρκετά δύσκολο να κερδίσεις πωλήσεις χωρίς να μπλέκεις με την πολιτική», δήλωσε ο Tim Calkins, καθηγητής μάρκετινγκ στη Σχολή Διοίκησης Kellogg του Πανεπιστημίου Northwestern.

Οι οικονομικοί φόβοι, η έλλειψη προσιτών νέων μοντέλων και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από φθηνότερους αντιπάλους, όπως η κινεζική BYD, έχουν επίσης αναφερθεί από αναλυτές της Wall Street ως παράγοντες πίεσης στην Tesla.

Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ προβλέπεται να αυξηθούν κατά 15% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Cox Automotive. Οι πωλήσεις της Tesla προβλέπεται να αυξηθούν κατά 3%.

«Η επιβράδυνση των ηλεκτρικών οχημάτων διαμορφώνεται σε πτώση των πωλήσεων της Tesla», δήλωσε η αναλύτρια της Cox Stephanie Valdez Streaty κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης την Πέμπτη.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων Tesla στην Καλιφόρνια – τη μεγαλύτερη αγορά τους στις ΗΠΑ – σημείωσαν την πρώτη πτώση τους σε πάνω από τρία χρόνια το τέταρτο τρίμηνο του 2023, ακόμη και όταν οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν συνολικά.

Τουλάχιστον 5 αναλυτές μείωσαν την τιμή-στόχο της Tesla

Τουλάχιστον πέντε αναλυτές μείωσαν την τιμή-στόχο της Tesla τον περασμένο μήνα, λέγοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να δημοσιεύσει απογοητευτικά αποτελέσματα παράδοσης του πρώτου τριμήνου. Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει σχεδόν 30% από το προηγούμενο έτος μέχρι σήμερα.

Η υπερμεγέθης προσωπικότητα του Μασκ ωφέλησε την Tesla καθώς προωθούσε την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επαναπροσδιορίζοντας τα αυτοκίνητα ως κομψούς, ηλεκτρικούς υπολογιστές σε τροχούς που θα μπορούσαν να νικήσουν τα βενζινοκίνητα οχήματα σε εμφάνιση, επιδόσεις και χειρισμό.

Η Tesla πέτυχε ιλιγγιώδη ετήσια αύξηση των πωλήσεων για περισσότερο από μια δεκαετία.

Κακή άποψη για τον Μασκ έχει το 42% των Αμερικανών

Στις ΗΠΑ, μια έρευνα της εταιρείας ανάλυσης καταναλωτών CivicScience, που παρουσιάστηκε αποκλειστικά στο Reuters διαπίστωσε ότι το 42% των ερωτηθέντων είχε άσχημη άποψη για τον Μασκ τον Φεβρουάριο, από 34% τον Απρίλιο του 2022, όταν ο Μασκ αποκάλυψε τη συμμετοχή του στο Twitter.

«Ένας μέτριος αλλά αυξανόμενος αριθμός αγοραστών EV αποθαρρύνεται ολοένα και περισσότερο από τη συμπεριφορά και την πολιτική του Elon Μασκ και τώρα βρίσκουν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις στην Tesla στην αγορά», δήλωσε ο Ed Kim, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων AutoPacific με έδρα την Καλιφόρνια.

Σε αυτή την ομάδα περιλαμβάνεται ο Jonny Page, ένας σύμβουλος με έδρα το Λονδίνο, ο οποίος εργάζεται με νεοφυείς επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στο κλίμα και θα αγοράσει ένα EV αυτό το καλοκαίρι. Δεν θα είναι ένα Tesla.

Ο Page, 36 ετών, δήλωσε ότι η απόφασή του οφείλεται εν μέρει σε ανησυχίες για την ασφάλεια της Tesla, αλλά κυρίως στην «ανισόρροπη» συμπεριφορά του Μασκ. «Δεν θέλω να βάλω ούτε μια δεκάρα στις τσέπες αυτού του ανθρώπου», δήλωσε ο Page.

Ακτιβίστρια αγόρασε Tesla, λόγω έλλειψης EVs με αξιόπιστες υποδομές φόρτισης

Η φήμη της Tesla εξακολουθεί να είναι άψογη σε πολλούς. Η εταιρεία ερευνών αγοράς S&P Mobility δείχνει ότι η Tesla έχει την υψηλότερη αφοσίωση μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, με το 68% των ιδιοκτητών να επιλέγουν ένα άλλο Tesla όταν αγόρασαν ένα νέο αυτοκίνητο πέρυσι.

Ο Christian Cook, ιδιοκτήτης Tesla Model 3 στο Τέξας, ο οποίος προσδιορίζεται ως προσκείμενος στη Δεξιά, δήλωσε ότι οι ενέργειες του Μασκ δεν έκαναν καμία διαφορά και ότι «είχε αρχίσει να μουδιάζει με τις ανοησίες».

Η Kat Beyer, ακτιβίστρια για το κλίμα στο Ουισκόνσιν, δήλωσε ότι ήθελε να αποφύγει την Tesla λόγω της υποστήριξης του Μασκ στους Ρεπουμπλικάνους, αλλά κατέληξε να αγοράσει ένα Model Y πέρυσι λόγω της έλλειψης EVs με αξιόπιστες υποδομές φόρτισης.

«Είναι δύσκολο να οδηγείς το αυτοκίνητο που σχετίζεται με αυτόν», δήλωσε η Beyer. «Αλλά δεν μπορώ να επιστρέψω στη βενζίνη».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!