THEPOWERGAME
Η απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) στην Αθήνα επηρεάζει Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ, τρένα και Προαστιακό σήμερα Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024. Χειρόφρενο τραβούν οι εργαζόμενοι σε συρμούς στο Μετρό, τον Ηλεκτρικό, το Τραμ, τα τρένα και τον Προαστιακό λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, έναν χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Οι εργαζόμενοι στον κλάδο των μεταφορών συμμετέχουν με απεργιακές κινητοποιήσεις στην 24ωρη απεργία «ως ένδειξη τιμής και σεβασμού στη μνήμη των θυμάτων, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την τραγωδία των Τεμπών, ζητώντας την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών», σύμφωνα με την ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Απεργία σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ
Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, ακινητοποιημένα θα είναι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας το Μετρό, ο ΗΣΑΠ και το Τραμ. Και τα 7 σωματεία αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις, εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ.
Η απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ δυσκολεύει τις μετακινήσεις των επιβατών, οι οποίοι καλούνται να βρουν εναλλακτικές για να κατευθυνθούν στον προορισμό τους, την ώρα που η Τροχαία προχωρά σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας, καθώς προγραμματίζονται πορείες.
Ακινητοποιημένα τρένα και Προαστιακός
Κανένα δρομολόγιο δεν πραγματοποιείται στον σιδηρόδρομο, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων των εργαζομένων (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ, Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Οι σιδηροδρομικοί ζητούν «απόδοση ευθυνών στο σύστημα που διαχρονικά, στάθηκε απέναντι στο Σιδηρόδρομο και στους Σιδηροδρομικούς οι οποίοι με επαγγελματική ευσυνειδησία καθημερινά προσπαθούσαν και προσπαθούν να κρατήσουν “όρθιο” τον Σιδηρόδρομο. Είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για όλα αυτά που συμβαίνουν, καθώς χρόνια “φωνάζουν” προς όλες τις κατευθύνσεις για την ασφάλεια του Σιδηροδρόμου, γιατί έβλεπαν αυτά που έρχονταν. Απόδοση ευθυνών και πλήρη διαλεύκανση του τραγικού δυστυχήματος και απόδοση Δικαιοσύνης». Μεταξύ άλλων ζητούν:
- Άμεσες προσλήψεις προσωπικού κάνοντας λόγο για τραγικές ελλείψεις ακόμα και σε νευραλγικές ειδικότητες, καθιστούν αδύνατη την ομαλή λειτουργία επιβατικών και εμπορικών μεταφορών.
- Ολοκλήρωση των έργων. Βελτίωση, ανάπτυξη, εκσυγχρονισμό όλου του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Επαναφορά ενός ενιαίου και σύγχρονου σιδηροδρόμου.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ( ΠΟΣ), στις 10:30 το πρωί σήμερα (Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου) τελεί επιμνημόσυνη δέηση στον Ιερό Ναό Αγίου Θωμά στο Μακρυχώρι Λάρισας.
Πώς κινούνται λεωφορεία και τρόλεϊ
Oι οδηγοί σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν ανακοινώσει δύο στάσεις εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ ΔΕΝ κυκλοφορούν σήμερα Τετάρτη (28/2) στους δρόμους της Αθήνας και της Αττικής:
- Από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 09:00 το πρωί και
- Από τις 21:00 το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας.
Όπως συνέβη στο παρελθόν με ανάλογες κινητοποιήσεις στα ΜΜΜ, η αποκατάσταση των δρομολογίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ αναμένεται μετά τις 10:00 το πρωί. Το βράδυ η απόσυρση των οχημάτων ξεκινά από τις 20:00, γι’ αυτό και οι επιβάτες που θα επιλέξουν για τη μετακίνησή τους λεωφορεία ή τρόλεϊ την ημέρα της 24ωρης απεργίας στα ΜΜΜ, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι.
Συνεχίζεται η απεργία στα ταξί
Οι ιδιοκτήτες ταξί απεργούν και σήμερα Τετάρτη (28/2) για δεύτερο 24ωρο, με απόφαση του ΣΑΤΑ. Η απεργία στα ταξί ολοκληρώνεται στις 06:00 το πρωί της Πέμπτης. Ακολουθούν τα 13+1 αιτήματα των οδηγών ταξί:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Κυβερνητική απάντηση «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη παραμονή του συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ. γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
- Την αναπροσαρμογή των ποινών ως ακολούθως: Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
- Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
- Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.
Τι ισχύει με τις εφαρμογές ταξί στη 48ωρη απεργία
Τις ημέρες της απεργίας των ταξί στην Αττική, οι ηλεκτρονικές εφαρμογές παραγγελίας ταξί (Free Now, Uber Taxi, Taxiplon) παραμένουν ανοιχτές μόνο για πληροφορίες προς τους πολίτες.
Επίσης, στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν μόνο ταξί με ειδική σήμανση (σ.σ. ταξί ασφαλείας), τα οποία μεταφέρουν ασθενείς για ειδικές θεραπείες (π.χ. αιμοκάθαρση).
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια, τι ισχύει στα αεροδρόμια
Δεμένα παραμένουν τα πλοία που αναχωρούν σήμερα Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης τεσσάρων ναυτεργατικών σωματείων. Τα ναυτεργατικά σωματεία διεκδικούν λύσεις στα εργασιακά και συνταξιοδοτικά θέματα, υπογραφή συμβάσεων με ουσιαστικές αυξήσεις και μέτρα για την ακρίβεια.
Σημειώνεται ότι κανονικά εκτελούνται οι πτήσεις στα αεροδρόμια, καθώς η απεργία ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας κρίθηκε παράνομη.