THEPOWERGAME
Οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, κλωστοϋφαντουργικών ειδών και υποδημάτων ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019 το 2023 στην αγορά της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που γνωστοποίησε σήμερα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).
Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις ενδυμάτων ήταν αυξημένες κατά 23,5%, αυτές των κλωστοϋφαντουργικών ειδών κατά 6% και εκείνες των υποδημάτων κατά 14,5%. Κι αυτό, σε μια περίοδο που οι εξαγωγές ακολούθησαν το ίδιο έτος πτωτική πορεία, για πρώτη φορά τα τελευταία εννιά χρόνια, υπό την πίεση των πληθωριστικών πιέσεων και της μείωσης της ζήτησης για ρούχα στις αγορές όπου απευθύνονται τα ελληνικά προϊόντα.
Στο α’ τρίμηνο η μεγαλύτερη αύξηση στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων
Σε αξία οι εν λόγω πωλήσεις ξεπέρασαν τα 3,5 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία. Αντίστοιχα, οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 570 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών ειδών σε 395 εκατ. ευρώ. Συνολικά οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων – υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργικών στην ελληνική αγορά το 2023 άγγιξαν τα 4,5 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων της χώρας.
«Η πραγματική αξία, εάν συνυπολογιστούν οι επιχειρήσεις που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία, είναι πολύ μεγαλύτερη» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΕΠΕΕ, σύμφωνα με τον οποίο οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία, μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη. Ποσοστιαία η αύξηση στην ένδυση το 2023 έναντι του 2021 ανήλθε σε 10,8%. Ανά τρίμηνο, η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων το 2023, σε σχέση με το 2022, ήταν: πρώτο τρίμηνο +28%, δεύτερο + 9,5%, τρίτο +6,3% και τέταρτο + 7,1%.