Γ.Δ.
1404.02 +0,17%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+1,19%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,10%
8.29
NOVAL
-0,87%
2.29
OPTIMA
+1,42%
12.9
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,00%
1.382
ΑΒΕ
-0,22%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.35
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,14%
3.655
ΑΛΦΑ
+0,56%
1.539
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,36%
9.71
ΑΣΚΟ
+1,98%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+2,03%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,54%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,85%
1.77
ΒΙΟΣΚ
+1,47%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,45%
18.16
ΔΑΑ
+0,23%
8.008
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,17%
11.67
ΔΟΜΙΚ
-1,48%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,06%
33.76
ΕΚΤΕΡ
+1,24%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,31%
1.686
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,00%
1.836
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-1,10%
6.848
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,49%
2.046
ΕΧΑΕ
+1,86%
4.38
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.3065
ΙΛΥΔΑ
+2,30%
1.78
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+4,91%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,93%
0.422
ΚΟΥΑΛ
+5,29%
1.074
ΚΟΥΕΣ
+1,27%
5.59
ΚΡΙ
-1,05%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,14%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+0,83%
3.65
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,30%
19.45
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,07%
31.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,86%
0.798
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+2,51%
30.6
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.77
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,59%
15.12
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-1,68%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,06%
3.591
ΠΕΡΦ
+1,30%
5.45
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,76%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
+0,75%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,31%
0.326
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-1,93%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.625
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ενδιαφέρον για τον Λιμένα Λαυρίου από Προκοπίου, MSC και Grimaldi

Τουλάχιστον 12 μήνες θα καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Από την άλλη πλευρά, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρεί την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Οι καθυστερήσεις στον Βόλο δεν οφείλονται μόνον στη δικαστική προσφυγή ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και στα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias, που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του. Ειδικά ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί.

Όσον αφορά τον Λιμένα Λαυρίου, την ερχόμενη Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται αν αυτή η πλειοψηφία θ’ αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο οι αποκρατικοποιήσεις περιέλαβαν την πώληση του 67% των μετοχών.

Για το λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον, τόσο από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όσο και από επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), ν’ αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.

Μάλιστα, για την αποκρατικοποίηση αυτήν φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων και η MSC, που θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Επίσης, στους ενδιαφερόμενους είναι και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος διαθέτει ακτοπλοϊκές αλλά και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Επίσης, πολλοί βλέπουν ως ενδιαφερόμενο και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ιδιοκτήτη της παρακείμενης Olympic Marine.

Όσον αφορά τον Λιμένα Βόλου, αυτός έχει υποστεί μεγάλες ζημιές από τον Daniel, καθώς τα φερτά υλικά έχουν μειώσει τα βάθη του. Έτσι, πλέον δεν ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία και έχει μειωθεί το λιμενικό έργο. Για τον λόγο αυτόν, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εισηγηθεί την ένταξη στο φετινό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ως έργο στρατηγικής σημασίας τη βυθοκόρηση του λιμένα, με την απομάκρυνση εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων φερτών υλικών.

Το έργο, ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ, αφορά την εκπόνηση της σχετικής προμελέτης και στη συνέχεια την ανάθεση της σχετικής εργολαβίας καθαρισμού του πυθμένα του λιμένα. Το έργο εκτιμάται ότι θ’ απαιτήσει περίπου 12 έως 18 μήνες μέχρι την αποκατάσταση του λιμένα στα προηγούμενα βάθη.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης του Λιμένα Βόλου διεκόπη, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Ομίλου Goldair. Ο τελευταίος στρέφεται κατά αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ ως προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 67% του ΟΛΒ. Ο όμιλος Goldair είναι ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής για το ίδιο περιουσιακό στοιχείο.

Εν τω μεταξύ, στον χάρτη της αξιοποίησης εισέρχεται πλέον και το λιμάνι της Πάτρας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) συμπεριλήφθηκε στην παρουσίαση που έκανε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, σε Ινδούς επιχειρηματίες κατά την πρόσφατη πρωθυπουργική επίσκεψη στο Νέο Δελχί. Στην ίδια παρουσίαση περιλαμβάνονταν φυσικά τα λιμάνια του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης. Επίσης περιλαμβάνονταν τα δύο κέντρα logistics που θέλει να δημιουργήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε Αττική (Φυλή) και Θεσσαλονίκη (Γκόνου).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!