Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η ΡΑΛ απορρίπτει τις αθέμιτες χρεώσεις της ΟΛΠ/Cosco στο Πέραμα

Κέρδισαν την πρώτη μάχη οι ναυπηγοεπισκευαστές στο Πέραμα κατά της ΟΛΠ/Cosco. Η καταγγελία που πραγματοποίησαν στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) σχετικά με αθέμιτες χρεώσεις από την παραχωρησιούχο του λιμένα Πειραιά, έγινε αποδεκτή και πλέον η ΟΛΠ/Cosco δεν πρέπει να χρεώνει την είσοδο των συνεργείων στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Πρόκειται για τα συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής σε πλοία και τα οποία χρεώνονταν με 5, 10 ή 19,50 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, ανά είσοδο στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΛ (226/2021/21.04.2021), «η αμοιβή χρήσης λιμένα για κάθε είσοδο αυτοκινήτων που προβλέπει η διάταξη της παρ. 7 του 3ου Ειδικού Τιμολογίου για τις φορτοεκφορτώσεις ειδών τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, δεν περιλαμβάνει την είσοδο αυτοκινήτων που πρόκειται να εκτελέσουν ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες». Η ίδια απόφαση επίσης αναφέρει ότι «το ημερήσιο αδιαίρετο δικαίωμα χρήσης λιμένος και εκτέλεσης εργασιών ιδιωτικών γερανών, κατ’ άρθρον 8 του “Κανονισμού και Τιμολόγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Ο.Λ.Π.”, δεν καταλαμβάνει αυτοκίνητα με την πρόσθετη διάταξη για την φορτοεκφόρτωση υλικών για τη διενέργεια ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

Ουσιαστικά με την απόφαση αυτή, η ΡΑΛ απορρίπτει τον ισχυρισμό της ΟΛΠ ΑΕ ότι τα τέλη τροφοδοσίας πλοίων στο λιμένα, πέρα από τα σκάφη της ακτοπλοΐας, αφορά και τα σκάφη της ναυπηγοεπισκευής. Συγκεκριμένα η ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι η ΟΛΠ/Cosco, διασταλτικά επεκτείνει τα τέλη φορτοεκφορτώσεων και τροφοδοσίας πλοίων, στα πλοία της ναυπηγοεπισκευής. Προσθέτει δε ότι η πρόσβαση των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής πρέπει να γίνεται στα πλοία που ελλιμενίζονται για το σκοπό αυτό, χωρίς κόστος, καθώς το κόστος αυτό καταβάλλεται μέσω των τελών λιμενικών υπηρεσιών και χρήσης υποδομών του λιμένα από τον πλοιοκτήτη ή τον διαχειριστή του πλοίου.

«Η Ο.Λ.Π. Α.Ε.», αναφέρει στο σκεπτικό της η ΡΑΛ, «αναζητά και επιβάλλει τέλη εισόδου σε φορτηγά οχήματα με πρόσθετη ανυψωτική διάταξη, τα οποία χρησιμοποιούνται από τους παρόχους ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών αποκλειστικά για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούν στις εργασίες τους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι η χρήση των οχημάτων αυτών δεν αφορά την ανύψωση και μετατόπιση φορτιών, αλλά είναι επικουρική για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στις εργασίες ναυπηγοεπισκευής, από το πίσω μέρος του ειδικά διαμορφωμένου για τη μεταφορά φορτίων οχήματος προς τον τόπο εκφόρτωσης στην αποβάθρα, και όχι επί του πλοίου υπό επισκευή».

Το παραπάνω προκύπτει και από τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΠ Α.Ε. Τα ποσά που εισπράττει ως τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων το 2019 και το 2020 η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα αυξημένα, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η πηγή τους, δηλαδή από προέροχνται από την ακτοπλοϊα ή την ναυπηγοεπισκευή. «Ο δε ισχυρισμός (της ΟΛΠ), ότι τα ανωτέρω (τέλη εισόδου των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής) εισπράττονταν από την Ο.Λ.Π. ΑΕ ήδη και προ της υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης, δεν προέκυψε από τα αντίστοιχα χορηγηθέντα στοιχεία, όπου προκύπτει το συνολικά εισπραχθέν ποσό από το ανωτέρω τιμολόγιο ανά έτος, και όχι η αντίστοιχη κατανομή είσπραξης ανά υπόχρεο», αναφέρει η έκθεση της ΡΑΛ. Με άλλα λόγια, τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, παρόλο που δεν προσδιορίζονται, εμφανίζονται αυξημένα μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, είναι αυξημένα υπέρμετρα -άνω του 40%-μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα στην Cosco.

Το «χαράτσι» εισόδου να ναυπηγοεπισκευαστών στο Πέραμα δεν αφορά παρά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως. Ωστόσο οι ναυπηγοεπισκευαστές στυλώνουν τα πόδια τους, καθώς όπως αναφέρουν, κάποιοι στην χώρα μας, θέλουν να παραστήσουν τους «καλούς» και τους «αποδοτικούς» στους Κινέζους, επιχειρώντας να βγάλουν επιπλέον έσοδα από παντού. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα τέλη χρήσης του λιμένα της ναυπηγοεπισκευής καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη, ενώ οι ναυπηγοεπισκευαστές καταβάλλουν τα κόστη της υποπαραχώρησης του ΟΛΠ, θεωρούν κοροϊδία να καταβάλλουν το επιπλέον κόστος εισόδου των συνεργείων στους στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!