THEPOWERGAME
Το καλοκαίρι του 2015, ο Γιώργος Τσαρούχας και ο Frederick Corkett, εντόπισαν μία ευκαιρία στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την πληροφορία, την οποία αξιοποίησαν για να φτιάξουν την Dialectica, μία εταιρεία τεχνολογίας και παροχής επιχειρηματικών πληροφοριών και δεδομένων. Ο Γιώργος Τσαρούχας επιστρέφει από την Αμερική στην Αθήνα και, εν τω μέσω της… σκοτεινής περιόδου των capital controls, με αφετηρία ένα μικρό διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας, έστησε τη Dialectica.
Σήμερα, η εταιρεία, αποκλειστικά με οργανική ανάπτυξη και χωρίς τη λήψη εξωτερικής χρηματοδότησης, έχει εξελιχθεί σε ένα global brand με διεθνές πελατολόγιο, πέντε γραφεία σε τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Αμερική και Ασία), περισσότερους από 1.100 εργαζόμενους και ένα δίκτυο με 400.000 ειδικούς σε πάνω από 100 χώρες.
Ο διευθύνων νους πίσω από το success story της Dialectica, Γιώργος Τσαρούχας, ως συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας, που πλέον βλέπει τζίρο 130 εκατ. ευρώ και εντός του Μαΐου μετακομίζει τον Πύργο του Πειραιά ως ο ancor tenant του εμβληματικού κτιρίου, αναδεικνύεται σε «Πρωτοπόρο Επιχειρηματία» για το 2023 στον ετήσιο διαγωνισμό της ΕΥ.
«Στήσαμε την εταιρεία μέσα στα capital controls. Ήμουν τότε στην Αμερική και αποφάσισα να επιστρέψω στην Ελλάδα. Όλοι με έλεγαν τρελό. Ξεκινήσαμε με ανθρώπους, που τότε ήταν 23-26 ετών και σήμερα αυτοί οι άνθρωποι διοικούν γραφεία της Dialectica με περισσότερα από 100-200 άτομα σε όλο τον κόσμο» τόνισε ο συνιδρυτής και CEO Dialectica με αφορμή τη βράβευσή του στο πλαίσιο του διαγωνισμού της ΕΥ.
Εξωστρέφεια 100%
Με όραμα να βοηθήσει επενδυτές και εταιρείες να παίρνουν υψηλής ποιότητας επιχειρηματικές αποφάσεις, η Dialectica συνδέει τους πελάτες της, που αναζητούν πληροφορίες σε διάφορους τομείς και αγορές, με ειδικούς που έχουν τις απαντήσεις.
Η όλη διαδικασία ονομάζεται «knowledge brokering» και αποτελεί μια παγκόσμιας αγοράς, αυτής του market research, που φτάνει τα 80 δισ.δολ. Σε αυτή την αγορά η Dialectica λειτουργεί ως «Uber της γνώσης» που παρέχει πρόσβαση σε πολύτιμη εξειδικευμένη πληροφόρηση (knowledge on demand).
«Πρέπει να γίνουμε πιο εξωστρεφείς ως επιχειρηματίες και ως χώρα. Πρέπει να μετασχηματίσουμε την ελληνική οικονομία και να της δώσουμε εξαγωγικό πρόσημο» υπογράμμισε ο κ. Τσαρούχας στη συνέντευξη Τύπου με αφορμή τη βράβευση του από τον θεσμό «Έλληνας Επιχειρηματίας της Χρονιάς, 2023».
Η Dialectica έχει κάνει πράξη αυτή την εξωστρέφεια, αφού ο κύκλος εργασιών της προέρχεται αποκλειστικά από την παγκόσμια αγορά, με το πελατολόγιό της να περιλαμβάνει τους μεγαλύτερους θεσμικούς επενδυτές, όλες τις μεγάλες συμβουλευτικές εταιρείες και τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας παγκοσμίως. Μάλιστα, είναι συχνός… θαμώνας στη λίστα των Financial Times με τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης, έχοντας συμπεριληφθεί σε αυτήν τέσσερις φορές.
Αν και επιχειρεί με διεθνή προσανατολισμό, η εταιρεία επιμένει ελληνικά και εντός του Μαΐου –σύμφωνα με όσα μετέφερε στο powergame.gr ο κ. Τσαρούχας– θα μεταφέρει τα εγχώρια γραφεία της στον Πύργο του Πειραιά, ένα κτίριο-ορόσημο που στοχεύει στις κορυφαίες «πράσινες» πιστοποιήσεις «LEED PLATINUM» και «WELL». Η ελληνική scale up εταιρεία έχει μισθώσει έξι ορόφους γραφείων, συνολικής επιφάνειας 6.210 τ.μ., στον Πύργο του Πειραιά, με στόχο να μεταφέρει εκεί το τεχνολογικό της hub, το οποίο αποτελεί την ατμομηχανή παραγωγής καινοτομίας για τη Dialectica, αφού αναπτύσσει εσωτερικά τεχνολογικά προϊόντα αιχμής.
Το 10% του τζίρου σε bonus
Η καινοτομία βρίσκεται στο DNA της Dialectica, καθώς η καταχώριση, διαχείριση, σύνθεση και διανομή των χιλιάδων πληροφοριών, γίνεται μέσω μίας ιδιόκτητης τεχνολογικής πλατφόρμας αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης και προϊόντων, που αναπτύσσονται από τα Τμήματα Καινοτομίας και Τεχνολογίας της εταιρείας. Μεταξύ αυτών, τα B2B Surveys, που βοηθούν στην άντληση μεγαλύτερου όγκου real-time πληροφοριών από experts σε κάθε κλάδο μέσα σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα.
Πρόσφατα στην αλυσίδα των εργαλείων που παρέχει η εταιρεία προστέθηκε και το GenAI, που επιτρέπει την αυτόματη εξαγωγή συμπερασμάτων για τη λήψη των βέλτιστων αποφάσεων με βάση την εμπειρογνωμοσύνη των παγκοσμίως πιο ειδικών.
«Μεγαλώνουμε τα data teams που έχουμε, ώστε να μπορούμε να παράξουμε insights. Σκοπεύουμε να διπλασιάσουμε ή και να τριπλασιάσουμε τα χρήματα που επενδύουμε στις νέες τεχνολογίες και ειδικά το ΑΙ, ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας.
Με στόχο να παραμείνει ανταγωνιστική, η Dialectica επενδύει, όπως σημείωσε ο κ. Τσαρούχας συστηματικά στους ανθρώπους της, διαθέτοντας το 10% του τζίρου της σε bonus στο προσωπικό. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει βραβευτεί ως «Best Workplace» από τον οργανισμό «Great Place To Work».
Πάντως, ο κ. Τσαρούχας δεν παρέλειψε να αναφερθεί –μιλώντας στο powergame.gr– και στην ανομβρία ταλέντων που πλήττει -και- την ελληνική αγορά: «Όταν ξεκινήσαμε στην Ελλάδα το ταλέντο περίσσευε. Δυστυχώς, πλέον είναι δύσκολο να βρεθεί λόγω της ψηφιακής ανάπτυξης της χώρας και των μεγάλων επενδύσεων. Τα επόμενα χρόνια, και λόγω του δημογραφικού, προβλέπω ότι θα υπάρξει οξύτατο πρόβλημα στη χώρα».