THEPOWERGAME
Η Meta αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο το Facebook προτείνει βίντεο σε Reels, Ομάδες και την κύρια ροή του, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να ενισχύσει τον αλγόριθμό πρότασης βίντεο, όπως αποκάλυψε την Τετάρτη επικεφαλής της Meta, Τομ Άλισον.
Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο έχει ήδη μεταφέρει τα Reels, τον ανταγωνιστή του TikTok, στη νέα πλατφόρμα και σχεδιάζει να τη χρησιμοποιήσει σε όλα τα σημεία εντός του Facebook που εμφανίζουν βίντεο – την κύρια ροή του Facebook και τις Ομάδες – ως μέρος ενός «οδικού χάρτη τεχνολογίας» έως το 2026, δήλωσε ο Άλισον σε συνέδριο τεχνολογίας της Morgan Stanley στο Σαν Φρανσίσκο.
Η Meta έχει θέσει ως κορυφαία προτεραιότητα τον ανταγωνισμό με το TikTok από τότε που η εφαρμογή, η οποία προσφέρει κάθετα βίντεο και είναι γνωστή για τον ισχυρό μηχανισμό προτάσεών της, ο οποίος φαίνεται να ξέρει ακριβώς τι θα κρατήσει τους χρήστες αφοσιωμένους, άρχισε να εκτοξεύεται σε δημοτικότητα στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια.
Όταν το Facebook δοκίμασε τη νέα μηχανή πρότασης που υποστηρίζεται από AI με τα Reels, ο χρόνος παρακολούθησης αυξήθηκε κατά περίπου 8 έως 10 τοις εκατό, αποκάλυψε ο Άλισον. «Αυτό λοιπόν μας έδειξε ότι αυτή η νέα αρχιτεκτονική μαθαίνει από τα δεδομένα πολύ πιο αποτελεσματικά από την προηγούμενη γενιά», είπε ο Άλισον. «Άρα αυτό ήταν ένα καλό σημάδι που λέει, “εντάξει, είμαστε στον σωστό δρόμο”».
Μέχρι στιγμής, το Facebook χρησιμοποιούσε διαφορετικούς μηχανισμούς πρότασης βίντεο για τα Reels, τις Ομάδες και τη ροή του Facebook. Αλλά αφού είδε την επιτυχία με τα Reels, η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τον ίδιο μηχανισμό που υποστηρίζεται από AI σε όλα αυτά τα προϊόντα.
«Αντί να τροφοδοτούμε απλώς τα Reels, εργαζόμαστε σε ένα project για να τροφοδοτήσουμε ολόκληρο το οικοσύστημα βίντεο μας με αυτό το μονό μοντέλο. Στη συνέχεια μπορούμε να προσθέσουμε το προϊόν σύστασης ροής για να εξυπηρετείται επίσης από αυτό το μοντέλο», είπε ο Άλισον. «Αν το πετύχουμε σωστά, οι προτάσεις δεν θα είναι μόνο πιο ελκυστικές και πιο σχετικές, αλλά πιστεύουμε ότι και η ανταπόκρισή τους μπορεί να βελτιωθεί».
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Meta να ενσωματώσει την AI σε όλα τα προϊόντα της μετά την έκρηξη της τεχνολογίας με την κυκλοφορία του ChatGPT της OpenAI στο τέλος του 2022. Η εταιρεία ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει εκατοντάδες χιλιάδες ακριβές GPUs NVIDIA που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση και την τροφοδοσία μοντέλων AI, δήλωσε ο Ζούκερμπέργκ σε βίντεο νωρίτερα φέτος.