THEPOWERGAME
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη παρεισφρήσει σε πολλούς επιχειρηματικούς τομείς και όπως όλα δείχνουν η τουριστική βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού συμβουλεύεται ακόμα ταξιδιωτικούς πράκτορες και το διαδίκτυο για να οργανώσει τις αποδράσεις του, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν ήδη επηρεάσει τους πιο πρωτοπόρους.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισάγει μια νέα στρατηγική για τον προγραμματισμό των τέλειων διακοπών η οποία κερδίζει συνεχώς έδαφος στον τομέα του τουρισμού. Βέβαια όλη αυτή η εξέλιξη δεν θα γίνει χωρίς τις αντιστάσεις των παραδοσιακών πρακτορείων, που αμφισβητούν την ικανότητα πλατφορμών όπως το ChatGPT να δώσουν τις σωστές πληροφορίες τους ταξιδιώτες.
Σε μια προσπάθεια να αποκαλύψει τα αδύνατα σημεία του ChatGPT, ο συνιδρυτής του TourScanner, Guillaume Picard, έθεσε, σύμφωνα με το Forbes, στην πλατφόρμα πολλά ερωτήματα, ζητώντας να ανταποκριθεί σε ζητήματα όπως η εξοικονόμηση χρημάτων σε κορυφαία τουριστικά αξιοθέατα.
Οι απαντήσεις δεν ήταν οι αναμενόμενες.
Η πλατφόρμα στον προβληματισμό του πράκτορα απάντησε με την ακόλουθη προτροπή: «Ορισμένα αξιοθέατα επιτρέπουν στους επισκέπτες να εργάζονται εθελοντικά ως προσωρινοί ξεναγοί. Σε αντάλλαγμα για τον χρόνο και τις γνώσεις σας, μπορεί να λάβετε δωρεάν είσοδο ή ειδική πρόσβαση».
Αντίστοιχες απαντήσεις δόθηκαν στα καίρια ζητήματα που έθεσε ο Picard και προκαλούν ανησυχία. Όπως σημειώνει ο ίδιος, οι τουρίστες είναι δύσκολο να έχουν την κατάρτιση ενός ξεναγού και θα αργήσουν πολύ να την αποκτήσουν. Για παράδειγμα, χρειάζονται 18 μήνες για να πιστοποιηθεί κάποιος ως ξεναγός στο Λονδίνο. Αντ’ αυτού, το TourScanner προτείνει στους ταξιδιώτες να επισκεφθούν τα αξιοθέατα σε περιόδους εκτός της τουριστικής σεζόν, όταν είναι πιο οικονομική η πρόσβαση.
Διαφορές είχαν και οι περισσότερες λύσεις που πρότεινε το ChatGPT, σε αντίθεση με το παραδοσιακό τουριστικό πρακτορείο. Η αξιοποίηση ταλέντων και δεξιοτήτων όπως η λήψη επαγγελματικών φωτογραφιών θα μπορούσε να εξασφαλίσει την πρόσβαση σε μνημεία χωρίς κόστος, σύμφωνα με την πλατφόρμα, αλλά ο Picard υποστηρίζει ότι αυτό θα προκαλούσε γέλια στους υπεύθυνους του χώρου.
Παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκει σιγά σιγά τη θέση της στην κοινωνία, είναι σαφές ότι κάθε τομέας χρειάζεται εξειδίκευση και εμπειρία για να μπορεί να προτείνει τέλειες λύσεις.
Για ένα τέλειο ταξίδι είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψιν οι συμβουλές τουριστικών πρακτόρων, αλλά και αυτές της τεχνητής νοημοσύνης, φροντίζοντας να συνδυαστούν προς όφελος του κάθε ταξιδιώτη ξεχωριστά.