THEPOWERGAME
Ο γίγαντας λιανικού εμπορίου του Κόλπου AlShaya Group, ο οποίος κατέχει τα δικαιώματα λειτουργίας των Starbucks στη Μέση Ανατολή, σχεδιάζει να απολύσει πάνω από 2.000 άτομα, καθώς η επιχείρηση δέχεται πλήγμα από τα μποϊκοτάζ των καταναλωτών που συνδέονται με τον πόλεμο στη Γάζα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Οι περικοπές, οι οποίες ξεκίνησαν την Κυριακή, ανέρχονται σε περίπου 4% του συνολικού εργατικού δυναμικού της AlShaya, που φτάνει 50.000 άτομα, και επικεντρώνονται κυρίως στο franchise της Starbucks στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι αρνήθηκαν να κατονομαστούν, καθώς το θέμα δεν είναι δημόσιο.
Τα μποϊκοτάζ έχουν οδηγήσει σε δύσκολες εμπορικές συνθήκες για την εταιρεία, δήλωσε μία πηγή που επικαλείται το Reuters.
Η AlShaya ιδρύθηκε το 1890 στο Κουβέιτ και είναι ένας από τους μεγαλύτερους δικαιοδόχους λιανικής στην περιοχή, με δικαιώματα εκμετάλλευσης επιχειρήσεων δημοφιλών δυτικών εμπορικών σημάτων, όπως το The Cheesecake Factory και το Shake Shack.
Κατέχει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των καφετεριών Starbucks στη Μέση Ανατολή από το 1999. Η μονάδα της Starbucks λειτουργεί περίπου 2.000 καταστήματα σε 13 χώρες, στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, καθώς και στην κεντρική Ασία.
Η αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Apollo Global Management Inc βρίσκεται σε συζητήσεις για την αγορά μεριδίου στην επιχείρηση Starbucks της AlShaya, δήλωσαν στο Reuters τον περασμένο μήνα τρεις πηγές προσκείμενες στο θέμα.
Τα δυτικά εμπορικά σήματα έχουν πληγεί από μια σε μεγάλο βαθμό από το μποϊκοτάζ λόγω της στρατιωτικής επίθεσης του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας που προκλήθηκε από τη φονική επίθεση της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου.
Στον απόηχο των μποϊκοτάζ, η Starbucks δήλωσε τον Οκτώβριο ότι είναι ένας μη πολιτικός οργανισμός και απέρριψε τις φήμες ότι παρείχε υποστήριξη στην ισραηλινή κυβέρνηση ή τον ισραηλινό στρατό.
Η Starbucks δήλωσε τον Ιανουάριο ότι ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς έβλαψε τις δραστηριότητές της στην περιοχή, καθώς έχασε τις προσδοκίες της αγοράς για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου.
Είπε ότι οι πωλήσεις επηρεάστηκαν σημαντικά λόγω της σύγκρουσης, στη Μέση Ανατολή και στις ΗΠΑ, καθώς ορισμένοι καταναλωτές ξεκίνησαν εκστρατείες διαμαρτυρίας και μποϊκοτάζ ζητώντας από την εταιρεία να πάρει θέση στο θέμα.
Τον Ιανουάριο, η AlShaya ανακοίνωσε ότι περιορίζει τις δραστηριότητές της στην Αίγυπτο λόγω των συνεχιζόμενων οικονομικών προβλημάτων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των πολλαπλών υποτιμήσεων του νομίσματος και του πληθωρισμού ρεκόρ. Δεν σχολίασε ποια καταστήματα θα έκλειναν ή πότε θα έκλειναν.