Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αίγυπτος: Μελέτες για δεύτερο κανάλι στη Διώρυγα του Σουέζ

Η Αίγυπτος μελετά περαιτέρω επεκτάσεις της Διώρυγας του Σουέζ για να επεκτείνει και να ολοκληρώσει ένα δεύτερο κανάλι, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της Διώρυγας, μια κίνηση που θα αυξήσει τον αριθμό των διελεύσεων και θα αποτρέψει φαινόμενα πλήρους παράλυσης.

Οι δηλώσεις αυτές γίνονται τη στιγμή που τα έσοδα της διώρυγας σημειώνουν απότομη πτώση, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν αυτήν την πλωτή οδό, που είναι η συντομότερη διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, εξαιτίας των επιθέσεων που εξαπολύουν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οποιαδήποτε επέκταση θα προστεθεί στις τρέχουσες εργασίες για την επέκταση της δεύτερης διώρυγας κατά 10 χιλιόμετρα, καθώς και για την εμβάθυνση και διεύρυνση ενός τμήματος της διώρυγας.

Οι εργασίες αυτές επιταχύνθηκαν μετά την προσάραξη του Ever Given, ενός γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σε τμήμα της διώρυγας τον Μάρτιο του 2021, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία για έξι ημέρες.

Η διώρυγα αποτελεί βασική πηγή ξένου συναλλάγματος για την υπερχρεωμένη Αίγυπτο, η οποία δαπάνησε περίπου 8,2 δισεκατομμύρια δολάρια για την επέκταση της διώρυγας που άνοιξε το 2015 και περιελάμβανε τη δημιουργία μιας παράλληλης πλωτής οδού μήκους 35 χιλιομέτρων.

Τα έσοδα της διώρυγας αυξήθηκαν σταδιακά, αλλά ήταν λιγότερα από τις επίσημες προβλέψεις, φθάνοντας το ρεκόρ των 9,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο οικονομικό έτος που τελείωσε τον Ιούνιο του 2023, προτού μειωθούν κατά 40% στις αρχές του τρέχοντος έτους λόγω των επιθέσεων των Χούθι.

Οι αρχικές μελέτες για πρόσθετη επέκταση της διώρυγας θα διαρκέσουν περίπου 16 μήνες και θα περιλαμβάνουν μελέτες σκοπιμότητας, περιβαλλοντικές και μηχανολογικές μελέτες, όπως επίσης και έρευνες εδάφους και βυθοκόρησης, ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Οσάμα Ράμπι.

Το έργο θα πρέπει να εγκριθεί από την κυβέρνηση και να χρηματοδοτηθεί μέσω του προϋπολογισμού επενδύσεων της SCA, για να αποφευχθεί «η επιβάρυνση του γενικού προϋπολογισμού του κράτους με πρόσθετα βάρη», προστίθεται στις δηλώσεις.

Ο Ράμπι είπε ότι αυτό θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της διώρυγας και θα της δώσει την δυνατότητα να δέχεται περισσότερα και μεγαλύτερα πλοία.

Η επέκταση της διώρυγας το 2015 είναι ένα από τα μεγαλεπήβολα έργα που υλοποιήθηκαν υπό τον πρόεδρο Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι, και τα οποία σύμφωνα με τους επικριτές του συνέβαλλαν στο να υπάρχει στενότητα συναλλάγματος και στην αύξηση του χρέους.

Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι δαπάνες για μη ουσιώδη έργα θα περικοπούν, καθώς η έλλειψη συναλλάγματος επιδεινώθηκε τα τελευταία δύο χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!