THEPOWERGAME
H Hellenic Train διέψευσε τα δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία οι Ιταλοί ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν το project «ελληνικός σιδηρόδρομος». Σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός για οποιαδήποτε αποεπένδυση από την Ελλάδα, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή της για βελτίωση των τρένων στη χώρα.
Τα προβλήματα για την εταιρεία που διαχειρίζεται τα τρένα στην Ελλάδα, δεν έχουν τέλος, καθώς μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ακολούθησαν (λίγους μήνες αργότερα) οι μεγάλες καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο λόγω της κακοκαιρίας Daniel. Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2023 ο επικεφαλής της εταιρείας, Maurizio Capotorto, είχε καλέσει το Ελληνικό Δημόσιο να στηρίξει τον σιδηρόδρομο, προκειμένου να μπορέσει να επανακάμψει.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
«Σε συνέχεια φημολογίας που κυκλοφόρησε τις τελευταίες ημέρες σε μερίδα του Τύπου, η Hellenic Train διαψεύδει κατηγορηματικά οποιαδήποτε αποεπένδυση από την Ελλάδα και επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να συνεχίσει να λειτουργεί στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού, τηρώντας τη δέσμευσή της για τη βελτίωση του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος. Κατά συνέπεια, η εταιρεία απορρίπτει κάθε αμφιβολία για τη συνέχιση του έργου της και για το μέλλον της ως μέρος των ελληνικών σιδηροδρομικών μεταφορών» αναφέρει η ανακοίνωση της Hellenic Train.
Τι αναφέρει το ρεπορτάζ
Με βάση το ρεπορτάζ, πάντως, «ακόμα και αν οι Ιταλοί θέλουν να αποχωρήσουν πρέπει πρώτα να βρουν αγοραστή για τη Hellenic Train, πράγμα δύσκολο στο κλίμα που δημιουργήθηκε μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις θεομηνίες στη Θεσσαλία που προκάλεσαν ακόμα μεγαλύτερες ζημιές στον σιδηρόδρομο».
Στο ερώτημα «Γιατί όμως αποφάσισαν οι Ιταλοί να επενδύσουν στην Ελλάδα όταν γνώριζαν την κατάντια του σιδηροδρομικού δικτύου με τις εργολαβίες που δεν τελειώνουν ποτέ;» η απάντηση συνδέεται με το γεγονός: «Οι γνωρίζοντες υποστηρίζουν πως η FSI επένδυσε στην Ελλάδα γιατί το 2017 είδε πως μ’ ένα χαμηλό “εισιτήριο εισόδου”, τα 45 εκατ. που πλήρωσε για την Hellenic Train, θα επωφελούνταν από δύο παράγοντες. Από την ανάπτυξη της χώρας στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου (logistics) και από τις παχυλές ετήσιες επιδοτήσεις για τις λεγόμενες “άγονες γραμμές” του σιδηροδρόμου στις οποίες έχει ενταχθεί σχεδόν το σύνολο του δικτύου και φτάνουν τα 50 – 65 εκατ. ευρώ τον χρόνο μέχρι το 2037».