THEPOWERGAME
Την προσφιλή τακτική «αγοράζουμε φθηνά και πουλάμε ακριβά» εφαρμόζει για άλλη μία φορά ο ιδρυτής του ομίλου Quest, Θεόδωρος Φέσσας. Αυτήν τη φορά ο επικεφαλής του ομίλου Quest θέλει να πουλήσει ακριβά την εταιρεία ACS, την οποία απέκτησε το 2000 και σταδιακά την κατέστησε τη μεγαλύτερη εταιρεία ταχυμεταφορών (courier) της Ελλάδος.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση του ομίλου Quest, ο όμιλος έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν αποδέκτης ενδιαφέροντος προτάσεων εξαγοράς της ACS από διεθνείς επενδυτές. Ωστόσο, οι προτάσεις αυτές δεν καρποφόρησαν, καθώς φαίνεται ότι το τίμημα δεν ικανοποίησε. Όπως προσθέτει η Quest σε απάντηση επιστολής της Κεφαλαιαγοράς, «σε κάθε περίπτωση ο όμιλος εξετάζει προσεκτικά τις όποιες επενδυτικές προτάσεις έχει, με γνώμονα τα συμφέροντα των μετόχων, καθώς και των εργαζομένων του».
Το σίγουρο είναι ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους πιθανούς επενδυτές, αλλά, όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας, δεν υπάρχει συμφωνία. Και όσο δεν υπάρχει συμφωνία, οι συζητήσεις μπορεί να καταλήξουν την επομένη εβδομάδα ή τον επόμενο μήνα ή και ποτέ.
Το σίγουρο είναι ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανούς επενδυτές -ένας εξ αυτών θεωρείται η γερμανική GLS Group-, χωρίς ωστόσο να έχουν καρποφορήσει. Σημειώνεται ότι η ACS Courier είναι συνεργάτις της GLS Group στην Ελλάδα. Η γερμανική εταιρεία δραστηριοποιείται σε ολόκληρη την Ευρώπη, απασχολεί 23.000 εργαζόμενους και το 2022/23 είχε έσοδα 5,2 δισ. ευρώ.
Ο Θεόδωρος Φέσσας επένδυσε στην ACS το 2000 ως ένας τεχνολογικός όμιλος, διαβλέποντας την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο απαιτούσε φυσικά κανάλια διανομής. Ο ίδιος ο ιδρυτής του ομίλου συνήθιζε να λέει ότι ναι μεν θ’ αγοράζουμε ηλεκτρονικά, αλλά τα προϊόντα για να παραδοθούν θα απαιτούν φυσικά κανάλια διανομής.
Η εταιρεία ταχυμεταφορών όχι μόνο αναπτύχθηκε με τη διοίκηση του ομίλου Quest και κατέστη η Νο 1 εταιρεία του κλάδου, αλλά επιπλέον η ΑCS ήταν ο στυλοβάτης του ομίλου στις δύσκολες εποχές που δεν «πουλούσε» η πληροφορική ή δημιουργούσε ζημίες και τα έργα πληροφορικής του Δημοσίου ήταν σπάνια. Η ACS από μια εταιρεία με έσοδα 59 εκατ. ευρώ το 2001 και σχεδόν μηδενικά καθαρά κέρδη, έγινε μια εταιρεία με τζίρο 142 εκατ. ευρώ το 2022 και με καθαρά κέρδη κοντά στα 15 εκατ. ευρώ.
Πάντως, εκτός από την ACS, οι εταιρείες courier βρέθηκαν στο επίκεντρο προτάσεων εξαγορών, καθώς η πανδημία ανέδειξε τη μεγάλη σημασία τους. Την περίοδο εκείνη σημειώνεται η μεγάλη έξαρση εξαγορών, με τη Shopflix να εξαγοράζει την Courier Center, ενώ σε αντίστοιχες κινήσεις άρχισαν να εισέρχονται κι άλλοι παίκτες (Skroutz).