Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Maersk: Ταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα και στο β’ εξάμηνο

Η Maersk ενημέρωσε την Τρίτη τους πελάτες της σε ανακοίνωσή της ότι θα πρέπει να προετοιμαστούν για διαταραχές διαρκείας στην Ερυθρά Θάλασσα. Η δανέζικη ναυτιλιακή εκτιμάει ότι οι επιθέσεις των Χούθι θα επεκταθούν και στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης στον προγραμματισμό της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, κάτι που ήδη συμβαίνει και προκαλεί σοβαρές διαταραχές στο εμπόριο.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν δώσει εντολή τα πλοία που κατευθύνονται προς τη διώρυγα του Σουέζ, να κατευθυνθούν προς την μεγαλύτερη διαδρομή που υπάρχει, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, μετά τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Γνωρίστε την καλύτερη εναλλακτική λύση για την είσοδό σας στην αγορά της Βόρειας Αμερικής και να είστε έτοιμοι να έχετε μετριασμούς», δήλωσε ο επικεφαλής της Maersk για τη Βόρεια Αμερική, Charles van der Steene, σε δήλωσή του. «Αρχίστε να ποσοτικοποιείτε και να προετοιμάζεστε για να μετριάσετε τις μετατοπίσεις στο κόστος της εφοδιαστικής σας αλυσίδας», πρόσθεσε. Η Maersk έχει προσθέσει περίπου 6% περισσότερη χωρητικότητα πλοίων προκειμένου να αντισταθμίσει τις καθυστερήσεις λόγω των μεγαλύτερων χρόνων διέλευσης γύρω από την Αφρική, δήλωσε.

Πόσο απειλητική είναι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Η ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε ποσοστό άνω του 55%, εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, τους τελευταίους δύο περίπου μήνες, έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες για νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και άλλα αγαθά, καθώς ο συγκεκριμένος διάπλους θεωρείται από τους σημαντικότερους στον κόσμο.

Τόσο η παγκόσμια ναυτιλία όσο και η παγκόσμια οικονομία βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντική άνοδο στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, η οποία θα μπορούσε να συντηρήσει τις πληθωριστικές πιέσεις ή ακόμη και να οδηγήσει σε νέα άνοδο του πληθωρισμού. Σε μία στιγμή που το φαινόμενο εξασθενεί και οι κεντρικές τράπεζες ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε μειώσεις επιτοκίων.

Σύμφωνα με την εξειδικευμένη σε δεδομένα και αναλύσεις για τις παγκόσμιες μεταφορές, πλατφόρμα Xeneta, το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη έχει αυξηθεί άνω του 200% στις πρώτες 52 ημέρες της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας που ξέσπασε στα μέσα Δεκεμβρίου. Για να γίνει αντιληπτός ο αντίκτυπος της κρίσης, σημειώνεται ότι η αύξηση ξεπερνά ακόμα και τις πρώτες 52 ημέρες της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!