THEPOWERGAME
Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν άνω του 1% την Τρίτη με τους επενδυτές να κατοχυρώνουν τα κέδη μετά το υψηλό τριών μηνών που σημείωσαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή μαίνεται και συνεχίζονται οι ανησυχίες των επενδυτών για προβλήματα στον εφοδιασμό.
Το West Texas Intermediate συμβόλαιο του Μαρτίου υποχώρησε κατά 1,01 δολάρια ή 1,28%, για να διαμορφωθεί στα 78,18 δολάρια το βαρέλι. Το Brent συμβόλαιο για τον Απρίλιο υποχώρησε κατά 1,16 δολάρια ή 1,39%, στα 82,40 δολάρια το βαρέλι. Να σηειωθεί ότι τη Δευτέρα δεν υπήρξε διακανονισμός για το WTI λόγω της αργίας της Ημέρας του Προέδρου.
Το αμερικανικό αργό κέρδισε 3% την περασμένη εβδομάδα για να διαμορφωθεί την Παρασκευή στην υψηλότερη τιμή του, 79,19 δολάρια το βαρέλι, από τις 6 Νοεμβρίου. Ο παγκόσμιος δείκτης αναφοράς σημείωσε άνοδο 1,5% την εβδομάδα για να διαμορφωθεί στην υψηλότερη τιμή του από τις 26 Ιανουαρίου.
Ο Robert Thummel, ανώτερος διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Tortoise Capital, δήλωσε ότι οι τιμές πιθανότατα υποχώρησαν την Τρίτη, εν μέρει λόγω της ανάληψης κερδών από τους επενδυτές, αφού το WTI σημείωσε μια σταθερή πορεία μέχρι στιγμής αυτό το μήνα.
Ο Tamas Varga, αναλυτής με τον μεσίτη πετρελαίου PVM, δήλωσε ότι οι τιμές του αργού τραβήχτηκαν επίσης χαμηλότερα καθώς το πετρέλαιο θέρμανσης και τα συμβόλαια φυσικού αερίου δέχονται πιέσεις από την κατακόρυφη πτώση των τιμών του φυσικού αερίου.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού κέρδισαν την περασμένη εβδομάδα λόγω της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή, αφού το Ισραήλ εξαπέλυσε πλήγματα στο Λίβανο και υποσχέθηκε να συνεχίσει την επίθεσή του στη Γάζα προς τη νότια πόλη Ράφα. Η αγορά αποτίναξε σε μεγάλο βαθμό τον επίμονο πληθωρισμό στις ΗΠΑ και μια πτωτική πρόβλεψη ζήτησης από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Μαχητές των Χούθι επιτέθηκαν τη Δευτέρα σε άλλο ένα φορτηγό πλοίο στο στενό Bab el-Mandeb, αναγκάζοντας το πλήρωμα να εγκαταλείψει το πλοίο. Οι μαχητές που είναι σύμμαχοι του Ιράν ισχυρίστηκαν ότι προκάλεσαν “καταστροφικές ζημιές” στο πλοίο.
Η επίθεση αναδεικνύει τις συνεχιζόμενες απειλές για τα εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, γεγονός που έχει αναγκάσει ναυτιλιακούς κολοσσούς όπως η Maersk να εκτρέψουν το φορτίο γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική.