THEPOWERGAME
Στην ενεργοποίηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής προχωρά η φορολογική διοίκηση το προσεχές διάστημα με το οποίο θα ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά). Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει, σε πραγματικό χρόνο, τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει, για παράδειγμα, εάν κάποιος κατασκευαστής έχει παραγγείλει σκυρόδεμα και τον προορισμό του. Έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις όπου αλλά γράφει το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονται. Ακριβώς την ίδια εικόνα θα έχει πλέον η ΑΑΔΕ και για τα αγροτικά προϊόντα αλλά και γενικότερα για όλα τα αγαθά που διακινούνται. Σε δεύτερη φάση το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα μπορεί να εκδίδεται και από το κινητό τηλέφωνο.
Το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις προσεχείς μέρες. Η ΑΑΔΕ στοχεύοντας στη διευκόλυνση επαγγελματιών και επιχειρήσεων και στην εξοικείωσή τους με τις δυνατότητες της πλατφόρμας myDATA και τις νέες διαδικασίες, βάζει στη διαβούλευση την απόφαση με τις προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθήσουν σε ό,τι αφορά στην… ψηφιακή διακίνηση αγαθών.
Μέσω του ψηφιακού δελτίου αποστολής όλα τα στοιχεία του ηλεκτρονικού εμπορίου θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ. Με τον τρόπο αυτό ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων και οι ελεγκτικές αρχές θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τι διακινείται και πού πάει.
Το ψηφιακό δελτίο αποστολής είναι ένα από τα όπλα που επιστρατεύει η ΑΑΔΕ στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Ένα άλλο όπλο είναι το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα κάνει πρεμιέρα εντός του έτους αρχής γενομένης από τις εταιρείες κέτερινγκ και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων για να εφαρμοστεί στη συνέχεια για χιλιάδες επαγγελματίες.
Ουσιαστικά θα επανέλθουν τα πρόσθετα βιβλία που τηρούσαν μέχρι το 2012 όλες οι ανωτέρω επαγγελματικές ομάδες. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του. Θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται.