THEPOWERGAME
Lamda: Πώς θα είναι η μαρίνα του Αγίου Κοσμά
Ένα βήμα πιο κοντά βρίσκεται η υλοποίηση της επένδυσης στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, καθώς προ ημερών τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Πρόκειται για μία επένδυση συνολικού προϋπολογισμού 26 εκατ. ευρώ, η οποία εντάσσεται μάλιστα στην πρώτη φάση του συνολικού project, δηλαδή αναμένεται να παραδοθεί, σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό, εντός του 2026. Η «θαλάσσια έκταση» θα είναι 528 στρεμμάτων, ενώ η χερσαία θα αγγίζει τα 32 στρέμματα. Όσο για τη δεύτερη, σύμφωνα με το πλάνο αναμένεται να ελλιμενίζονται σκάφη αναψυχής και mega yachts, ενώ σε γενικές γραμμές προβλέπονται χρήσεις και χώροι, υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και μη. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη Μαρίνα ανέρχεται σε 900 τ.μ. (με συντελεστή δόμησης 0,20) και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας. Θα περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους πρασίνου. Από την άλλη, η προβλεπόμενη μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση επί λιμενικών έργων θα είναι μόλις 219,25 τ.μ., ώστε να μη διαταραχθεί η πολεοδομική οργάνωση. Να σημειωθεί ότι ακριβώς δίπλα στη Μαρίνα αναμένεται να ανεγερθεί η πολυτελής ανάπτυξη 20 κατοικιών της Orilina Properties, σχεδιασμένη από τoν κορυφαίο Ιάπωνα Αρχιτέκτονα Kengo Kuma.
Όταν οι τρεις μειώσεις επιτοκίων γίνουν τέσσερις…
Πήγε, λοιπόν, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος στο Λονδίνο, όπως σας είχε ενημερώσει το powergame.gr για την «απόβαση» του Γιάννη Στουρνάρα σε τρία χρηματοοικονομικά κέντρα της Ευρώπης (Βασιλεία, Λονδίνο, Φρανκφούρτη), και αντί να απολαύσει ένα τρίωρο english tea, το έριξε στις ομιλίες και τις συνεντεύξεις. Στο πλαίσιο αυτό (η μία ομιλία όπως είχαμε προαναφέρει, ήταν στο London School of Economics) έδωσε συνέντευξη ως γνωστόν και στο Bloomberg. Και τι είπε εκεί; Ότι περιμένει τέσσερις μειώσεις επιτοκίων φέτος. Δύο «πριν από τα μπάνια του λαού τον Αύγουστο» και δύο μετά, προς τα τέλη του έτους.
Αν ισχύσει το σενάριο αυτό, με τα τέσσερα σταδιακά βήματα αποκλιμάκωσης, τότε, από την τέταρτη μείωση και μετά, θα αρχίσουν να μετράνε μια πρώτη αρνητική επίπτωση στα οργανικά έσοδα από τόκους οι ελληνικές τράπεζες. Αν οι μειώσεις σταματήσουν στις τρεις, τότε «ίσα βάρκα ίσα νερά» από όσο προβλέπουν οι γκουρού οικονομολόγοι των συστημικών τραπεζών. Και τα δύο αυτά σενάρια πάντως έχουν προϋπολογιστεί στα πλάνα τους και μια πρώτη γεύση μετέδωσαν και στους ξένους επενδυτές με τους οποίους είχαν προσφάτως επαφές.
Και τι θα γίνει όταν θα αρχίσουν για τα καλά οι μειώσεις; Μα των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν και ήδη έχουν προνοήσει. Περισσότερα δάνεια (άρα και τόκους), ανατιμολόγηση (θετική) από επενδύσεις ομολόγων και διάφορες άλλες ενδιαφέρουσες ιστορίες.
Η Hiveact του Παπαλουκά τρέχει… με τα χίλια για χρηματοδότηση
Έχουμε γράψει πολλές φορές από αυτήν τη στήλη για το πώς η τεχνολογία έρχεται να ανασυντάξει τον χάρτη σε πολλές διαδικασίες της καθημερινότητάς μας, οι οποίες μέχρι πρότινος δεν ήταν ορατές. Η Ελλάδα μάλιστα δεν υπολείπεται σε τίποτα στο τεχνολογικό disrupt, που γίνεται σε παραδοσιακούς κλάδους, οι οποίοι δεν μας έχουν συνηθίσει σε υψηλό βαθμό ψηφιοποίησης, όπως, για παράδειγμα, αυτός του αθλητισμού.
Σε αυτό το πεδίο στοχεύει η νέα εταιρεία Θοδωρή Παπαλουκά και Μάριου Παρίση, οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη Hiveact, που συστήνει στο κοινό έναν νέο interactive fitness κόσμο άσκησης. H πρώτη συσκευή της Hiveact ονομάζεται Reaction Cells, και μετά από δύο χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, βρίσκεται στο τελικό στάδιο, πρώτού οδηγηθεί στο επίσημο λανσάρισμα.
Τα Cells είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να συνδυάζουν με καινοτομία ένα αθλητικό gadget για οποιονδήποτε ασκούμενο, αλλά και ένα σύγχρονο εργαλείο για τους επαγγελματίες του χώρου. Η ομάδα του Hiveact έχει φιλόδοξους στόχους, αφού θέλει να δημιουργήσει μια νέα smart fitness τάση και να διαμορφώσει μια κοινότητα well-being, όπου ο χρήστης θα έχει πρόσβαση σε πρωτοποριακές υπηρεσίες μέσω της διαδραστικής τεχνολογίας.
Μάλιστα, το όλο project φαίνεται να έχει προσελκύσει τα βλέμματα των επενδυτών, με τη Hiveact να βρίσκεται σε διαδικασία seed γύρου χρηματοδότησης, ο οποίος -από όσο μαθαίνουμε- τρέχει με χίλια…
Αύξησε το budget για διαφήμιση η P&G
Στα 65 εκατ. ευρώ έφτασαν πέρυσι οι δαπάνες της P&G για προβολή και διαφήμιση, περίπου 13 εκατ. ευρώ πάνω από την προηγούμενη χρονιά. Η εταιρεία, που τιμωρήθηκε -μαζί με την Unilever– πέρυσι με πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ για αθέμιτες πρακτικές κερδοφορίας, μετά από έλεγχο της ΔΙΜΕΑ, εμφάνισε στην περυσινή χρήση (Ιούλιος 2022/Ιούνιος 2023) κέρδη μετά από φόρους 11,8 εκατ. ευρώ από 14,2 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 17,4% στα 324 εκατ. ευρώ από 276 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Προτείνει δε μέρισμα 5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 4,7 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της χρήσης 2022/2023 και 281.799,87 ευρώ από κέρδη προηγούμενων χρήσεων.
Πιερία, όπως… Ιαπωνία
Αν η Ιαπωνία σας πέφτει κάπως μακριά, μπορείτε να απολαύσετε τις ανθισμένες κερασιές και στην Πιερία. Ο νομός της Μακεδονίας που είναι πλούσιος σε αγροτική παραγωγή, μεταξύ άλλων και σε κεράσια, αποφάσισε να αξιοποιήσει αυτό το υπέροχο τοπίο που δημιουργεί η ανθοφορία των συγκεκριμένων δέντρων για να προσελκύσει επισκέπτες που θέλουν να απολαύσουν την άνοιξη. Με αφορμή το πρόγραμμα «Ανθισμένες Διαδρομές», προχωρά στην πραγματοποίηση της πρωτοβουλίας «Ανθισμένες Κερασιές της Πιερίας», οργανώνοντας το διήμερο 13 και 14 Απριλίου περιπάτους και σειρά προτάσεων πνευματικής δημιουργίας στις δύο κερασοφόρες περιοχές της Πιερίας (Κολινδρό και Ράχη), ως απόρροια του συμβολισμού της άνοιξης, της ομορφιάς και του νέου ξεκινήματος. Είναι μια ωραία ιδέα που αν δουλευτεί έξυπνα μπορεί να προσελκύσει αρκετούς επισκέπτες στην περιοχή. Η ιδέα προφανώς έρχεται από το αγαπημένο χόμπι των κατοίκων της Ιαπωνίας, το «hanami», το οποίο κυριολεκτικά σημαίνει «κοιτάζω τα λουλούδια». Η όλη διαδικασία περιλαμβάνει φαγητό και φιλοσοφικές συζητήσεις κάτω από τα δέντρα, ενώ παράλληλα θαυμάζουν τα μαγευτικά λουλούδια.