Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η απειλή της κλιματικής κρίσης στον ελληνικό τουρισμό και η απάντηση της Ρόδου

Τα τελευταία χρόνια τα καταστροφικά αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης γίνονται όλο και πιο ευρέως εμφανή, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζουν και τον τουρισμό. Αυτό η Ρόδος το κατάλαβε πολύ καλά πέρυσι, όταν η μεγάλη σε έκταση δασική πυρκαγιά μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου απείλησε ξενοδοχεία.

Τώρα η Ρόδος έρχεται να απαντήσει σε αυτήν την πρόκληση με την πρωτοβουλία The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination, ένα 5ετές πρόγραμμα μετασχηματισμού σε βιώσιμο και ανθεκτικό τουριστικό προορισμό μέσα από μια ολιστική προσέγγιση στο Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Οικονομία. Το πρόγραμμα αποτελεί πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον Όμιλο TUI, το ίδρυμα TUI Care Foundation και σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου, τους εταίρους και την τοπική κοινωνία. Το Τhe Rhodes Co-Lab με τη συνεργασία της PWC υλοποίησαν τη μελέτη ολιστικού μετασχηματισμού, η οποία παρουσιάστηκε χθες σε ειδική εκδήλωση.

Όπως εξήγησε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, στην πρωτοβουλία συμμετέχουν πάνω από 100 φορείς και ήδη υπογράφονται τα πρώτα μνημόνια συνεργασίας, τα οποία περιλαμβάνουν συγκεκριμένη στοχοθεσία και πλάνα για τις αρμοδιότητες του καθενός και τον τρόπο υλοποίησής τους. «Την ανάγκη για συνεργασίες την έχει αναδείξει η κλιματική κρίση. Είμαστε προετοιμασμένοι, έχουμε σχέδιο. Μετά την εμπειρία που είχαμε ως Περιφέρεια με την Αστυπάλαια, τη Χάλκη και την Τήλο, που μπήκαν στα GR-eco islands, το Rhodes Co-Lab αποτελεί τη φυσική συνέχεια».

Ο διευθύνων σύμβουλος του TUI Group, Sebastian Ebel, και ο πρόεδρος του TUI Care Foundation, Thomas Ellerbeck, εξήγησαν ότι ο όμιλος συνεργάζεται με το πρόγραμμα αυτό, καθώς ο τουρισμός στηρίζεται στο περιβάλλον.

Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, από την πλευρά της, τόνισε πως θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική τη δράση του Rhodes Co-Lab, καθώς θα θέσει τις βάσεις για τον σχεδιασμό, την εφαρμογή πολιτικών και τη μέτρηση αποτελεσμάτων σε όλα τα στάδια μετασχηματισμού της τουριστικής προσφοράς της Ρόδου, αναδεικνύοντας το νησί σε παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου προορισμού.

Έρχονται ελλείψεις σε νερό και πλήγματα στα δάση

«Η κλιματική κρίση θα συμβεί, ό,τι και να κάνουμε», ξεκαθάρισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, σημειώνοντας ως κυρίαρχα προβλήματα για τα επόμενα χρόνια τις σοβαρές ελλείψεις σε νερό και τα πλήγματα που θα δεχτούν τα δάση. Τόνισε λοιπόν ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε δράσεις προσαρμογής στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης. Και η δημιουργία του Ταμείου Απανθρακοποίησης των Νησιών εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων αυτών.

Οι δράσεις απανθρακοποίησης της Ρόδου

Ένας από τους πρώτους στόχους τους προγράμματος Rhodes Co-Lab είναι η σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, οι δράσεις προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή μετάβαση για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2030.

«Δεν μπορούμε να μιλάμε για sustainable destination το 2030 αν δεν αλλάξουμε το ενεργειακό μείγμα του νησιού», αντέτεινε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σημειώνοντας ότι η Ρόδος δεν έχει ηλεκτρική διασύνδεση. «Η Ρόδος παράγει την ενέργειά της από ορυκτά καύσιμα από 2 εργοστάσια της ΔΕΗ τα οποία καίνε ρυπογόνο και ακριβό ντίζελ. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, όταν η μεγαβατώρα στην ηπειρωτική Ελλάδα κοστίζει 80-100 ευρώ, στη Ρόδο κοστίζει 210 ευρώ. Άρα πώς θα μπορέσουμε να μειώσουμε τη λειτουργία αυτών των μονάδων της ΔΕΗ;», εξήγησε.

Παρουσιάζοντας το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ρόδου, είπε ότι αφορά την πόντιση δύο υποβρύχιων καλωδίων από Κόρινθο στην Κω 380 χλμ. και από Κω στη Ρόδο άλλων τριών υποβρύχιων καλωδίων άλλων 3 χλμ., ένα έργο της τάξης των 2 δισ. ευρώ, όταν η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης (που θα ολοκληρωθεί το 2025) έχει κόστος 1 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, εξήγησε ότι έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, τους επόμενους μήνες θα τελειώσουν οι θαλάσσιες μελέτες στο πού ακριβώς θα ποντισθούν αυτά τα καλώδια, μέχρι τέλος του έτους θα λάβει ο ΑΔΜΗΕ την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και μέσα στο 2025 σχεδιάζεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει η υλοποίησή του.

Μέχρι τότε όμως, το υπουργείο σχεδιάζει ένα υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει τη χρήση ΑΠΕ και 1 μπαταρίας, στο πρότυπο της Αστυπάλαιας, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. «Αυτήν τη στιγμή οι ΑΠΕ στο νησί είναι 15%. Για να φτάσει έως το 2030 τουλάχιστον 40%, θα πρέπει να βγάλουμε στον αέρα έναν διαγωνισμό για υβριδικό σύστημα 30-50 MW. Ο σχεδιασμός είναι να προκηρύξουμε τον διαγωνισμό εντός του 2024 και θα δοθεί προθεσμία στον επενδυτή 2 χρόνια για την υλοποίηση του έργου. Ο προϋπολογισμός του μπορεί να φτάσει και τα 60 εκατ. (έναντι 6 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου έργου της Αστυπάλαιας). Για την επίτευξη αυτού του οροσήμου, έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ταμείο Απανθρακοποίησης».

Οι πυλώνες του Rhodes Co-Lab

Εκτός από το ενεργειακό μέρος, στον πυλώνα του περιβάλλοντος έχουν τεθεί επίσης οι στόχοι για συνεχή μείωση του πλαστικού αποτυπώματος με όραμα την επίτευξη μηδενικών πλαστικών μιας χρήσης έως το 2027, μείωση μη αναλογιζόμενου νερού στο 20% έως το 2025, εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης αποβλήτων έως το 2030 και επίτευξη καθαρού κέρδους σε όρους βιοποικιλότητας έως το 2030.

Στον πυλώνα της κοινωνικής ανάπτυξης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, οι στόχοι είναι η Ρόδος να γίνει το πρώτο πλήρως προσβάσιμο νησί έως το 2025, 100% συμμετοχή των εργαζομένων τουρισμού σε τουλάχιστον ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης έως το 2027, διασφάλιση καλών συνθηκών εργασίας στον τουρισμό έως το 2025 και μέτρα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού έως το 2025.

Τέλος, στον πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς, οι στόχοι είναι η διαφοροποίηση και η αναβάθμιση της προσφοράς τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών, στοχεύοντας στον διπλασιασμό των επισκεπτών του ταξιδιού εμπειρίας μέχρι το 2025, η αύξηση της τοπικής γεωργικής παραγωγής και υδατοκαλλιέργειας κατά 50% έως το 2030 και η ανάδειξη σε e-destination έως το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!