THEPOWERGAME
Απεργία στα ΜΜΜ την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024, καθώς οι εργαζόμενοι συμμετέχουν στην πανελλαδική κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ. Χωρίς Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ η Αθήνα για 24 ώρες. Όπως ανακοινώθηκε, στην απεργία συμμετέχουν τα σωματεία εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, Τραμ και αστικών μέσων σταθερής τροχιάς, ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης, συνδικάτο σταθμαρχών, ηλεκτροδηγών τραμ Αττικής, ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό και εργαζομένων κέντρου ελέγχου λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
Η 24ωρη απεργία στα ΜΜΜ επηρεάζει και τον Προαστιακό. Κανένα δρομολόγιο στον Προαστιακό δεν θα πραγματοποιηθεί. σύμφωνα με απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών καθώς και των σωματείων εργαζομένων (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ, Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Σημειώνεται ότι την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου δεν κυκλοφορούν τα ταξί στην Αθήνα, καθώς συνεχίζεται η 48ωρη απεργία του ΣΑΤΑ.
Η 24ωρη απεργία στα ΜΜΜ και τι ισχύει με λεωφορεία και τρόλεϊ
Η μετακίνηση των επιβατών θα είναι πολύ δύσκολη, καθώς η Αθήνα μένει χωρίς Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ για 24 ώρες, την ώρα που οι οδηγοί σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν ανακοινώσει δύο στάσεις εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ ΔΕΝ θα κυκλοφορούν την Τετάρτη (28/2) στους δρόμους της Αθήνας και της Αττικής:
- Από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 09:00 το πρωί και
- Από τις 21:00 το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας.
Όπως συνέβη στο παρελθόν με ανάλογες κινητοποιήσεις στα ΜΜΜ, η αποκατάσταση των δρομολογίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ αναμένεται μετά τις 10:00 το πρωί. Το βράδυ η απόσυρση των οχημάτων ξεκινά από τις 20:00, γι’ αυτό και οι επιβάτες που θα επιλέξουν για τη μετακίνησή τους λεωφορεία ή τρόλεϊ την ημέρα της 24ωρης απεργίας στα ΜΜΜ, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι.
Απεργία ΑΔΕΔΥ και συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος
Στην ανακοίνωση της η ΑΔΕΔΥ καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 10:30 το πρωί της Τετάρτης 28 Φεβρουαρίου με κεντρικό σύνθημα: «Οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους – αυξήσεις μισθών, για να ζούμε με αξιοπρέπεια». Η 24ωρη απεργία πραγματοποιείται έναν χρόνο από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν τα ακόλουθα:
- Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στοιχειωδώς η ακρίβεια και ο πληθωρισμός.
- Επαναφορά εδώ και τώρα των δώρων.
- Συλλογικές Συμβάσεις για τους μισθούς.
- Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016-2017.
- Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.
- Αύξηση του αφορολόγητου στις 12.000 ευρώ.
- Αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.
- Άμεση στελέχωση με μόνιμους υπαλλήλους όλων των κρίσιμων δημόσιων φορέων και αναβάθμιση όλων των αναγκαίων υποδομών.
«Ένας χρόνος συμπληρώνεται στις 28 του Φλεβάρη του 2024 από το έγκλημα των Τεμπών. Ένας χρόνος και ακόμα οι υπεύθυνοι της τραγωδίας δεν έχουν λογοδοτήσει για τις εγκληματικές τους ενέργειες που οδήγησαν 57 συμπολίτες μας -στη συντριπτική τους πλειοψηφία νέα παιδιά- στον θάνατο και βύθισαν τις οικογένειές τους στο πένθος. Ένα χρόνο μετά είμαστε και πάλι εδώ στους δρόμους, για να βροντοφωνάξουμε όλοι μαζί πως δεν ξεχνάμε. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι και να ακυρώσουμε κάθε προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών» αναφέρει η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ για την 24ωρη απεργία την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου.
Και προστίθεται: «Ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, που καλείται να ζήσει στα νησιά με ενοίκιο της τάξης των 350-500 ευρώ τον μήνα, αμείβεται με 734 ευρώ καθαρά τον μήνα. Ένας νοσηλευτής με 680 ευρώ καθαρά. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες κατηγορίες των Δημοσίων Υπαλλήλων».
Απεργία από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 28 Φεβρουαρίου συμμετέχουν και οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων, επηρεάζοντας τις προγραμματισμένες πτήσεις.
Κανένα αεροπλάνο δεν θα προσγειώνεται στα αεροδρόμια της χώρας μετά από απόφαση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος. Επίσης, κατά τη διάρκεια της απεργίας εξυπηρετούνται μόνον οι πτήσεις που προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο, δηλαδή μόνο αεροδιακομιδές.
Εφόσον δεν υπάρξει κάποια αλλαγή της τελευταίας στιγμής, οι αεροπορικές εταιρίες θα προχωρήσουν σε ακυρώσεις του συνόλου των προγραμματισμένων πτήσεων του εσωτερικού και του εξωτερικού δικτύου.
Απεργία ταξί και την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου
Με σηκωμένο χειρόφρενο τα ταξί και την Τετάρτη (28/2), όπως αναφέρθηκε νωρίτερα. Οι επαγγελματίες οδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων να μπει «φρένο» στις παράνομες εφαρμογές και να υπάρχει ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί. Αναλυτικά τα 13+1 αιτήματα των οδηγών ταξί:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Κυβερνητική απάντηση «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη παραμονή του συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ. γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
- Την αναπροσαρμογή των ποινών ως ακολούθως: Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
- Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
- Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.
Οι οδηγοί ταξί εκφράζουν επίσης την αλληλεγγύη τους στην ΑΔΕΔΥ, που προχωρά στην 24ωρη απεργία στις 28 Φεβρουαρίου, καλώντας την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους.