Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Μεγάλα έργα: Αναζητούνται 100.000 τεχνικοί σε Αίγυπτο, Βιετνάμ και Μπαγκλαντές

«Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» λέει ο θυμόσοφος λαός και όπως φαίνεται, η προσπάθεια που έχει αρχίσει το τελευταίο διάστημα, για την έλευση εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, που θα κληθεί να στελεχώσει τον όλο και μεγαλύτερο αριθμό εργοταξίων ανά την Επικράτεια, δεν θα έχει έκτακτο χαρακτήρα. Αντιθέτως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη του κλάδου, με δεδομένο ότι ένα ποσοστό των ξένων που θα απασχοληθούν στα έργα, θα είναι υψηλής εξειδίκευσης, είναι πολύ πιθανό οι άνθρωποι αυτοί, να αξιοποιηθούν για σημαντικό χρονικό διάστημα στα έργα της κάθε εταιρείας, είτε αυτά είναι εντός, είτε εκτός Ελλάδας. Άλλωστε, ανάγκες ανθρώπων έχουν κι άλλες χώρες της Ευρώπης, στο σκέλος των έργων υποδομής, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικός ανταγωνισμός, όχι μόνο εγχώριος, αλλά και διεθνής.

Στο πλαίσιο αυτό, οι διακρατικές συμφωνίες που έχουν ήδη αρχίσει να υπογράφονται μεταξύ της Ελλάδας και τρίτων χωρών, όπως η Αίγυπτος (επικυρώθηκε στις αρχές του 2024), το Μπαγκλαντές και οι Φιλιππίνες, θα αποδειχθούν χρήσιμο εργαλείο, για την διευκόλυνση της έλευσης εργαζομένων για τα έργα υποδομής. Αυτή τη στιγμή, οι κατασκευές έχουν ίσως τις μεγαλύτερες ανάγκες ανθρώπων, όχι μόνο ανειδίκευτων, αλλά κυρίως ειδικευμένων στελεχών, από μηχανικούς και χειριστές μηχανημάτων, μέχρι ηλεκτροσυγκολλητές και εργοδηγούς. Υπολογίζεται ότι, για να υλοποιηθεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα υποδομών της χώρας, που έχει ήδη συμβασιοποιηθεί και υπολογίζεται σε πάνω από 17 δισ. ευρώ, θα απαιτηθούν τουλάχιστον 100.000 άνθρωποι, που σήμερα δεν είναι διαθέσιμοι.

Ασφαλώς, «ανάσα» θα δοθεί από την ολοκλήρωση μιας σειράς έργων, που είχαν προκηρυχθεί τα προηγούμενα χρόνια, όπως π.χ. το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο η Intrakat έχει δεσμευτεί ότι θα είναι έτοιμο έως τον προσεχή Νοέμβριο. Η δε επέκταση προς την Καλαμαριά, θα ολοκληρωθεί έως το 2026. Παράλληλα, άλλα έργα, όπως το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα), που κατασκευάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα είναι έτοιμο, το αργότερο μέχρι το Πάσχα. Με τον τρόπο αυτό, θα απελευθερωθούν πολύτιμοι πόροι, τόσο ανθρώπινοι, όσο και σε μηχανήματα, που θα απασχοληθούν σε άλλα εργοτάξια.

Ταυτόχρονα, σημαντική βοήθεια έχει προσφέρει, ο βραδύς ρυθμός της ωρίμανσης δεκάδων διαγωνισμών μεγάλων έργων, ενώ ακόμα και σε περιπτώσεις που έχουν προκύψει ανάδοχοι, η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων, απαιτεί πολλούς μήνες, ακόμα και χρόνια (π.χ. η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού), με αποτέλεσμα να είναι σχετικά ομαλός ο ρυθμός, που προκύπτουν νέες ανάγκες ανθρώπων. Ακόμα κι έτσι βέβαια, όπως τονίζουν παράγοντες των μεγάλων ομίλων, η ελληνική κατασκευαστική αγορά δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό ανθρώπων, ώστε να μπορέσει να καλύψει όλες τις ανάγκες και από ένα σημείο και μετά, το μόνο που επιτυγχάνει η κάθε εταιρεία, είναι να «κλέβει» ανθρώπους από τον ανταγωνισμό. Αντίστοιχα, όσοι Έλληνες αποχώρησαν κατά την περίοδο της κρίσης για να εργαστούν σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στις χώρες του αραβικού κόσμου, δύσκολα θα επιστρέψουν, καθώς οι οικονομικές τους απολαβές είναι πολλαπλάσιες, σε σχέση με την Ελλάδα, παρά τις αυξήσεις που γίνονται.

Έτσι, οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να στρέφονται στην εύρεση ανθρώπων από τρίτες χώρες, αξιοποιώντας μάλιστα και σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, που έχουν αρχίσει να λειτουργούν, ακριβώς για τον σκοπό αυτό. Μία εξ αυτών, είναι η Work Ιn Greece (www.workingreece.io), η οποία συνεργάζεται με γραφεία εύρεσης εργασίας σε δεκάδες χώρες και αναλαμβάνει τον ρόλο του ενδιάμεσου, ώστε να «παντρέψει» την ζήτηση ανθρώπων, με την προσφορά. Στη συνέχεια, προχωρά την διαδικασία έκδοσης άδειας παραμονής κι εργασίας, σε συνεργασία με την τοπική πρεσβεία.

Μέχρι στιγμής, η ζήτηση που διαπιστώνουν οι άνθρωποι της εταιρείας σε ό,τι αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο, αφορά κυρίως ανθρώπους υψηλής εξειδίκευσης, που είναι και πιο δυσεύρετοι. Χώρες, όπως η Αίγυπτος, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές, θεωρείται ότι θα είναι εκείνες, που θα προμηθεύσουν τους περισσότερους ανθρώπους, που θα απασχοληθούν στις κατασκευές στην Ελλάδα. Αρκετοί εξ αυτών, εκτιμάται ότι θα παραμείνουν στην χώρα για αρκετά χρόνια, λόγω των αναγκών που υπάρχουν, αλλά κι επειδή πολύ συχνά, οι άνθρωποι αυτοί επιθυμούν να φτιάξουν τη ζωή τους και να εργαστούν. Γι’ αυτό και τις περισσότερες φορές, έρχονται μαζί με τις οικογένειές τους. Οι εταιρείες που τους απασχολούν αναλαμβάνουν όχι μόνο την αμοιβή της (συνήθως με τον κατώτατο μισθό, που όμως είναι μεγαλύτερος από την χώρα καταγωγής τους), αλλά και την σίτιση και διαμονή τους. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τις τεχνικές εταιρείες, καθώς προτιμούν την αξιοποίηση των ανθρώπων αυτών σε εργοτάξια στην περιφέρεια. Επίσης, υπάρχει και η λύση των κοντέινερ, που είναι εύκολα και φθηνά στην τοποθέτηση και μεταφορά από εργοτάξιο σε εργοτάξιο, ανάλογα με τις ανάγκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!